רגע מביש נוסף נרשם אמש (ראשון) במליאת הכנסת, כשבמהלך דיון לפני ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק החמץ, השרה במשרד ראש הממשלה מאי גולן מהליכוד התעמתה עם חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד, ואמרה לה: "קוקוריקו, את מפריעה לי". צפו בתיעוד שבפתח הידיעה.
לקראת תום הדיון, השרה גולן נאמה מעל בימת הכנסת. בן ארי שאלה: "מה קורה עם ההצבעה?", וגולן השיבה לה: "מירב קוקוריקו בן ארי את מפריעה לי, הקירקורים שלך מאוד מפריעים. יום ולילה את מקרקרת". בן ארי ענתה לה: "את לא תגידי לי שאני מקרקרת. את חצופה, מי את שתדברי אליי ככה? מי את בכלל?", אך גולן לא חדלה: "את קוקוריקו שמקרקרת. הפה המטונף שלך הוא הפה המזוהם ביותר שיש במליאה". בן ארי אמרה: "מה עשית בחיים שלך? לא עשית כלום, אפס עשית", וגולן השיבה: "עשיתי הרבה יותר ממך".
1 צפייה בגלריה
מירב בן ארי מליאה כנסת
מירב בן ארי מליאה כנסת
"יום ולילה את מקרקרת". מירב בן ארי ומאי גולן
(צילום:ערוץ כנסת )


ח"כ יפעת שאשא ביטון (המחנה הממלכתי) שניהלה את הדיון קראה את השתיים לסדר, אולם גולן המשיכה לצעוק. "את תדברי בצורה מכבדת", אמרה לגולן שאשא ביטון, שבשלב מסוים ביקשה מהשרה לרדת מהדוכן וקראה לסדרנים, אך גולן סירבה והמשיכה: "היא לא נותנת לי לדבר, את לא יודעת איך היא מדברת אליי". שאשא ביטון קראה לה להירגע, ולבסוף יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ הרגיע אותה והיא לא ירדה מהדוכן.
אמש הודיעה ועדת האתיקה על עונשים לכמה חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בשל הפרת כללי ההתנהגות. ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, שגידף ולעג לחברי אופוזיציה בשידור חי שהעביר מהמליאה בפייסבוק, לא יורשה בין היתר לדבר במליאת הכנסת במשך חמש ישיבות עד סוף החודש. חברי הכנסת ולדימיר בליאק ויוראי להב הרצנו מיש עתיד, שקפצו על השולחן במהלך דיון סוער בוועדת החוקה, לא יורשו להגיש הצעות חוק במשך חודש, עד סוף כנס החורף שתם ב-2 באפריל.

לפני כשבועיים, נזכיר, ח"כ כהן העביר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו את ההצבעה במליאת הכנסת ולעג לחלק מחברי הכנסת מהאופוזיציה, ובייחוד לחברי הכנסת הערבים. מעבר לכך שצילום בתוך המליאה נוגד את תקנון הכנסת, כהן שוב השמיע קולות לעבר חברי הכנסת כאילו הם בהמות. לחבר הכנסת עופר כסיף אמר "אוסקוט, סגור ת'תריס" והוסיף קולות השתקה, ועל חבר הכנסת אחמד טיבי, רופא במקצועו, אמר: "לא הייתי נותן לו לטפל לי בכלב".
הוא הסביר לחברי הכנסת סביבו, בהם מאי גולן ויו"ר ש"ס אריה דרעי כי "אתה מדבר איתם בשפה שלהם הם מבינים אותך, כמו כבש. אני לא אומר להם שקט בעברית כי הם לא מבינים עברית". גולן אמרה לו להגיד "ברה" לח"כית נוספת מהאופוזיציה, אז הוא הסביר: "ליהודים אני לא צועק 'ברה', רק גזגזי".

כשהוא מסתובב בין חברי הכנסת במליאה, אמר ח"כ כהן ליו"ר נעם, ח"כ אבי מעוז: "אנחנו בערב היסטורי, מנצחים על העריצות של גדול רומסי זכויות האדם, אהרן ברק". את נשיא העליון בדימוס כינה "צבוע חלול". הוא השתמש במילות גנאי גם כשדיבר על מירב בן ארי ואמרה כי "יש לה קול של עושה ספונג'ה. הרגה אותנו, הרגה, הרגה אותנו". על ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר "יש פה אורח קוראים לו לפיד חבר'ה, הוא הגיע לפה אני לא יודע מה הוא עושה פה, האיש הזה כמעט לא נמצא כאן. מאורע נדיר מאוד".
באותו שבוע התרחש עימת קשה בין ח"כ עופר כסיף מחד"ש-תע"ל וניסים ואטורי מהליכוד, שכמעט גלש לעימות פיזי. השניים צעקו זה לזה בין השאר "אפס", "זבל", ו"עוף מפה". בהמשך הצטרפו לעימות ח"כים נוספים, בהם חבר הכנסת אריאל קלנר שנראה צורח על כסיף "חלאה", וחבר הכנסת חנוך מילביצקי. כסיף ספג קריאות "עוכר ישראל" ו"בוגד מנוול", ולטענתו ואטורי גם עשה לעברו קולות של חיות - כפי שעשה אלמוג כהן לח"כים הערבים. כסיף הוצא מהדיון, אך הסדרנים נאלצו להפריד בינו לבין ואטורי.
כשבוע קודם לכן, במהלך דיון בוועדת החוקה שבו נערכה ההצבעה לקראת קריאה ראשונה על חלק ממרכיבי המהפכה המשפטית שמובילה ממשלת נתניהו, מחו חברי אופוזיציה אל מול התנהגות יו"ר הוועדה שמחה רוטמן - וחברי הכנסת בליאק ולהב הרצנו קפצו מעל שולחן הוועדה.