צה"ל חיסל אמש (שני) את קאסם סקלאווי, מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף של חיזבאללה. כך אישר דובר צה"ל, שהוסיף כי "המחבל סקלאווי היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי, והוא עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון".
תיעוד: חיסול מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בחיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
תיעוד: צה"ל מחסל את מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בחיזבאללה
תיעוד: צה"ל מחסל את מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בחיזבאללה
מתוך תיעוד החיסול
(צילום: דובר צה"ל)
התקיפה, כפי שניתן לראות בתיעוד, בוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב צור שבדרום לבנון. אתמול בשעות הערב דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, על תקיפה ישראלית במרחב.
לפני כשבוע חוסל חסין איברהים מכי, שלפי צה"ל היה מפקד שטח בכיר ב"חזית הדרום" של חיזבאללה, והיה אחראי "על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה". בנוסף ציינו בצה"ל כי במסגרת תפקידו הוא עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי ובעברו שימש כמפקד גזרת החוף בחיזבאללה. אז דיווחו ב"אל-מיאדין" על תקיפת רכב באמצעות כטב"ם ישראלי, שבה לטענתם חוסלו שני בני אדם.
החיסול הגיע לאחר פגיעה ישירה של טיל נ"ט באדמית שבגליל המערבי. הטיל שוגר משטח לבנון, וכתוצאה מכך נהרג האזרח אלעד פינגרהוט, לוחם נפצע באורח בינוני - וארבעה לוחמים נוספים באורח קל. כלי טיס ומסוקים הוזנקו לגזרה, ובאזור נרשמו חילופי אש כבדים. דובר צה"ל עדכן כי במסגרת חילופי האש "מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ובכפר כילא שבדרום לבנון".