בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) 9.5 שנות מאסר על אסף קרפל, רופא מרדים שהורשע בהסדר טיעון בניסיון רצח של בן זוג של רופאה איתה היה מיודד. בנוסף, הוטל עליו לשלם פיצויים בסך 120 אלף שקל.
לפי האישום המקורי, שהגישה עו"ד רעות אבירי מפרקליטות מחוז מרכז, קרפל ניסה לרצוח את בן הזוג של הרופאה, כשבידיו שוקר וכשהוא אוחז מזרק עם חומר הרדמה מסוכן. קרפל, בן 37, הכיר את האישה במסגרת עבודתו כרופא ובין השניים נוצרו קשרי חברות. הוא עקב אחריה, המתין לה ליד רכבה, קנה לה מתנות, ושלח לה הודעות ומיילים רבים שבהם פירט בפניה את אהבתו אליה ואת רצונו בקשר חברי או רומנטי עמה.
1 צפייה בגלריה
אסף קרפל בבית המשפט
אסף קרפל בבית המשפט
אסף קרפל בבית המשפט
(צילום: שמוליק דודפור)
לפי האישום, בשלב מסוים, החליט קרפל להביא למותו של בן זוגה של הרופאה. הוא גנב את המפתחות של ביתה ובנוסף גנב מבית החולים שני מזרקים וכן חומר שזהותו אסורה בפרסום, שלפי האישום בכוחו להמית אדם.
ביולי 2021 הוא ניצל את העובדה שהרופאה הייתה במשמרת כדי להגיע לביתה, בעת שבן זוגה בבית. הוא נכנס לבניין שלה כשהוא מחזיק בשוקר חשמלי, מצת, סכין רפואית (סקלפל), וכן את המזרקים עם החומר. הוא פרץ לדירה והגיע אל חדר השינה, שם ישן באותה העת בן הזוג, התנפל עליו והפעיל שוקר חשמלי, תוך שהוא מנסה להזריק לו את החומר מהמזרקים. בן הזוג התעורר והחל להיאבק בנאשם עד שהצליח להשתחרר מאחיזתו, ואז עזב קרפל את המקום.
"הייתי בתורנות של 26 שעות, וב-02:00 בלילה בן הזוג התקשר ואמר לי שאסף פרץ הביתה ותקף אותו, חשמל אותו וחנק אותו", סיפרה הרופאה בבית המשפט. "יצאתי מהחדר והתמוטטתי על הרצפה. התחלתי לבכות ולרעוד. בן הזוג אמר שהוא לא מצליח להזיז את היד ושהוא מתפתל מכאבים. הוא אמר שהוא מפחד שהוא הזריק לו משהו ליד. בכיתי בהיסטריה, אמרתי לו שיתקשר למשטרה ולמד"א ושיבוא לכאן. הייתי בלחץ מטורף".
לפני שלושה חודשים, רגע לפני עדות הקורבן ולאחר עדות הרופאה - קרפל חתם על הסדר טיעון באמצעות עורך דינו עדי כרמלי. ההסדר הוצג לבית המשפט, שמיד הרשיע את קרפל. הפרקליטות דרשה עונש מאסר של בין 6 ל-10 שנים, והשופט כאמור גזר על קרפל 9.5 שנות מאסר.
עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את קרפל: "גזר דין ניתן אך עתה אנו מתכוונים לקרוא וללמוד אותו בשקידה. יחד עם זאת ניתן לומר כבר עתה כי עונש דו-ספרתי כפי שדרשה המדינה היה מוגזם ומופרז, וכך סבר גם בית המשפט".