פרשת הגינקולוג הבכיר החשוד בעבירות מין במטופלות שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות": אישה נוספת הגישה היום (ג') תלונה במשטרה נגד פרופ' מנחם אלקלעי משיבא, בטענה שהטריד אותה מינית במהלך טיפול. את התלונה היא הגישה בתחנת המשטרה במודיעין.
אף שמדובר בתלונה רביעית במשטרה, שמצטרפת ל-20 עדויות נוספות של נשים שטופלו על ידי פרופ' אלקלעי, הפרקליטות עדיין לא מאפשרת למשרד הבריאות לפתוח נגדו בהליך משמעתי. הוא אמנם הוצא לחופשה מבית החולים, וצפוי להגיע מחר לשימוע לפני השעיה, אולם היא תהיה לשבועיים בלבד ותוקפה נוגע רק לעבודה בבתי חולים ציבוריים, מה שיאפשר לאלקלעי להמשיך לעבוד בינתיים דרך קופות החולים ובאופן פרטי.
במשרד הבריאות טוענים שלא ניתן לקיים הליך משמעתי ללא אישור הפרקליטות, שמצידה דורשת למצות קודם את ההליך הפלילי שמתקיים מול הגינקולוג. מנגד, בנציבות שירות המדינה טוענים שהליך משמעתי לא נפתח קודם משום שמדובר בצעד חריג שננקט רק על רקע תלונות מרובות במשטרה.
1 צפייה בגלריה
הרופא החשוד מנחם אלקלעי
הרופא החשוד מנחם אלקלעי
הרופא החשוד מנחם אלקלעי
( מתוך אתר שיבא)
מהנציבות נמסר: "כל עוד מתקיימת חקירה פלילית, אגף המשמעת של הנציבות אינו רשאי לקיים כנגד העובד הליך משמעתי כלשהו. כאשר התקבל באגף המשמעת עדכון על אודות פתיחה בחקירה פלילית כנגד פרופ' אלקלעי, הוא עדכן את משרד הבריאות בנושא ובמקביל פנה לפרקליטות בבקשה לקבל את עמדת נציג היועץ המשפטי להשעייתו. עד כה לא התקבלה המלצת נציג היועץ המשפטי בנושא.
"משהתברר דבר קיומן של תלונות נוספות התבקש משרד הבריאות לפעול להשעיית העובד בהשעיה דחופה (סמכות הנתונה למנכ"ל המשרד) ובעקבות כך זומן העובד לשימוע במשרד הבריאות, שצפוי להתקיים מחר. עד להשלמת ההליך העובד שוהה בחופשה. סמכותו של אגף המשמעת נוגעת אך ורק לעבודה במסגרת בתי חולים ממשלתיים. אין לו סמכות ביחס לעבודתו של פרופ' אלקלעי בקופות החולים, בקליניקה פרטית או במקומות אחרים".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הפרקליטות מגבשת המלצה באשר לאפשרות שנציבות שירות המדינה תשעה את פרופ' אלקלעי מתפקידו. הטענה שהפרקליטות מנעה אפשרות לנקוט כל הליך בעניינו של פרופ' אלקלעי אינה נכונה".
כבר לפני שנה וחצי הוגשה נגד אלקלעי תלונה במשטרה. התיק הועבר לפרקליטות ונסגר לטענתה מ"חוסר ראיות מספקות". זאת אף שהיא עצמה מצהירה שטיפלה מאז 2006 בכמה תלונות בעניין עבירות מין שביצע לכאורה פרופ' אלקלעי.
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "מאז 2006 טיפלה הפרקליטות בשלושה תיקי חקירה שעניינם תלונות על עבירות מין שביצע לכאורה פרופ' אלקלעי. בכל אותו זמן לא עמדה כל מניעה בפני משרד הבריאות לפעול בנושא. בנוגע לתלונה מ-2015 העבירה הפרקליטות למשרד הבריאות את עיקרי הממצאים ביחס לתיק, כדי שיוכלו לבחון נקיטת הליכי משמעת בהתאם לשיקול דעתם, ולמיטב ידיעתנו בסופו של יום הוחלט לרשום הערה בתיק האישי. ביחס לתלונה מ-2020, הועברה למשרד הבריאות החלטת הפרקליטות בעניינו של פרופ' אלקלעי".