תקרית מכוערת נרשמה אמש (יום שני) במליאת הכנסת, כאשר השרה מאי גולן (הליכוד) תקפה את ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) בנאום ארוך, שכלל שלל גידופים, לעג ושפה נמוכה - ובן ארי השיבה בנאום משלה, ובו הזכירה בין השאר צילום עטיפת דיסק שפורסם בימים האחרונים ובצילום עליה, לכאורה, נראית השרה גולן בצעירותה.

מעל דוכן הנאומים, גולן פתחה בהתעמרות קשה בבן ארי, שאותה האשימה כי היא "אובססיבית אליי בכל נאום, ציוץ וריאיון". גולן תקפה: "גם היום עלתה לבמה הזאת הגברת שאמרתי לה שהיא צווחת לעברי כמו תרנגולת מקרקרת. אני אכבד אותה כאן היום למרות שהיא אובססיבית אליי, אך אקרא לה 'הח"כית המתוסכלת'. למה? כי אחרי כשבע שנים בכנסת אף אחד לא חשב ברצינות לקדם אותה, היא בעיקר על תקן טורדנית, כמו מסטיק שנדבק לרגל ואי-אפשר להשתחרר ממנו. בשבוע שעבר עלתה שוב הגברת וכהרגלה, הבורה טינפה את פיה נגדי בלי סוף".
השרה גולן נאמה כאמור במשך דקות ארוכות שבמהלכן לעגה לח"כ בן ארי, בין היתר כשתיארה את שפת גופה בעת נאום קודם: "עמדה פה והשתוללה עם הידיים, עוד שנייה פצחה בריקוד סמבה", וכן גידפה אותה בשלל כינויים, בהם "הגברת המטרללת", "גברת שקרנית", "מלאת בורות, רשעות ורוע מזוקק וטהור" ו"משועממת, ממורמרת, אובססיבית וחסרת חיים". גולן אף לעגה ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "היא בדיוק כמו הבוס שלה, זלזולך אמונתך. היא יכולה להצטרף ללפיד היומי בגרסת הבן ארי".
בנקודה מסוימת מזכירת סיעת הליכוד, עליזה בראשי, ניסתה לקטוע את גולן, שהשיבה בחריפות: "זו זכותי לדבר פה כמה שאני רוצה וכמה שאני צריכה, הבנת? אל תטרללי גם את". גולן סיימה את נאומה הארוך בעקיצה נוספת, על רקע תפקידה כשרה לקידום מעמד האישה: "אני מבינה שזו דרכה של הגברת הזו להתקדם, עם פוסטים וציוצים עליי, אז מבחינתי זו שליחות - אני מקדמת את האישה הזו, אני שמחה שהיא חזרה לטנף כאן עליי ועזבה את המשפחות השכולות. כאן לפחות יודעים איך להתייחס לתופעה המגעילה והבורה הזאת. אני אישית מבטיחה לך, חה"כ המטרללת מירב בן ארי, שאתייחס אלייך בכל מקום בכל שעה, איפה שתטנפי את פיך המזוהם".
לאחר שגולן סיימה את נאומה, ח"כ בן ארי עלתה לדוכן והגיבה לדבריה: "אני מ-2015 פה, לא ראיתי אירוע כזה מבזה. פשוט בושה. ישבתי כאן בכוונה, לא יצאתי, הקשבתי להכל כדי שלא אשכח כל החיים את האירוע המביך הזה, הנמוך, הקטנוני והדוחה". בן ארי התייחסה לאחת העקיצות של גולן במהלך נאומה כי "נחזיר אותה (בן ארי) לחתום אבטלה כמו בפעם הקודמת שנפלטה מהכנסת", והשיבה בעקיצה משלה לגולן, שבסוף השבוע האחרון פורסמה ברשתות עטיפת דיסק שבה היא מצולמת לכאורה באופן פרובוקטיבי: "אני אחתום 10 פעמים בלשכת העבודה, כחד-הורית עם משכנתא ושכירות, ולא אשים תמונה שלי חצי עירומה על דיסק, גם אם הייתי צעירה וטיפשה".
