10 ימים של מצוד הסתיימו: כוחות ימ"מ עצרו הלילה (בין ראשון לשני) את המחבל אחמד דואבשה בן ה-21, שרצח את בנימין אחימאיר בן ה-14 סמוך לחוות מלאכי השלום. המחבל קשר את עצמו לפיגוע בחקירתו הראשונית.

1 צפייה בגלריה
כפר דומא
כפר דומא
בנימין אחימאיר והמצוד אחר המחבל
(צילום: שאול גולן)
בהודעה משותפת של צה"ל, שב"כ והמשטרה נמסר כי מדובר בפעילות לילית משותפת של שלושת הגופים, שבסיומה "נעצר על-ידי לוחמי הימ״מ והשב"כ אחמד דואבשה, בן 21, תושב הכפר דומא שבחטיבת בנימין".
"משאירע הפיגוע פעלו שב"כ וצה"ל בריכוז מאמץ מודיעיני ומבצעי בניסיון להתחקות אחר זהות המחבל", הוסיפו. "ביממה האחרונה נרשמה התפתחות משמעותית בחקירה ובשעות הלילה פשטו הכוחות על הכפר דומא והביאו למעצרו של החשוד".
"בחקירתו הראשונית קשר עצמו דואבשה לביצוע הפיגוע שבו נרצח לפני עשרה ימים, ב-12.4, בנימין אחימאיר ז"ל", נמסר בנוסף. "המחבל הועבר להמשך חקירה בשב"כ. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות ובמקצועיות למול כל גורם אשר יסכן את ביטחון אזרחי ישראל".
ראש מרחב יהודה ושומרון וירושלים בשב"כ התקשר לאביו של בנימין אחימאיר לאחר מעצר המחבל - והודיע לו על סגירת המעגל. האב הודה על הפעילות המאומצת לאיתור המחבל, וסיפר כי הוקל לו לקבל את הבשורה לפני החג.
במצוד אחר המחבל השתתפו מאות עובדי שב"כ, כולל לוחמים, רכזים, אנשי שטח וטכנולוגיה ומבצעים מיוחדים. היעד שהוצב היה להגיע אל המחבל לפני החג, כשבמקביל כוחות הביטחון התמודדו עם שורת אירועים אלימים כלפי תושבים פלסטינים בכפרים. בין השאר, מתנחלים הציתו בתים, כלי רכב ורכוש של פלסטינים ללא אבחנה כנקמה על הרצח.
הפיגוע אירע ביום שישי לפני כשבוע וחצי, אז נעדר הנער לאחר שיצא מהמאחז לרעות את הצאן - ולא שב. גופתו אותרה בצהריים ביום למחרת - באמצעות רחפן שהעלו כוחות הביטחון לאוויר. לצידו אותרו חפציו האישיים, וחפצים נוספים שנלקחו לחקירה - בהם נשק קר. לפי החשד, אחימאיר, שעבד כרועה צאן במקום, נרצח אחרי שיצא מהחווה בשעות הבוקר - ולא שב למאחז, בזמן שהעדר שרעה כן חזר.
בכפר דומא הסמוך נרשמו עימותים בין מתנחלים לפלסטינים, במהלכם אף בוצעה שריפת בתים ורכבים של פלסטינים. הפלסטינים דיווחו כי פלסטיני נורה למוות על ידי "מתנחל" בכפר הסמוך, וזמן קצר לאחר מכן צה"ל עדכן כי "הכוחות הוציאו את כלל המתיישבים מהכפר". במהלך העימותים נפצעו עשרות בני אדם.