3 צפייה בגלריה
מנסור רסולי
מנסור רסולי
רסולי לצד חבריו לכנופיה שפועלת בשירות משמרות המהפכה
(צילום: איראן אינטרנשיונל)
אתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל", שחשף את חקירתו של מנסור רסולי על-ידי המוסד באיראן, פרסם הבוקר (חמישי) פרטים נוספים על מי שהודה בין היתר בכך שתכנן להתנקש בדיפלומט ישראלי באיסטנבול. לפי הדיווח, רסולי - כורדי ממחוז מערב אזרבייג'ן שבאיראן, הוא חבר בכנופיה שעובדת עבור משמרות המהפכה.
ב"איראן אינטרנשיונל" כתבו כי תפקיד הכנופיה שבה חבר רסולי הוא להלבין כספים באמצעות חברות בשם Dalaper, ובתמורה לשיתוף הפעולה עם משמרות המהפכה הכנופיה של רסולי קיבלה אפשרות לייצוא ולייבוא בלתי-חוקיים לאיראן. אחיו, לוקמן רסולי, הוא בעל המניות העיקרי של החברה, והוא אחראי על פעילותה בעיראק.

3 צפייה בגלריה
סבאה רסולי
סבאה רסולי
סבאה רסולי, בן דודו של המתנקש שמשרת כקצין במשמרות המהפכה
(צילום: איראן אינטרנשיונל)
מנהיג הקבוצה הוא בהמן האטמי, שלאור תמיכתו במשטר האיראני, הכורדים המתנגדים לרפובליקה האיסלאמית קוראים לו ג'וש. בספרות הפוליטית של האזור, פירוש הכינוי הוא אנשים שמכרו את עצמם לרפובליקה האיסלאמית. משפחת האטמי ידועה כמקורבת למפקדי משמרות המהפכה ולממשלה. לפני שלוש שנים, לאחר שארצות הברית צירפה את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור, האטמי - יחד עם כמה אחרים - הודיעו בסרטון על תמיכתם במשמרות המהפכה והכריזו על עצמם כחברים בארגון.
למשפחתו של רסולי יש קשרים הדוקים עם משמרות המהפכה. כך למשל, סבאה רסולי - בן דודו של מנסור - הוא מפקד במשמרות המהפכה. בן דוד אחר, עאדל רסולי, הוא חבר משפחות המהפכה שנהרג בהתנגשות עם כוחות כורדיים המתנגדים למשטר האיראני ב-1985. לפי הדיווח באיראן אינטרנשיונל, משפחותיהם של האטמי ורסולי גם משתפות פעולה עם משמרות המהפכה בסחר בסמים לטורקיה ועיראק.
3 צפייה בגלריה
מנצור רסולי
מנצור רסולי
הודה - ואז הכחיש. מנסור רסולי
חבר נוסף בקבוצה הוא עבד פטאהי, איש משמרות המהפכה ונציג אורמיה בפרלמנט, הוא אחד ממתכנני חיזוק ופיתוח מיליציית הבסיג' של משמרות המהפכה.
בחודש שעבר חשף "איראן אינטרנשיונל" את תוכנית ההתנקשות, ובהמשך גורמים בישראל אישרו אותה וחשפו הקלטה שבה הודה כאמור כי נשלח על ידי גורמים באיראן לחסל עובד בקונסוליה הישראלית באיסטנבול, וכן גנרל אמריקני בגרמניה ועיתונאי בצרפת. כשבוע לאחר מכן הוא פרסם הקלטה חדשה שבה הכחיש כל מעורבות בתכנון התנקשות שכזו ואמר כי כי "נחטף" ועבר עינויים במהלך החקירה.