3 צפייה בגלריה
הרוגים בשריפה בבניין מגורים בניו יורק
הרוגים בשריפה בבניין מגורים בניו יורק
דלת הדירה הושארה פתוחה והעשן התפשט בבניין כולו. כבאים מול הבניין שבו פרצה השריפה
(צילום: AFP)
19 בני אדם, בהם תשעה ילדים, נהרגו אמש (ראשון) בשריפה בבניין מגורים בניו יורק, באחד מאסונות השריפה החמורים ביותר בעיר בשנים האחרונות.
עשרות בני אדם נפגעו בשריפה שפרצה בבניין ברובע ברונקס, ולפחות 32 אושפזו בבתי חולים. ממכבי האש של ניו יורק נמסר כי כ-200 כבאים הוזעקו למקום וכיבו את השריפה. האש פרצה בבניין "טווין פארק" שגובהו 19 קומות.
3 צפייה בגלריה
הרוגים בשריפה בבניין מגורים בניו יורק
הרוגים בשריפה בבניין מגורים בניו יורק
אין חשד להצתה. כבאים בזירת השריפה
(צילום: AFP)
ראש העיר החדש של ניו יורק אריק אדמס אמר: "זה רגע נורא, נורא וכואב לעיר ניו יורק, והשפעת השריפה הזאת תביא רמה של כאב מוצדק וייאוש בעיר שלנו". עוזרו של אדמס, סטיבן רינגל, אמר כי 13 נפגעים עדיין מטופלים במצב אנוש. מוקדם יותר נמסר כי רוב הנפגעים סבלו משאיפת עשן.
האש פרצה בדירת דופלקס בקומות השנייה והשלישית מעט לפני השעה 11 בבוקר, שעון ניו יורק. הדלת הושארה פתוחה והעשן התפשט בבניין כולו, שמרושת בגלאי עשן. ראש העיר ניו יורק אדמס אמר שמחקירת השריפה עולה כי תקלה בפעילותו של מפזר חום הביאה לפרוץ השריפה.
מפקד מכבי האש של ניו יורק דניאל ניגרו סיפר כי אנשיו נתקלו ב"עשן כבד מאוד, ואש כבדה מאוד". ניגרו אמר כי נפגעים נמצאו בחדר המדרגות בכל קומה וקומה, רבים מהם במצב של דום לב. "זה חסר תקדים בעיר שלנו", הוסיף. לפי שעה אין חשד להצתה, אך סיבות פרוץ השריפה עודן בחקירה.
ניגרו השווה את המקרה לשריפה במועדון "האפי לנד" שבה נהרגו 87 בני אדם ב-1990. בשריפה ההיא הצית אדם את הבניין אחרי שנקלע לוויכוח עם חברתו לשעבר וסולק מהמועדון.
רק לפני כמה ימים נהרגו בשריפה בבית בפילדלפיה 12 בני אדם, בהם שמונה ילדים.
פורסם לראשונה: 22:12, 09.01.22