שר המשפטים יריב לוין מסרב לחתום על פרוטוקול הוועדה לבחירת שופטים ולהפיצו לציבור הרחב, בטענה שחלקים מהותיים מדברי הנוכחים הושמטו ממנו במהלך עיבוד הפרוטוקול. הדיון בוועדה היה דיון עקרוני, ועסק בבחירת נשיא ושופטים לעליון. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הנשיא המיועד לבית המשפט העליון יצחק עמית אמר אז: "אני מרגיש כאן עציץ". השר לוין השיב לו: "אתה עציץ? אני העציץ האמיתי".
1 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך אתר הרשות השופטת, קובי גדעון/לע"מ)
לתדהמתו של לוין, כשהגיע פרוטוקול הוועדה מהנהלת בתי המשפט לחתימתו ולהפצתו ברבים, התברר שלא זו בלבד שלא היה זכר ל"שיח העציצים" - אלא שגם אמירות חשובות ועקרוניות מצד חברי הוועדה - שלו ושל חבריו הפוליטיקאים - לא נכללו. לוין אמר בין השאר בדיון לעמית: "אתה הרי תתמנה בסופו של דבר. אף דבר לא יפגע בך. אתם כבר תמצאו דרך למנות אותך כנשיא כפי שאתם מוצאים דרך להגשים כל דבר שאתם רוצים, גם אם הממשלה והכנסת אינם רוצים בכך".
לוין דרש להזמין את ההקלטות ולתמלל אותן, אך נמסר לו מהנהלת בתי המשפט כי אין הקלטות כאלה, אלא אם יקבל החלטה על כך מכאן והלאה. בהנהלת בתי המשפט הציעו לשר להוסיף את דבריו לפרוטוקול, אך הוא לא הסכים מחשש לאי דיוקים. לחברי הוועדה לבחירת שופטים הובהר מראש בדיון אז שלא יתקיימו הצבעות על בחירת נשיא ועל בחירת שני שופטים לעליון במקום הנשיאה אסתר חיות וענת ברון שפרשו לגמלאות. במקום זאת הוסכם על עריכת סיעור מוחות במטרה לנסות להגיע להסכמות על מה שנחוץ לעליון.
מהרשות השופטת נמסר בתגובה: "בהתאם לכלל 15 לכללי השפיטה (סדרי העבודה של הועדה לבחירת שופטים), תשמ"ד-1984, חלה סודיות על דיוניה של ועדת הבחירה, זולת פרוטוקולים שאינם עוסקים במועמדים או בעניינים אישיים וזולת דבר המלצתה של הועדה על מינויו של פלוני. דיוני הוועדה אינם מוקלטים ומעולם לא התקבלה החלטה להקליטם. תיעוד הנאמר בדיון מבוצע באמצעות קלדנית.
"הפרוטוקול המלא שהוקלד נמסר ליו"ר הוועדה - שר המשפטים, ללא שכתוב. ככלל לאחר חתימת השר, נמסר הפרוטוקול למחלקות המשפטיות במשרד המשפטים ובהנהלת בתי המשפט להכנת נוסח המיועד לפרסום. נוסח זה נמסר לחברי הועדה להערות ולאחר מכן מאשר השר את פרסומו. בהתאם לכללים, הפרוטוקול שמפורסם לציבור נועד לשקף את עיקרי העניינים הפרוצדורליים שנדונו בוועדה ואת החלטות הועדה בדבר בחירת שופטים ורשמים בכירים, בכפוף לחסיון החל על דיוניה כאמור לעיל".
בתוך כך, בצהריים התכנסה הוועדה לצורך בחירת שופטי שלום ומחוזי. ההערכה היא שחלק מהמינויים לא יעברו בשל אי הסכמות עם נציגי הימין בוועדה - השר לוין, השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית - שמבקשים לבחור שופטים בעלי גישה "שמרנית". בוועדה המונה תשעה חברים קיים רוב אוטומטי של שלושת השופטים יחד עם שני חברי לשכת עורכי הדין לטובת בחירת שופטים שהם חפצים בבחירתם ובקידומם, אך נציגי הימין עומדים על קידום שופטים שהם חושבים למתאימים יותר. ההחלטות צפויות להתפרסם בשעות הקרובות.