"הייתי יכול לא ללכת לכאן ולהסתתר. אבל זה היה מנוגד לכל מה שאני מאמין ומעריך - ובמי שאני מחשיב את עצמי. לכן לא הייתה לי ברירה, והייתי עושה את אותו דבר אם הייתי יכול לבחור שוב". כך כתב להוריו רס"ל במיל' יוסף גיטרץ, בן 25 מתל אביב, שנפל בקרבות ברצועת עזה והבוקר (ג') הותר לפרסום שמו, לצד שמו של לוחם נוסף שנפל אתמול, סמ"ר במיל' אלישע יהונתן לובר (24) מיצהר.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') יוסף גיטרץ ז"ל
רס"ל (במיל') יוסף גיטרץ ז"ל
רס"ל במיל' יוסף גיטרץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
את המכתב הנצור, שאותו כתב גיטרץ לפני גיוסו למילואים בעקבות המלחמה עבור התרחיש הנוראי שהתממש כעת, הוא פתח בניסיון לנחם את הוריו: "אמא ואבא היקרים, אני מאוד אוהב אתכם. הכול כמו שאמור להיות. אני בעצמי בחרתי בזה. חייתי חיים טובים ומעניינים. יחד עם זאת, לעולם לא פחדתי מהמוות. אני עשיתי את הבחירה הזאת בעצמי, והלכתי איתה עד הסוף. נפלתי בכבוד למען עמי. אין לי חרטות".
הוא הוסיף במכתב שהתפרסם אחרי מותו: "אני מאוד אוהב אתכם וגאה שאתם ההורים שלי. נתתם לי המון. היו לי חיים מאוד מעניינים, עשירים, מאושרים, ייחודיים. המוות שלי רק מדגיש זאת. אתם בוודאות בכאב רב. אבל אתם תתגברו על זה. מאוד הייתי רוצה בזה. זה הדבר העיקרי שאני רוצה. לשניכם יש הרבה אנשים קרובים שיתמכו בכם. בבקשה תמצאו בכל זה משהו חיובי. תהיו עם הנכדים. תעזרו לישראל. אני בסדר".
גיטרץ, לוחם שיריון בגדוד 7029 באוגדה 179, נפל אתמול בקרב בדרום הרצועה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט. בשנים האחרונות ביצע עבודה מדעית בתחום הרפואה ומדעי המחשב, ובשנה האחרונה התחיל לפתח סטארט-אפ בתחום.
בקרבות אתמול בדרום הרצועה נפל גם סמ"ר במיל' אלישע יהונתן לובר מיצהר שבשומרון. הוא הותיר אחריו אישה בהיריון, תינוק בן 10 חודשים, הורים ושמונה אחים. לובר, לוחם בגדוד 8104 באוגדה 179, נהרג בהיתקלות עם מחבלים.
2 צפייה בגלריה
אלישע יהונתן לובר ז"ל
אלישע יהונתן לובר ז"ל
סמ"ר במיל' אלישע יהונתן לובר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בנוסף נפצעו אתמול שני לוחמים וקצין מעוצבת סער מגולן (7) מפגיעת פצמ"ר בדרום הרצועה. לוחם מילואים נוסף נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה. מניין חללי צה"ל במלחמה עומד על 491, ו-158 מהם נהרגו מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.