ראש הממשלה בנט בדיון עם בכירי משרד החינוך
(צילום: עומר מירון, לע"מ, סאונד: בן פרץ, לע"מ)

לאחר שהתריע כי "הזמן שקנינו במאבק באומיקרון הולך ואוזל" ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון נפגשו עם הנהלת משרד החינוך היום (שני). בנט ציין כי הגל הנוכחי, לפי הנתונים מהעולם, הוא "הגל הכי גדול של הקורונה - By far". לדבריו, "המשימה הלאומית של מדינת ישראל, ממשלת ישראל ומערכת החינוך היא לחסן את ילדי ישראל לפני תחילת הגל. זה גל שכשהוא בא, אי אפשר לעצור אותו. המטרה שלנו היא לפעול מהר לפני ששיא הגל מגיע אלינו".
ראש הממשלה הציע לעשות יום חופש במערכת החינוך למען חיסון הילדים ושאל את הנהלת המשרד האם הדבר "מפריע למנהלי בתי הספר". ההנהלה השיבה לו פה אחד: "כן". הוא אמר להם: "אל תכוונו לניידות החיסונים, תתבססו על מה שיש. אנחנו לא בלוז של שבועות ועוד מעט כבר לא גם בימים. שישאירו (המנהלים) את הבית ספר פתוח ויגיד 'לא חובה לבוא'. יש תשתית לאומית קיימת - קופות החולים".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בדיון עם יפעת שאשא ביטון ובכירי משרד החינוך
נפתלי בנט בדיון עם יפעת שאשא ביטון ובכירי משרד החינוך
ראש הממשלה בנט בדיון עם השרה שאשא ביטון וסגנה מאיר יצחק הלוי
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הוא אומר כי יש לחסן את ילדי ישראל בכל האמצעים: "ניידות, אחיות, קופות חולים ומה שצריך. אני מצפה מכל מפקחי המחוזות, המנהלים, המורים וכולם שיבהירו בשבועיים הקרובים שזו המשימה, לחסן, לחסן, לחסן, להגן, להגן, להגן. זו המשימה". שרת החינוך העירה לבנט: "תתגברו את כוח האדם הרפואי - ויהיו יותר חיסונים בבתי הספר". בנט השיב לה: "אם אין כוח אדם שילכו להתחסן בקופות החולים".
הוא טען: "האומיקורן מידבק בצורה בלתי רגילה, אם בדלתא ראינו הכפלה כל עשרה ימים, עכשיו הממוצע הוא יום, יומיים או שלושה. אם היום יש אלף מאומתים - והכפלה כל יומיים - אז עוד 20 יום אנחנו במיליון נדבקים חדשים כל יום. אני רוצה שנבין, זה גל כל כך עוצמתי ומהיר שיתפוס אותנו כל כך בהפתעה למרות שמתכוננים".
בנט ציין כי אנחנו לא יודעים על הזן הרבה מאוד דברים. "אנחנו יודעים שמי שמחוסן בצורה מלאה, בגדול, יכול להידבק ולהדביק, אבל מי שמוגן בצורה מלאה בסבירות טובה יעבור את זה בלי שום בעיה. זה שונה מהדלתא שמי שמחוסן גם לא נדבק ולא הדביק לא מן הנמנע שהרבה מאיתנו נידבק, אבל זה לא ביג דיל כי אנחנו מחוסנים".
ראש הממשלה הציב מטרה להכפלה כשהזן יתפשט משמעותית בישראל: "המטרה - הכפלה כל שבעה ימים, גל יותר מתון. זה ההבדל בין סגר ללא סגר. מסכה זה כל כך אפקטיבי, זה מצמצם הידבקות". הוא הדגיש: "החיסונים בטוחים, המחלה מסוכנת".
2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בצור הדסה
חיסון קורונה בצור הדסה
חיסון קורונה בצור הדסה
(צילום: AFP)
הוא הציע שבימים הקרובים יובאו הנחיות חדשות גם למערכת החינוך. "ילדים 'מוגנים' (מחוסנים או מחלימים) יוכלו ללמוד, ילדים 'לא מוגנים' אני אפחד לפגוע בהם והם יצטרכו ללמוד מרחוק. אני לא אוכל לקחת את האחריות, לשלוח ילדים לא מוגנים. השרה שלכם נלחמת כמו לביאה על המשך הלימודים, אז זו הדרך שבה זה יקרה, תתחסנו".
שאשא ביטון אמרה כי "חשוב שייאמר כאן, מורים שייקחו את הילדים להתחסן, זה יכול להישמע מוזר. בסוף האחריות היא אצל ההורים, צריך לומר להם 'קחו את הילדים להתחסן', מורות לא באמת ייצאו מבית הספר לקופת חולים לחסן אותם". לדבריה, "יש לנו גם מגפה נוספת בבית הספר וזו האלימות, לצד האומיקורן צריך לראות איך אנחנו מתמודדים גם עם זה". בנט השיב: "לא אכפת לי איך, זו אחריות של כולנו. לא יהיה לך את הילדים לדבר איתם על אלימות כי הם יהיו כלואים בבית".
מנהלת המחוז החרדי במשרד החינוך, רות אלמליח, אמרה לגבי החיסון: "יש התעוררות מאוד גדולה לגבי זה בשבוע האחרון, בין השאר בגלל העידוד של הרב קנייבסקי. אם סמכות גדולה אומרת 'עושים' - אז כולם עושים. אנחנו על 85 אחוזי התחסנות ורוצים לעלות את זה".
על הציבור הכללי אמר אחד ממנהלי המחוזות: "ההורים יושבים על הטריבונה, הם רואים שהחיים שגרתיים, הכל עובד כרגיל אז אין דרייב. אם יש כוונה לשינוי במציאות, אז הם יבינו שזה רווחי וכלכלי להם ולא יהיו פסיביים יותר".
מנהל מחוז חיפה אמר בדיון: "הסברה היא קריטית, יש לזה אפקט דרמטי. דבר נוסף גם זה חבר מביא חבר. כשאחד מתחיל זה גורר את כל הכיתה".