מאוחר יותר פרסמה ח"כ בן ארי תגובה נוספת בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר): "במשך 40 דקות דיברה אליי מאי גולן במליאה, אין לה הגבלת זמן אז היא יכולה לזרוק רפש בלי הבחנה. היא הכינה עליי נאום שכולו גועל נפש. לכל אורך הדיון ישבתי במליאה והקשבתי, אך לא הרמתי את הראש, לא מגיע לה. היא טינפה וטינפה, ירידות אישיות והקטנות, הדבר היחיד שכאב לי זה שלצערי אמא שלי שמעה הכל בבית. זו האישה לקידום מעמד האישה, אפס עשייה, גועל ורפש בלי הפסקה. אני בעיקר מרחמת עליה". הבוקר הוסיפה: "גולן השתלחה בי בצורה נבזית ודוחה כמעט 40 דקות של רפש וגועל. בתגובה לדבריה הארוכים והדוחים ציינתי עובדה עליי, על עצמי בלבד, כל זאת בפחות מדקה. אין סימטריה, אין עימות, אין השוואה".
גולן, מצידה, התייחסה כבר בסוף השבוע לתמונה וטענה כי מדובר בתמונות פוטושופ: "כן, אישרתי לפני מעל 20 שנה להשתמש בתמונת הפנים שלי לצורך עטיפת דיסק כחלק משיר הומוריסטי לחלוטין שפורסם. ככה זה בגיל 'טיפש עשרה' עושים דברים טיפשיים. לנסות ולבייש אותי על כך - ממש לא תצליחו. לא מתביישת ולא מתחרטת על שום דבר שעשיתי. הייתי נערה אמיצה, מרדנית ובעיקר ללא הכוונה. כל מה שאי-פעם עשיתי הביא אותי להיות מי שאני היום. גם שטויות".
1 צפייה בגלריה
מירב בן ארי במליאת הכנסת
מירב בן ארי במליאת הכנסת
לא העימות הראשון. גולן ובן ארי
(צילום: ערוץ כנסת )
לא מדובר בעימות הראשון שפורץ במליאה בין גולן ובן ארי. בחודש מרץ אשתקד, לקראת תום דיון על חוק החמץ, השרה גולן נאמה מעל בימת הכנסת, כשבן ארי שאלה: "מה קורה עם ההצבעה?", והיא השיבה לה: "מירב קוקוריקו בן ארי את מפריעה לי, הקרקורים שלך מאוד מפריעים. יום ולילה את מקרקרת". בן ארי ענתה לה: "את לא תגידי לי שאני מקרקרת. את חצופה, מי את שתדברי אליי ככה? מי את בכלל?", אך גולן לא חדלה: "את קוקוריקו שמקרקרת. הפה המטונף שלך הוא הפה המזוהם ביותר שיש במליאה". בן ארי אמרה: "מה עשית בחיים שלך? לא עשית כלום, אפס עשית", וגולן השיבה: "עשיתי הרבה יותר ממך".
כחודשיים לאחר מכן, לאחר שהכנסת אישרה את מינויה של גולן לשרה לקידום מעמד האישה, פרץ ויכוח נוסף בין השתיים, שבמהלכו גולן תקפה את בן ארי בחריפות, התקרבה לדוכן הנואמים וגידפה אותה, עד שלבסוף הוצאה מהמליאה. הוויכוח פרץ לאחר שבן ארי ציינה את השתמטותה של גולן מצה"ל, ותקפה כי "את השתמטת משירות צבאי כשהאנשים הכי חלשים בחברה הישראלית מתנדבים לצה"ל". בתגובה, גולן תקפה כאמור את בן ארי, וכינתה אותה בין היתר "אישה עלובה, צבועה מנוולת ושקרנית". הוויכוח הסתיים אחרי שגולן לוותה החוצה, לא לפני שהתפרצה בשנית לעבר בן ארי.