רה"מ לשעבר נפתלי בנט העניק מאז פרוץ המלחמה שורה של ראיונות לתקשורת הזרה ומקיים ביקורים בעוטף עזה במהלכם הוא נפגש עם התושבים ועם חיילי צה"ל. בנט גם ביקר פצועי צה"ל בבתי חולים וביקר את המשפחות שפונו מבתיהן.
היום (ה'), כמה שעות לפני ששרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הודיעה על התפטרותה מהתפקיד, ערך בנט ריאיון סוער ברשת סקיי ניוז, שהתפתח במהירות לעימות חסר תקדים עם המראיין. המראיין שאל את בנט "ומה לגבי הפלסטינים בבתי חולים ופגים באינקובטור שמחוברים למכונות הנשמה שצריכים לנתק אותם כי הישראלים ניתקו את החשמל לעזה?".
בנט זעם על השאלה והתפרץ לעבר המגיש. "אתה ברצינות ממשיך לשאול אותי על אזרחים פלסטינים? מה לא בסדר איתך? האם לא ראית מה קרה? אנחנו נלחמים בנאצים", הוא תקף. "אנחנו לא מכוונים לאזרחים. מדינות העולם יכולות להביא להם מה שהם רוצים. אם אתה רוצה להביא להם חשמל, אני לא הולך לספק חשמל ומים לאויבים שלנו. אם מישהו אחר רוצה - זה בסדר. אנחנו לא אחראיים עליהם".
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
נפתלי בנט
(צילום: יואב דודקביץ')
המראיין ניסה לדבר ובנט קטע אותו. "תקשיב לי, שמעתי אותך מספיק", הטיח בו.
המראיין: "זו התוכנית שלי, ואני שואל את השאלות. אתה מרים את הקול. תעצור בבקשה, כבר עשינו הבחנה בין החמאס ל...". בנט: "תתבייש אדוני. אני רוצה לומר לך תתבייש". המראיין: "אין פה קשר לבושה, אנחנו מנסים לנהל שיחה". בנט: "ועוד איך שבושה. בגלל שאתה פשוט קופץ מיד ומשתמש שוב ושוב בנרטיב הפלסטיני - הם האחראיים. אני יכול להגיד לך שכשבריטניה נלחמה בנאצים במלחמת העולם השנייה אף אחד לא שאל מה קורה בדרזדן. הנאצים תקפו את לונדון ואתם את דרזדן. תתבייש לך אם תמשיך בנרטיב השקרי הזה. אני מבין שמהפרספקטיבה שלך זה בסדר להיכנס ולכרות ראשי תינוקות".
המראיין עוד הספיק להאשים את ישראל בביצוע הפצצות שטיח בעזה.
מאז פרוץ המלחמה בנט יצא למרתון של ראיונות רבים לתקשורת הבינלאומית, שבהם הגן על הקייס הישראלי באנגלית רהוטה. בין השאר התראיין ל-CNN, פוקס ניוז ו-BBC. בנט העניק ראיונות גם לטלוויזיה ההודית והרומנית.
ברשת פוקס ניוז סיפר על אמא שנעולה עם התינוק שלה בממ"ד ומחוץ לדלת מחבלים שרוצים לרצוח אותה. "שיבינו איזה חיות-אדם עומדות מולנו. הגיע הזמן להביס אותם".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בבית החולים סורוקה בבאר שבע
נפתלי בנט בבית החולים סורוקה בבאר שבע
נפתלי בנט בבית החולים סורוקה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בריאיון ל-CNN אמר שישראל נלחמת בתמנון האיראני שראשו בטהרן וזרועותיו בעזה ולבנון.
בנט הגיע לפגוש עשרות משפחות מכפר עזה ומנתיב העשרה ושמע מה עבר עליהן ומה עובר עליהן כעת. "הגעתי לפגוש עשרות משפחות מכפר עזה ומנתיב העשרה ולשמוע מה עבר עליהן ומה עובר עליהן כעת. כל מי שהיה שם חווה תופת ואובדן. חלקם בחוסר ודאות גם עכשיו לגבי קרוביהם. עופר ברעם סיפר לי על בנו אביב שיצא מביתו בכפר עזה, תפס נשק, חיסל מחבל, רץ לטפל בפצוע תחת אש, ושם נפגע ונהרג. גיבור ישראל".
רה"מ לשעבר גם ערך ביקור תנחומים בבית משפחת מפקד חטיבת הנח"ל אל"מ יוני שטיינברג שנהרג.
מעבר לכך, בנט ביקר גם בשדרות והגיע לבית משפחות ובגדרי ודהרי שתרמו את הבית שלהן, כדי שיהפכו לחמ"ל של לוחמי מילואים מגבעתי.
בנוסף הוא פרסם פוסט שקורא לחלק ליישובים נשקים ארוכים ואמל"ח כדי שכיתות הכוננות יוכלו להילחם. "אני חושש מהתקפות מכיוונים פחות צפויים. זה יכול להיות בכוכב יאיר, במשגב או ברבדים. ‏יש לנו אזרחים שהיו לוחמים בסדיר, אמיצים ומוכנים להילחם, אך ללא נשקים ותחמושת הם לא יכולים. לתעדף כמובן יישובים צמודי-גדר בצפון ובדרום, יישובים צמודי-גדר ההפרדה ליו"ש, יישובי יו"ש עצמם, יישובים בגליל ועוד. ‏הנה עובדה שכדאי לדעת: ‏מי שנלחם בפועל והדף את האויב ביישובים היו כיתות הכוננות. ‏בחלק מהמקרים בהצלחה מלאה: ניר עם, עלומים, סעד, מפלסים ועוד, בחלק לצערנו כיתת הכוננות נלחמה ונפלה בקרב (כפר עזה, בארי ועוד). ‏תושבי היישוב הם שבלמו במו ידיהם, בגבורה. כוחות צה"ל הגיעו הרבה יותר מאוחר. ‏אין כוח יותר מוצלח, מנוסה, שמכיר את היישוב מהתושבים עצמם. ‏תנו לנו רובים, היום".