אסף קרפל בבית המשפט, היום
(צילום: אריק מרמור)

לפני יותר משנה הואשם הרופא אסף קרפל (37) בגין ניסיון רצח של בן זוגה של ידידתו א' בעזרת חומר הרדמה מסוכן, מאחר שסירבה לנהל איתו קשר רומנטי. היום (רביעי) הגיעה א' אל בית המשפט המחוזי בלוד והעידה במשפטו של קרפל, שהובא לתא מעצר, כשגבה מופנה אליו.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רעות אבירי מפרקליטות מחוז מרכז, קרפל נהג לעקוב אחר א', רופאה גם כן, קנה לה מתנות, המתין לה ליד רכבה ושלח לה הודעות רבות על רצונו לנהל איתה מערכת יחסים רומנטית - וסירב לקבל את דחייתה. בפרקליטות אמרו כי בשלב מסוים החליט להמית את בן זוגה, ופרץ לביתה של א' כשהוא חמוש בשוקר חשמלי ואוחז במזרק עם חומר הרדמה. א' לא נכחה בבית באותה העת, אך בן זוגה שישן בביתה התעורר כשקרפל מעליו - ונאבק בו עד שהצליח להשתחרר מאחיזתו. קרפל נמלט מהמקום לאחר מכן.
4 צפייה בגלריה
אסף קרפל בבית המשפט
אסף קרפל בבית המשפט
האזין לעדות כשא' ישבה עם גבה אליו. אסף קרפל
(צילום: אריק מרמור)
א' סיפרה לשופטים כי הכירה את קרפל במהלך שלב ההתמחות, והוא ייעץ וסייע לה. "זה היה קשר די אינטנסיבי, הוא חיפש כל הזמן דרך שנוכל להיפגש ביחד ללמוד", שחזרה הרופאה ואמרה כי עם הזמן התפתח קשר ידידותי ביניהם. "בשלב מסוים אסף התחיל להתאהב בי וניסה להתקרב אליי באופן פיזי", שחזרה. "הרחקתי אותו אמרתי לו שזה לא מתאים ושהוא נשוי. המשכנו להיות חברים טובים, אבל ההתאהבות שלו נהייתה מאוד אובססיבית".
4 צפייה בגלריה
הסתיימה חקירת הרופא המרדים : חשד שניסה לרצוח בעזרת מזרק עם חומר הרדמה ושוקר חשמלי
הסתיימה חקירת הרופא המרדים : חשד שניסה לרצוח בעזרת מזרק עם חומר הרדמה ושוקר חשמלי
מזרק שבור שאותר בבית הרופאה
(צילום: דוברות המשטרה)
הרופאה סיפרה כי בכמה הזדמנויות נוצרה קרבה פיזית עם קרפל, והרעיון לשנות את אופי היחסים עלה לדיון. "הוא ידע שאני לא מרגישה אליו את אותן התחושות שהוא מרגיש כלפיי", אמרה הרופאה. "קבענו יום שנעבור לגור יחד - אבל אז הוא רצה לדחות את זה. אמרתי לו שאני לא מעוניינת לחכות וביקשתי שנישאר ידידים". אז, העידה א', קרפל התקשה לקבל את בקשתה. "אמרתי לו שהוא צריך להבין שהחלק הזה נגמר, אבל הוא תמיד רצה שניפגש והמשיך לקנות מתנות, פרחים, מכתבים, ולכתוב הודעות וואטסאפ ארוכות. אמרתי לו שזה לא מתאים".

