2 צפייה בגלריה
המשלחת הפולנית
המשלחת הפולנית
"כשרוסיה משדרגת את קשריה הצבאיים עם איראן, יש הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה" המשלחת הפולנית
(צילום: שגרירות ישראל בפולין)
ביקור היסטורי בישראל: משלחת ראשונה של 13 חברי פרלמנט פולנים, חברי הבית העליון (סנאט) והבית התחתון (סיים), הגיעה הערב (ראשון) לביקור בן ארבעה ימים בישראל על מנת לחדש את הקשרים הפרלמנטריים בין שתי המדינות, שנקטעו בשנים האחרונות בגלל הקורונה והמשבר המדיני. זה הביקור הראשון של משלחת פרלמנטרית מפולין בישראל זה שש שנים, וביקור רשמי ראשון מהמדינה האירופית זה ארבע שנים.
חברי המשלחת ידונו בישראל על חידוש משלחות הנוער הישראלי לפולין שהופסקו בשל חילוקי דעות בין המדינות על אבטחתן ותכני הביקורים. בנוסף, בכוונת המשלחת להקים מחדש את קבוצת הידידות ישראל-פולין לאחר שנים של הפסקה.
במסגרת הביקור, חברי הפרלמנט הפולנים ייפגשו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, הגברת הראשונה מיכל הרצוג, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה טור-פז וכן חברי כנסת נוספים. כמו כן, תהיה למשלחת הזדמנות ללמוד על תשתיות ניהול המשברים והתגובה לשעת חירום, לרבות פגישות ברשות הלאומית לניהול חירום של משרד הביטחון ובבית החולים רמב"ם בחיפה. המשלחת תסייר גם בגבול הצפוני ותבקר במנהרת טרור של חיזבאללה.
2 צפייה בגלריה
המשלחת הפולנית
המשלחת הפולנית
"הזדמנות ללמוד מהמומחיות של ישראל על אבטחת גבולות, מתקפות סייבר וחוסן קהילתי"
(צילום: שגרירות ישראל בפולין)
בראש המשלחת עומדים הסנאטורית ביאטה מאלצ'קה ליברה שמכהנת גם כיו"ר ועדת הבריאות של הסנאט, ומיכל קמינסקי שמשמשת כסגן יו"ר הסנאט הפולני. במשלחת הפולנית שר החקלאות ופיתוח הכפר לשעבר, סגנית יו"ר ועדת צדק וזכויות אדם, סגנית יו"ר ועדת הכלכלה והפיתוח וסגנית יו"ר ועדת החינוך.
את המשלחת יזם ארגון ELNET, ארגון ללא מטרות רווח, שפועל לחיזוק הקשרים בין ישראל ואירופה. הביקור מתקיים בברכת שגריר ישראל בפולין יעקב ליבנה שאף נפגש עם חברי המשלחת לפני צאתם ותדרך אותם. ליבנה אמר: "חברי המשלחת יקיימו פגישות חשובות בכנסת ויסיירו ברחבי המדינה, כולל בגבול הצפון. זו משלחת פולנית ראשונה שמגיעה לארץ לאחר כארבע שנים".
ד"ר עמנואל נבון, מנכ"ל ELNET ישראל, אמר כי "זהו ביקור היסטורי שנועד לפתוח דף חדש ביחסים בין ישראל לאירופה. פולין הוכיחה את עצמה כבעלת ברית אמינה ורבת ערך בברית המערבית נגד מלחמת התוקפנות של רוסיה באוקראינה. ככל שרוסיה משדרגת את קשריה הצבאיים עם איראן, יש הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה בין פולין וישראל. זהו אירוע משמעותי הן לישראל והן לפולין".
מרתה קוביצקה, מנכ"לית ELNET פולין, אמרה כי "המשלחת הזו לישראל חשובה לא רק ליחסים דיפלומטיים, אלא גם להזדמנות ללמוד מהמומחיות של ישראל בהתמודדות עם האתגרים היומיומיים הנגרמים מסכסוך כמו אבטחת גבולות, מתקפות סייבר על תשתיות קריטיות וחוסן קהילתי. לישראל יש כמה מהמומחים הטובים בעולם להתמודדות עם טראומת מלחמה ו-PTSD וביקור זה עשוי להוביל להזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה בין שתי המדינות".