מאות חברים ובני משפחה ליוו הערב (ראשון) בדרכו האחרונה את בנימין אחימאיר בן ה-14 בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים, לאחר שנרצח בפיגוע בבנימין ביום שישי האחרון.

2 צפייה בגלריה
נמשכים החיפושים אחר נער ליד היישוב מלאכי השלום ב בנימין הוא יצא לרעות צאן בשעות הבוקר ועדיין לא חזר  בנימין אחימאיר
נמשכים החיפושים אחר נער ליד היישוב מלאכי השלום ב בנימין הוא יצא לרעות צאן בשעות הבוקר ועדיין לא חזר  בנימין אחימאיר
"היית אדם של טוהר ופשטות". בנימין אחימאיר ז"ל
אחיו אבינועם ספד לו: "ביני, אח שלי המתוק והאהוב, אתה כזה גבר. היית הרוח החיה בבית, איחדת את כולם. תמיד רצית שנטייל איתך. תמיד היית עוזר לי. כל פעם שהיית חוזר היית מכין ארוחות ואומר לי 'בוא תאכל'. הפעם האחרונה שראיתי אותך הייתה ביום הנישואים של אמא ואבא, ממש לחצת על כל האחים להגיע. נזכור אותך אחי האהוב, השם ייקום דמך".
רחל, אחותו של בנימין, הוסיפה: "ביני היקר שלנו, ילד יפה ואהוב שכולו לב אחד גדול שהאיר את העולם ואת כולנו. נגעת בכל כך הרבה אנשים בטוב הלב שלך ובאהבה שלך. הייתי פשוט אדם של 100% טוב, טוהר ופשטות. כל מה שרצית היה פשוט לאהוב ולחיות, היית האדם הכי חי שאני מכירה". מרים, אימו של בנימין, שיתפה: "כמה לב היית, תמיד חשבת על אחרים. לקחת את כולם בחשבון ודאגת לא להעליב אף אחד. חבשת על הראש שלך כיפה מגניבה עם פונפון, אמרתי לך 'תשמור עליה'. היא ספוגה בדמעות שלי".
בינתיים ממשיכים גורמי החקירה של שב"כ, צה"ל והמשטרה בחקירת הרצח, ולבקשתם הוציאה שופטת בית משפט השלום בירושלים מיקה בנקי צו איסור פרסום על פרטי החקירה ועל כל פרט העלול לזהות את החשודים. גורמים המעורבים בחקירה אספו ממצאים חשובים מהזירה שיכולים לשפוך אור על זהות החשודים. מלבד זאת, נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים נרחבים כדי להתחקות אחר נתיב בריחת המחבל או המחבלים. "אנחנו משתמשים בכל היכולות שיש לנו, נגיע למחבלים. זה רק עניין של זמן", הסביר גורם המעורה בפרטי החקירה. במקביל, בצה"ל עדיין ממשיכים במצוד אחר המחבל שביצע במהלך הלילה את פיגוע הירי לעבר כוח מג"ב ליד הכפר סינגיל שבבנימין, שבו נפצעה לוחמת מג"ב באורח קל.
2 צפייה בגלריה
הלוייתו של בנימין אחימאיר
הלוייתו של בנימין אחימאיר
המצוד אחר המחבלים נמשך. משפחתו של בנימין בהלוויה
(צילום: מועצת בנימין)
לצד זאת, כוחות הביטחון עדיין פרוסים ברחבי יהודה ושומרון במטרה למנוע פשעי שנאה. בתיעוד שפרסם ארגון "יש דין" נראים כמה רעולי פנים יהודים נכנסים לאחד המוסכים בכפר דיר דבואן שבבנימין ומציתים שם רכב, כשלידם יש חיילים. על פי גורמי ביטחון, במהלך ימי שישי ושבת התרחשו יותר מ-20 אירועי פשיעה לאומנית שבהם נפצעו כ-50 בני אדם בדרגות שונות. החשש הוא מפני אירועי פשיעה לאומנית במהלך הימים הקרובים, דבר שלפי טענת גורמי הביטחון עלול לייצר מתיחות בגזרה.
במקביל הפיצו רועי הצאן ביהודה ושומרון הודעה שבה סיפרו על התחושות לאחר הירצחו של חברם. "אנשים מדמיינים את המרעה כזמן פסטורלי לגמרי שאתה מנגן בו בחליל, אבל האמת שבפעמים רבות זה רחוק לגמרי מהתיאור הזה", סיפר עוז יהודה רום, רועה צאן מגבעת שדה יונתן בבנימין. "מצד אחד השעות הארוכות שאתה מעביר מדי יום במרעה עם העדר הם אחלה זמן ללימוד, להתבודדות, למחשבות, אבל מצד שני אתה חייב תמיד להיות ערני ודרוך כי אנחנו לא פה סתם. רעיית הצאן ביהודה ושומרון הפכה לכלי נשק של ממש במערכה, והיא הכלי היחיד שבעזרתו אפשר במשאבים מועטים לחלוש ולשמור על אלפי דונמים. למעשה, רועי הצאן נמצאים בחזית של גבעות החזית. הערבים מבינים זאת היטב, ולכן אנחנו מהווים יעד".
ביום שישי נעדר בנימין אחימאיר בשעות הבוקר, ואלפים נטלו חלק בחיפושים אחריו באזור המאחז "מלאכי שלום". אתמול, בשבת, כיממה לאחר שנעדר, נמצאה גופתו במרחק לא רב מדיר הכבשים שממנו יצא. אל"מ חזי נחמה ואליהו ליבמן, שבנו חטוף בעזה, סייעו בחיפושים והיו הראשונים להגיע לגופתו של אחימאיר. ליבמן סיפר כי "מדובר ברצח אכזרי ביותר. ממש אכזריות".