התחזה לאישה - וטען שבן הזוג הפיץ תמונות אינטימיות

עם הזמן הכירה א' את בן זוגה, איתו התחתנה מאז, ושיתפה את קרפל בהתפתחויות בחייה. "הייתה מצדו הרבה שליליות, כאילו שבן הזוג לא בסדר, אז התרחקנו. הוא המשיך לשלוח הודעות ארוכות, ביקש שנחזור להיות קרובים יותר, וכשאסף הגיע אליי הביתה לפגוש את בן הזוג הוא נראה מנותק, והלך תוך זמן קצר", סיפרה. באותו הערב קיבלה א' מייל מכתובת לא מוכרת, ובמכתב נטען כי ישנן תמונות אינטימיות שלה שהופצו ברשת על-ידי בן זוגה.
"הייתי בשוק, האמנתי לבן זוגי שאין לו קשר לזה", אמרה הרופאה. "סיפרתי גם לאסף והוא העלה השערות וקונספירציות, אבל אמר שהכי הגיוני שזה בן הזוג שלי". בחלוף הזמן, סיפרה הרופאה, התוודה קרפל כי הוא שלח את המייל כשהוא מתחזה לאישה זרה - והתנצל על כך. "היא הודה בפניי שהשיג את התמונות כשישבנו במטבח בעבודה, וכשהשארתי את הטלפון הנייד הוא עיין בו ושלח אותן לעצמו", אמרה.
4 צפייה בגלריה
הסתיימה חקירת הרופא המרדים : חשד שניסה לרצוח בעזרת מזרק עם חומר הרדמה ושוקר חשמלי
הסתיימה חקירת הרופא המרדים : חשד שניסה לרצוח בעזרת מזרק עם חומר הרדמה ושוקר חשמלי
המחט שאותרה נעוצה בסדינים
(צילום: דוברות המשטרה)
באותו שלב החליטה א' לפנות למשטרה, אך שם הבהירו לה שהדבר יוביל לתיק פלילי נגד קרפל - ולהרחקתו מבנו. "ריחמתי עליו מאוד, החוקרת אמרה שיש אפשרות שהמשטרה תתקשר אליו ותגיד לו לנתק איתי קשר - אז הסכמתי", אמרה. בשלב מסוים אמר בן זוגה של א' כי הוא חושש לשלומה, אך היא אמרה לו שאין מה לדאוג. עם זאת, קרפל המשיך להטריד אותה ללא הפסקה. "ביום גשום, אחרי העבודה, ראיתי אותו בחניה עומד בגשם, בלי מטריה. הלכתי לרכב והוא והתחנן שנדבר, ואמר שהוא השתנה ונמצא בטיפול", נזכרה א' שהדגישה כי הבהירה בפניו שהיא לא מעוניינת. "ביום אחר הוא הגיע עם הר של בלונים, מתנות ותכשיטים. הוא צילם אותי ואת בן זוגי בסתר, שלא אשים לב".
אך שורת ההטרדות, כפי שתוארו בכתב האישום, היו רק הקדימון לערב שבו הגיע קרפל לביתה של א'. "הייתי בתורנות של 26 שעות, וב-02:00 בלילה בן הזוג התקשר ואמר לי שאסף פרץ הביתה ותקף אותו, חשמל אותו וחנק אותו", סיפרה א'. "יצאתי מהחדר והתמוטטתי על הרצפה. התחלתי לבכות ולרעוד. בן הזוג אמר שהוא לא מצליח להזיז את היד ושהוא מתפתל מכאבים. הוא אמר שהוא מפחד שהוא הזריק לו משהו ליד. בכיתי בהיסטריה, אמרתי לו שיתקשר למשטרה ולמד"א ושיבוא לכאן. הייתי בלחץ מטורף".
בחקירה הנגדית שנערכה לא', שאל הסנגור עדי כרמלי - שטען בעת הגשת כתב האישום שקרפל מכחיש נמרצות כל כוונה לפגוע או להמית את בן זוגה - למה פונה הגבר אל בית החולים שבו עבדה על אף שיש בתי חולים קרובים יותר לביתו. "אמרתי לו שיגיע לבית החולים", השיבה הרופאה - אך כרמלי טען שהיא מעלימה פרטים ועדותה מגמתית.
4 צפייה בגלריה
הסתיימה חקירת הרופא המרדים : חשד שניסה לרצוח בעזרת מזרק עם חומר הרדמה ושוקר חשמלי
הסתיימה חקירת הרופא המרדים : חשד שניסה לרצוח בעזרת מזרק עם חומר הרדמה ושוקר חשמלי
חשמל את בן הזוג עם שוקר - והתנפל עליו
(צילום: דוברות המשטרה)
הסנגור ביקש לדבר על נסיבות סיום העסקתו של קרפל בבית החולים, והרופאה סיפרה כי "היו לו התפרצויות זעם, הוא דיבר לא יפה לרופא בכיר. נתנו לו את האפשרות לסיים את ההתמתחות ואז לעזוב".
בן הזוג הגיע עם מד"א אל בית החולים של א', ובזמן הזה מצאה המשטרה את המזרקים שנותרו בביתו. "התרופות היחידות שיש לי בבית זה אקמול, ואמרו לי שמצאו שם שני מזרקים - אחד עם מחט שבורה ואחד עם מחט שנעוצה בסדין. המזרקים לא היו שלי", התעקשה הרופאה. הפרקליטה שאלה את א' על החומר המרדים, והרופאה הסבירה כי מדובר בתרופה שנמצאת בחדרי ניתוח. "המנהל שלי אמר פעם בהרצאה למרדימים, שאם רוצים להרוג מישהו, אפשר לעשות את זה עם החומר הזה ולא ניתן יהיה לעלות על השימוש בתרופה".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.