ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) יצא בריאיון לאולפן ynet נגד שר הביטחון בני גנץ וחברי כנסת מיש עתיד, שלדבריו "השתלחו בכל הכוח" בלוחם שנשלח לעשרה ימים בכלא צבאי לאחר שאיים "לשבור את הצורה" של פעילי שמאל. לדבריו, מדובר ב"השתלחות חסרת אחריות של גורמים פוליטיים בחייל שנמצא בשטח ועומד במציאות קשה".
סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד) השיב לרוטמן ואמר: "זה שקרים, אף אחד לא השתלח בחייל, יש ציבור בבית והוא קורא ויודע שאתה מדבר שקרים". רוטמן הזכיר בתגובה את דבריו של ח"כ משה טור-פז (יש עתיד) שכינה את הלוחם "אידיוט", ואמר: "לקרוא לחייל אידיוט זה לא להשתלח?".
1 צפייה בגלריה
רול ורוטמן
רול ורוטמן
רול ורוטמן
(צילום: ראובן קסטרו, מוטי קמחי )
על האמירה של חבר מפלגתו אמר רול כי "זאת הייתה אמירה אומללה שלא הייתה צריכה להיאמר. לדעתי הוא התנצל על זה וטוב שכך". הוא התייחס גם לגיבוי שלו זכה הלוחם מצד השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר: "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שבו כל חייל מגייס לעצמו פוליטיקאי כמגן או דובר".
לטענת רול, "בן גביר עושה ניצול ציני של חייל בשביל לייקים, בשביל אייטמים. ח"כ שרוצה לעזור לחייל או לבקר את מדיניות צה"ל, יש לו כלים פרלמנטריים, הוא לא הולך להצטלם ולעשות על זה אייטמים".
על המתקפה ברשת על סא"ל אבירן אלפסי, מפקד גדוד צבר ששפט את הלוחם, אמר רוטמן כי "אני לא חושב שצריך לעשות שיימינג לאף חייל, בוודאי לא לקצין מוערך. עם זאת, הוא טען כי "רוח המפקד שכבר קבע את אשמתו של החייל ומתח עליו ביקורת לפני תחקיר מבצעי ולא נתן גיבוי לחיילים בשטח שמופקרים על ידו, על ידי שר הביטחון, מאפשרת לאנרכיסטים להשתולל בחברון, כי זה מתאים לו פוליטית.
"כשיוצא וידאו והוא משתלח בחייל במקום להגן על החייל שמופקר בשטח, הדבר הזה מחלחל כלפי מטה והופך את צה"ל לפוליטי", הוסיף רוטמן. "רוצים לתת לצה"ל למצות את ההליכים? לא צריך להתערב לא שר הביטחון ולא דובר צה"ל ואפילו לא הרמטכ"ל לפני התחקיר המבצעי".