3 צפייה בגלריה
הסטודנט לרפואה החשוד בחיסול, תיעוד החיסול ובני שלמה
הסטודנט לרפואה החשוד בחיסול, תיעוד החיסול ובני שלמה
הסטודנט לרפואה החשוד בחיסול, תיעוד החיסול ובני שלמה
(צילום: מוטי קמחי )
בית משפט השלום באשקלון האריך בצהריים (ראשון) בעשרה ימים את מעצרם של ארבעת החשודים בחיסול ראש ארגון הפשע בני שלמה. כמו כן, הותרה לפרסום זהותו של העצור הרביעי - החשוד בסיוע לרצח: בשאר מילאד, גם הוא תושב שכונת ג'ואריש ברמלה כמו שלושת העצורים האחרים שחשודים ברצח עצמו. מילאד חשוד גם בקשירת קשר לרצוח את שלמה.
נציג המשטרה אמר בדיון כי "הם הגיעו עם הרכב והם נמלטו, והרכב ששימש לביצוע הרצח נמצא ברשותנו". החשודים המרכזיים לא משתפים פעולה בחקירה ושומרים על זכות השתיקה, אולם לדברי השופטת "החשד הסביר שהיה נשאר - ואף התחזק".

ביום שישי הותרו לפרסום זהויותיהם של שלושת החשודים ברצח שבוצע בתחילת השבוע בצומת אזור: סטודנט לרפואה בשם מוחמד סלאח, אחיו עלא סלאח ואדם נוסף בשם ‏מועיאד מילאד. בעבר היו שלושת החשודים ברצח מזוהים עם משפחת הפשע ג'רושי שנמצאת ביריבות עם ארגון הפשע של שלמה, אך ככל הנראה הם אינם מעורבים עוד בפעילותה, שכן הם לא ממש מוכרים למשטרה, שמעריכה כי השלושה הם "שכירי חרב" שביצעו את המעשה בתמורה להרבה כסף. שאלת זהות השולח, שלא בהכרח שייך למשפחת ג'רושי, נותרה פתוחה.
הארבעה נעצרו ביום שני האחרון, לאחר שבשעות הצהריים של אותו יום שלמה בן ה-42 נרצח ביריות בתחנת דלק בדרך השבעה ליד היישוב אזור. אדם נוסף שהיה עמו נפצע קשה. בתיעוד דרמטי מהזירה נראו המתנקשים מגיעים לתחנת הדלק, פותחים בירי - ונמלטים בריצה.
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע החיסול כמה שניות לאחר בריחת המתנקשים
זירת אירוע החיסול כמה שניות לאחר בריחת המתנקשים
המתנקשים ניגחו את קצין המשטרה שנפל מהאופנוע
מעצר החשודים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מאזור המרכז, התבצע לאחר שעות של מצוד נרחב אחריהם. אחד מהם, שאמר כי הוא סטודנט לרפואה שלומד ברומניה נעצר בנמל התעופה בן גוריון, ושלושה נוספים נתפסו ברכב באזור גדרה. הסטודנט לרפואה מכחיש בתוקף את מעורבותו באירוע. תחילה הוא שיתף פעולה עם החוקרים וסיפר כי הגיע לנמל התעופה לטיסה שנדחתה מיום שבת, אך בהמשך בחר לשמור על זכות השתיקה.
לאחר שהמתנקשים ירו למוות בשלמה בתחנת הדלק, קצין משטרה שתדלק אופנוע בתחנה, שלא היה בתפקיד, דיווח למוקד ובמקביל פתח במרדף אחר רכב המתנקשים. באזור צומת חולון הקצין הצליח להתקרב לרכב וצעק לעבר היושבים בו "משטרה". המתנקשים ניגחו את הקצין, שנפל מהאופנוע אך לא נפגע. מיד לאחר מכן הם נמלטו מהרכב, עברו לצד השני של הכביש, השתלטו על רכב של אזרח ובאיומי אקדח שלפו אותו החוצה. קצין המשטרה עוד ניסה לירות לעברם, אך לא פגע בהם וכך הצליחו המתנקשים להימלט ברכב הגנוב עד שהגיעו לצומת הקרח ברמלה ושם נטשו אותו.

במהלך מרדף קצין המשטרה אחר היורים, נפצעה נהגת באורח קל עד בינוני מפגיעה ברכבה. "אשתי נסעה מאזור לצומת חולון וירו עליה, היא התכופפה ונכנסו בה מאחורה", סיפר בעלה של הפצועה שאושפזה בבית החולים וולפסון. "כל הזכוכית מאחורה מרוסקת, יש סימנים של ירי על הרכב. היא התקשרה אליי ואמרה לי 'ירו עליי, אני בסדר'. אנשים טובים עזרו לה מיד, היא הייתה בהלם".
3 צפייה בגלריה
ביתו של בני שלמה
ביתו של בני שלמה
"מאז שהוא השתחרר מהכלא, הוא עסק בשיקום הארגון שלו". ביתו של שלמה במושב חלץ
בכיר במשטרה באזור הדרום סיפר אחרי שנודע על הרצח שמטלטל את ארגוני הפשיעה כי "מאז ששלמה השתחרר מהכלא, הוא עסק בשיקום הארגון שלו ומציאת דרכים לעשות כסף מזומן ומהיר. במקביל הוא ניסה לכרות בריתות עם ארגונים קטנים שגם יספקו לו הגנה וגם כוח מול ארגונים מתחרים. שלמה עסק ב'פשיעה חכמה', ניסה להשתלט על עסקים באמצעות אחרים, ונכנס לתחום הנדל"ן והמזון.
"המטרה שלו כמובן הייתה לייצר כסף ומהר, כי בעולם התחתון הכסף זה הדבר היחיד שמדבר. הוא היה רדוף, רוב הזמן עסק באיך להסתתר ולא ליפול בפח. הוא חי בתוך מבצר במושב חלץ, מוקף חומות, לא זז בלי מאבטחים. העובדה שהוא הגיע ליישוב אזור בצורה חשופה מעוררת שאלות על תכנון החיסול. ברור שמישהו טמן לו פח, ברור שמישהו בגד בו וברור שהוא לא היה זהיר".