פרישה ראשונה מממשלת נתניהו: שרת ההסברה, גלית דיסטל-אטבריאן, הודיעה אמש (יום ה') על התפטרותה מהתפקיד, לאחר שראש מערך ההסברה החליט למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית, לצד הפעילות השוטפת של משרד החוץ.
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
(צילום: עמית שאבי)
דיסטל הסבירה מדוע החליטה להתפטר מהממשלה: "קיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה. הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל".
השרה המתפטרת הוסיפה: "כשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה - אין לי אלא להודות ביושר שכל יום שבו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור. בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכול. בשל כל אלה החלטתי להתפטר מתפקידי כשרת ההסברה".
דיסטל איחלה בהצלחה לשר התפוצות, עמיחי שיקלי. "אני מאחלת לידידי הטוב הצלחה גדולה בהסברת מדינת ישראל בעולם ומשוכנעת שהוא ימשיך לעשות עבודה מצויינת. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ומפצירה בו להעניק את תקציב המשרד כולו ישירות לאזרחים בדרום".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה 27.8
ישיבת ממשלה 27.8
כבר לא תגיע לישיבות ממשלה. דיסטל
(צילום: שריה דיאמנט)
השרה המתפטרת אמרה כי תמשיך לכהן כחברת כנסת. כיוון שהתפטרה בשל החוק הנורבגי, ח"כ אביחי בוארון יסיים את תפקידו כחבר כנסת.
גורמים בליכוד כי דיסטל ממורמרת מהתנהלות הדברים בממשלה, והיא לא היחידה. הגורמים הוסיפו כי יש לא מעט שרים מתוסכלים מההתנהלות ולכן הם שוקלים את דרכם.
פורסם לראשונה: 23:20, 12.10.23