המשטרה עצרה אמש (שני) ארבעה חשודים במעורבות בחיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה אתמול בצהריים בתחנת דלק הסמוכה לאזור. כל הארבעה הם חברי משפחת הפשע ג'רושי שנמצאת ביריבות עם ארגון הפשע של שלמה. מעצר החשודים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מאזור המרכז, התבצע לאחר שעות של מצוד נרחב אחריהם. חשוד אחד נמצא לבסוף בנמל התעופה בן גוריון, ושלושה נוספים נתפסו ברכב באזור גדרה.
5 צפייה בגלריה
החשודים במעורבות ברצח - בני משפחת פשע יריבה.  בני שלמה והתיעוד מהזירה שבה נרצח
החשודים במעורבות ברצח - בני משפחת פשע יריבה.  בני שלמה והתיעוד מהזירה שבה נרצח
החשודים במעורבות ברצח - בני משפחת פשע יריבה. בני שלמה והתיעוד מהזירה שבה נרצח
(צילום: מוטי קמחי )
למרות לכידת החשודים, במשטרה מודאגים מאפשרות של נקמה כתגובה לרצח. "ברור שתהיה תגובה לחיסול, השאלה איפה ומתי", אמר בכיר במשטרה ל-ynet. הוא ציין עוד כי במשטרה לא שוללים שהחיסול הוא תולדה של שיתוף פעולה בין כמה ארגוני פשיעה.
זו השתלשלות האירועים הדרמטית אתמול:

תחנת הדלק בצומת אזור - הירי

בשעה 14:30 התקבל דיווח במשטרה ובמד"א על יריות בתחנת הדלק בדרך השבעה ליד היישוב אזור. רכב ובו מספר חשודים הגיע למקום, ומהמושב האחורי יצאו שני המתנקשים שירו לעבר ראש ארגון הפשע בני שלמה ואדם נוסף - ככל הנראה מאבטח שלו - שהיו במקום. מיד לאחר מכן חזרו החשודים בריצה לרכב, ונמלטו בנסיעה לכיוון מערב.
5 צפייה בגלריה
אירוע הירי באזור
אירוע הירי באזור
"הוא עבר לידי ממש, ופתאום התחיל לרוץ". זירת הרצח של בני שלמה
(צילום: יריב כץ )

"הוא (שלמה) עבר לידי ממש, ופתאום התחיל לרוץ", סיפר עד ראייה לירי. "הם נתנו בו כדורים, ואני ברחתי לתוך הרכב שלי, התחבאתי כפוף ונעלתי את הדלתות. פחדתי על החיים שלי, רק אחרי שהם נסעו מפה יצאתי והלכתי לכיוון הפצועים. כשהגעתי ראיתי שוטר והבנתי שאין מה לעשות".

כביש 44 - המרדף

קצין משטרה שתדלק אופנוע בתחנת הדלק היה עד לירי. הקצין, שלא היה בתפקיד, דיווח למוקד ובמקביל פתח במרדף אחר רכב המתנקשים לאורך דרך השבעה (כביש 44).

צומת חולון - הניגוח והתאונה

באזור צומת חולון הצליח קצין המשטרה להתקרב לרכב וצעק לעבר היושבים בו "משטרה". המתנקשים בתגובה ניגחו את קצין המשטרה שנפל מהאופנוע אך לא נפגע. מיד לאחר מכן הם התנגשו עם רכבם - ככל הנראה ללא כוונה - ברכב שנסע לפניהם, והנהגת נפצעה באורח קל-בינוני.
5 צפייה בגלריה
זירת אירוע החיסול כמה שניות לאחר בריחת המתנקשים
זירת אירוע החיסול כמה שניות לאחר בריחת המתנקשים
"המתנקשים ניגחו את קצין המשטרה שנפל מהאופנוע"
5 צפייה בגלריה
אירוע הירי באזור
אירוע הירי באזור
המאזדה הלבנה - הרכב שעימו נמלטו החשודים מזירת הרצח
(צילום: יריב כץ )
"אשתי נסעה מאזור לצומת חולון וירו עליה, היא התכופפה ונכנסו בה מאחורה", סיפר בעלה של הפצועה שאושפזה בבית החולים וולפסון. "כל הזכוכית מאחורה מרוסקת, יש סימנים של ירי על הרכב. היא התקשרה אליי ואמרה לי 'ירו עליי, אני בסדר'. אנשים טובים עזרו לה מיד, היא הייתה בהלם".

צומת חולון - השתלטות על רכב ובריחה

מיד לאחר התאונה נמלטו המתנקשים מהרכב, עברו לצד השני של הכביש, השתלטו על רכב של אזרח ובאיומי אקדח שלפו אותו החוצה. קצין המשטרה עוד ניסה לירות לעברם, אך לא פגע בהם וכך הצליחו המתנקשים להימלט ברכב הגנוב.

צומת הקרח - נטישת הרכב הגנוב

המתנקשים הצליחו לנסוע עד לצומת הקרח ברמלה, ושם נטשו את הרכב שגנבו בצומת חולון - ונמלטו.

בית החולים וולפסון - בני שלמה מת מפצעיו

בזמן שהמרדף הדרמטי התנהל בין חולון לרמלה, פונו בני שלמה והפצוע השני שמצבו הוגדר קשה לבית החולים וולפסון. כשעה לאחר האירוע, בסביבות 15:30, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של שלמה.
כוחות גדולים של משטרה הגיעו אל בית החולים, ובני משפחתו של שלמה טענו כי לא אפשרו להם לקבל מידע. קרובת משפחה שלו צעקה: "זה לא הגיוני שלא מכניסים את קרובי המשפחה. אנחנו לא צריכים לשמוע שהוא מת ואף אחד לא מדבר ולא מעדכן אותנו".
5 צפייה בגלריה
רגע מעצר החשודים מבני משפחת ג'רושי בחשד לרצח בני שלמה
רגע מעצר החשודים מבני משפחת ג'רושי בחשד לרצח בני שלמה
רגע מעצר החשודים מבני משפחת ג'רושי

אזור גדרה ונתב"ג - מעצר ארבעת החשודים

בשעה 22:54 הודיעה המשטרה על מעצרם של ארבעה חשודים במעורבות בחיסולו של שלמה בתום מצוד שארך כמה שעות. חשוד אחד נמצא בנמל התעופה בן-גוריון, ואילו השלושה הנוספים נתפסו ברכב בכביש 40, קרוב לכניסה הצפונית לגדרה. כל ארבעת החשודים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, הם חברי משפחת הפשע ג'רושי שנמצאת ביריבות עם ארגון הפשע של שלמה.
שלמה היה בעבר בברית עם משפחת ג'רושי, וזו הייתה הסיבה לקרע בינו לבין שותפו לשעבר שלום דומרני. כעת, כך נראה, התהפכו היוצרות.
פורסם לראשונה: 22:57, 03.10.22