החשוד ברצח גרושתו יישאר מאחורי סורג ובריח, השופט הורה למשטרה לחקור לעומק את גרסתו. בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בחמישה ימים נוספים את מעצרו של תושב העיר משה פרי (52), שלפי החשד רצח ביום שישי שעבר בדקירות סכין את גרושתו רילי פרי ביום הולדתה ה-55 בדירתה בעיר.
השופט משה מזרחי קבע בהחלטתו כי יש ראיות שקושרות את פרי לחשד שמיוחס לו, אולם בהמשך דבריו ציין כי המשטרה לא ביררה עובדות שרלוונטיות מאוד לבדיקת טענות החשוד על אודות הגנה עצמית. "בפעם הבאה המבקשת תציג לבית המשפט עובדות חשובות כמו דוח פתולוגי כדי לדעת כמה דקירות היו ומה סיבת המוות, האם בזירת העבירה נמצאה סכין ונלקחו ממנה טביעות אצבע שמא ייתכן ששייכות למנוחה, והאם נבדקו תלונות מהעבר כטענת החשוד".
3 צפייה בגלריה
משה פרי בבית המשפט בראשל"צ
משה פרי בבית המשפט בראשל"צ
החשוד ברצח משה פרי בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
שכניה של המנוחה הבחינו בה ביום שישי בשעה 06:50 צועקת מחלון ביתה "הוא רוצח אותי, הצילו". אחת השכנים סיפרה: "התקשרתי למשטרה, ואז היא הפסיקה לצעוק ופחדנו שהיא באמת נרצחה". צוות של מגן דוד אדום שהוזעק לזירה ביצע במנוחה פעולות החייאה, אך בסופן נאלץ לקבוע את מותה. אחד משלושת ילדיהם של בני הזוג לשעבר שישן בדירה התעורר לשמע המריבה בין הוריו, הבחין באביו והצליח להדוף אותו מאמו. כבר בחקירתו הראשונה, טען החשוד ברצח להגנה עצמית.
עו"ד משה סוחמי, פרקליטו של פרי, טען בדיון היום בבית המשפט כי המנוחה תקפה אותו בעבר ואף נפתחה חקירה נגדה בנושא. "האבא טוען כי הבן התעורר אחרי שהכול נגמר. החשוד טוען שיש לו תיעודים מהטלפון שהקורבן איימה עליו בעבר. המנוחה פתחה לו את הדלת בשעת בוקר". בשלב זה העיר פרי: "היא הייתה משאירה לי מפתח בארון חשמל".
3 צפייה בגלריה
רלי פרי
רלי פרי
המנוחה רילי פרי
(צילום: מאיר תורג'מן)
בהמשך דבריו בבית המשפט, ציין עו"ד סוחמי: "לא ראיתי צורה כזאת של חקירה. החשוד מסר גרסה על כך שהם התגרשו לפני מספר שנים והם ממשיכים בקשר, ישנים אחד אצל השנייה לסירוגין. לפני מספר חודשים היחסים ביניהם עלו על שרטון. יום לפני הרצח החשוד אף הגיע לבית המנוחה. היא אף הכניסה לו רוגלה לטלפון ועקבה אחריו. הוא החליף לסלולרי חדש לפני שלושה שבועות".
בשלב זה צעק פרי: "יש סרטון מלפני שנה שהיא זורקת עליי טלפון, היא גם איימה עליי. יום לפני כן נפגשנו מתחת לבית. יש בינינו יחסים טובים, נסענו ביחד לחו"ל". עו"ד סוחמי אמר: "החשודה פתחה לו את הדלת ומיד התחילה לצעוק עליו ולאיים עליו. היא תקפה אותו עם סכין, והחשוד בהגנה עצמית שלף מהמגירה מברג והגן על עצמו".
3 צפייה בגלריה
הזירה בראשון לציון בה נמצאה אישה ללא רוח חיים
הזירה בראשון לציון בה נמצאה אישה ללא רוח חיים
סמוך לזירת הרצח בראשון לציון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
משה סוחמי, עורך דינו של משה פרי בבית המשפט בראשל"צעו"ד משה סוחמיצילום: מוטי קמחי
השופט מזרחי החליט כאמור להאריך שוב את מעצרו של פרי כדי לאפשר למשטרה להשלים פרטי חקירה שלטעמו עדיין חסרים. "יש ראיות שקושרות את החשוד לעבירת הרצח, קיימת עילת מעצר", ציין השופט. "עלו טענות שונות של הסנגור ובתיק החקירה לא מצאתי להן מענה. יש ראיות בתיק שסותרות את גרסת החשוד להגנה עצמית ויש בתיק שעיינתי בו מסמכים".
עוד אמר השופט: "מנגד, לא התבררו עובדות שרלוונטיות מאוד לבדיקת טענת החשוד. אילו היו עומדים בפני בית המשפט כלל הנתונים כפי שנדרש בשלב זה של החקירה, אפשר היה להסתפק בפרק זמן קצר". השופט אף ביקש מהמשטרה להגיע מוכנה יותר לדיון הבא שייערך בעניינו של החשוד ברצח. "על היחידה החוקרת לעשות מאמץ", סיכם השופט מזרחי.