עיריית הרצליה הגיבה הבוקר (שלישי) על הפיצוץ שאירע במהלך הלילה באזור תעש ברמת השרון, שבו נפצע באורח קשה עובד המקום בשנות ה-30 לחייו, שפונה עם כוויות לבית החולים שיבא תל השומר - וקישרו אותו בין היתר לעבודות לחישוף הקרקע, שבוצעו לדבריהם "ללא אישורים תוך סיכון הציבור".
בתעש מערכות (חברת בת של אלביט) מסרו כי קיבלו אישורים לעבודות לחישוף הקרקע מרשות מקרקעי ישראל לעבודות, ושנסיבות המקרה נמצאות בבדיקה. עם זאת, לא מדובר באישורים מספקים, שכן בחברה פעלו ללא אישורים של המשרד להגנת הסביבה. במשרד דרשו בשבוע שעבר מחברת אלביט לעצור את עבודות חישוף הקרקע במתחם תעש ממזרח להרצליה, עד לתיאום שלבי עבודות חקירת ושיקום הקרקע במתחם עם המשרד ועם ועדת התכנון האחראית על קידום התוכנית. עוד נמסר כי עבודות החישוף פוגעות בהליכי חקירה ושיקום הקרקע המזוהמת במתחם ועלולות לגרום לזיהום קרקע ואוויר.
2 צפייה בגלריה
פיצוץ ברמת השרון
פיצוץ ברמת השרון
תיעוד מהבזק האור שנגרם כתוצאה מהפיצוץ הלילה
ראש העיר רמת השרון אבי גרובר התייחס לפיצוץ שאירע הלילה ואמר כי "שטחי תעש הם פצצה מתקתקת". בהמשך כתב לתושבי העיר: "חשוב לי לעשות סדר בנוגע לפיצוץ הלילה בשטחי תעש. הפיצוץ אירע במפעל אלביט, ככל הנראה כתאונת עבודה. זה הפיצוץ הרביעי בחודשים האחרונים בשטחי תעש אצלנו ובהרצליה. חלק מהפיצוצים הם מחומרים נפיצים שהושארו בקרקע, וחלק אחר מתאונות עבודה במפעלים קיימים כמו הלילה. אסור שתהיה בהם בנייה. יש להעביר את יצור החומרים הנפיצים והמסוכנים ממרכז הארץ לשטחים מבודדים.
"כבר מספר שנים שאני מוביל הליכים משפטיים נגד בנייה בתעש ואנחנו ננצח במאבק הזה. לא תיתכן בנייה על השטח המסוכן והמזוהם בישראל. לצערי לא רק שהמדינה לא עושה את זה, היא רק מגבירה את קצב התכנון והחתירה לבנייה מסיבית על השטח המזוהם ביותר. לדוגמה, באחרונה אלביט, שבמפעליה אירע הפיצוץ, קיבלה את המכרז לניקוי הקרקע. אין יותר איוולת מזה. הנחתי את צוות העירייה להיפגש כבר מחר עם המשרד להגנת הסביבה ולהציג את דרישת העירייה להפסקת הליכי התכנון".

גם ראש העיר הרצליה משה פדלון התייחס לנושא, ומסר כי "הפצצה המתקתקת של סכנת חומרי הנפץ בשטחי תעש לא עוצרת". הוא התייחס גם לפיצוץ הקודם שאירע לפני כחודשיים ליד הרצליה במתקן ישן של תעש, וציין בנוסף כי "כמה עוד נורות אזהרה מהבהבות באש, בעשן ובפיצוצים צריכה ממשלת ישראל לקבל כדי שמישהו מהגורמים שאחראים לשלום הציבור יתעורר? בתעש נוף ים בהרצליה וכעת שוב בתעש השרון, האם מחכים לאסון רב נפגעים? במשך שנים אני מתריע ופונה לכל הגורמים שלהם יש סמכות לטיפול בשטח - אך לצערי אלו מגלגלים את האחריות זה על זה".
לפני פחות משלושה שבועות שריפה פרצה במתחם תעש לשעבר, סמוך לשכונת נוף ים בהרצליה. מדובר באותו המתחם שבו אירע הפיצוץ שהרעיד את גוש דן בחודש יוני. לא דווח על נפגעים, והמשטרה חסמה את הכניסה למתחם - כפי שעשתה גם בפעם הקודמת למשך כמה ימים. לפי עיריית רמת השרון פיצוץ אחר אירע במפעל של תעש בעיר ב-6 ביוני, ובמסגרתו נפצעו כמה בני אדם.
2 צפייה בגלריה
נוף ים בהרצליה
נוף ים בהרצליה
אזור הפיצוץ בהרצליה, לפני כחודשיים
בשבוע שעבר התייחס המשרד להגנת הסביבה לעבודות חישוף הקרקע במתחם של תעש שממזרח להרצליה, ומסר כי "עבודות חישוף הקרקע באזור לא תואמו עם המשרד להגנת הסביבה, בניגוד לנהלי העבודה במתחמי קרקעות מזוהמות. המשרד להגנת הסביבה פועל לבירור הנושא מול הגורמים הרלוונטיים, בהם רשות מקרקעי ישראל וחברת אלביט. המשרד דורש מחברת אלביט וממינהלת ההעברה לנגב לעצור את עבודות חישוף הקרקע עד לבירור והסדרת העניין".
באזור הרצליה, במקום שבו אירע הפיצוץ במתקן תעש בחודש יוני, התרחש אסון כבד לפני כ-31 שנה. ב-30 ביולי 1992, בשעה 8:00 בבוקר, שני פיצוצים עזים הרעידו את העיר. הפיצוצים, שאף גרמו לניפוץ שמשות בתל אביב, אירעו במחסן תת-קרקעי של חומרי נפץ במפעל התעשייה הצבאית בנוף ים. אבנים וגושי בטון הועפו למרחק של קילומטרים ופטריית עשן שחורה נראתה בשמיים. בתאונה הקשה נהרגו שני עובדים ועשרות נוספים נפצעו. חומרי הנפץ שהתפזרו לכל עבר גרמו לזיהום סביבתי, וכעבור כחמש שנים נסגר המפעל.