גורמי ביטחון בכירים חוששים שאיראן תנסה לפגוע בישראלים באירופה בחגים: המטה ללוחמה בטרור פרסם אמש (שני) הודעה לקראת חגי תשרי, והזהיר מפני אפשרות של פיגוע איראני נגד יעדים ישראליים באירופה.
2 צפייה בגלריה
מגדל אייפל. חשש מפגיעה איראנית בישראלים באירופה
מגדל אייפל. חשש מפגיעה איראנית בישראלים באירופה
מגדל אייפל. חשש מפגיעה איראנית בישראלים באירופה
(צילום: AFP)
האיראנים, כך אמרו הגורמים, לא זנחו את רצונם לנקום על חיסול בכירים במשמרות המהפכה. לדברי גורם ביטחוני בכיר, "האירוע של טורקיה דעך ברמתו הגבוהה שהכרנו, אבל נמשכת פעילות איראנית. בכל מקום שהם יכולים לפעול ויש להם תשתיות ותהיה להם הזדמנות, הם לא יהססו לפעול. מדובר באירועים שיכולים להתפרץ. היו לא מעט פיגועים איראניים על אדמת אירופה על אפם וחמתם של האירופים".
הגורם הוסיף: "היו פעילויות במערב אירופה וסקנדינביה נגד גורמי אופוזיציה וגם דיווחים על פעילות נגד בכירים אמריקנים על אדמת אירופה. היו גם דיווחים על מאמצים לפגוע בישראלים, ולכן אירופה היא חלק ממגרש המשחקים האיראני. בכל מקום שיש קהילות שיעיות, יוצאי איראן וסיוע בגורמים פליליים הם יפעלו".
לדבריו, "רק בשנה האחרונה היה לנו קפריסין, טורקיה והיו איתותים מעוד כמה מקומות מאירופה. אנחנו תמיד מנסים לנטר, אבל כן מזהים רצונות ופעילות מצד איראן לפעול באירופה נגד ישראלים. אם יהיה לנו מידע יותר ספציפי נפרסם אזהרת מסע, אך בינתיים הישראלים צריכים להיות מודעים לכך ולהיות עירניים".
2 צפייה בגלריה
איסטנבול טורקיה רחובות מתיחות ביטחונית אזהרת מסע מטיילים ישראלים נופשים חו"ל קיץ
איסטנבול טורקיה רחובות מתיחות ביטחונית אזהרת מסע מטיילים ישראלים נופשים חו"ל קיץ
במל"ל ציינו את הפיגועים האיראניים שסוכלו בטורקיה. איסטנבול
(צילום: יואב זיתון)
אתמול הזהיר המל"ל כי ארגוני הג'יהאד העולמי והאיסלאם הקיצוני, וספציפית דאעש, ממשיכים להפגין מוטיבציה לבצע פיגועים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינות שונות בעולם. במל"ל ציינו כי נכונות זו מגובה בהצהרות גלויות מצד ראשי הארגונים, הקוראים לפגוע בישראלים וביהודים.
במל"ל הדגישו כי בשנתיים האחרונות איראן ושלוחותיה הגבירו את פעילותם בחו"ל במטרה לפגוע בישראלים, וכי בין 2022-2021 סוכלו ניסיונות איראניים לפגוע בישראלים השוהים במדינות אחרות, בהם חשיפת וסיכול הניסיונות לביצוע פיגועים על אדמת טורקיה ביוני האחרון.
פורסם לראשונה: 22:04, 19.09.22