2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה בדיקת בדיקה קורונה אנטיגן
אילוס אילוסטרציה בדיקת בדיקה קורונה אנטיגן
בדיקות האנטיגן שנגנבו - בשווי חצי מיליון שקלים
(צילום: AFP)
בן 26 מכסייפה נעצר בחשד לגניבה של כ-60,000 בדיקות אנטיגן ביתיות בשווי חצי מיליון שקלים. החשוד, עובד בחברת הפצה, קיבל במחסן טבע את הבדיקות שנועדו למסירה בחינם, ולאחר מכן היה אמור לחלק אותן באזור ירושלים. המשטרה מייחסת לו עבירות של גניבה ממעביד, זיוף מסמכים, קבלת דבר במרמה ועוד.
מעצרו של החשוד הוארך לראשונה בשבוע שעבר, והשבוע הוארך שנית בעוד שבעה ימים. שופט בית המשפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, ציין בהארכת המעצר: "מדובר במעשים העלולים לסכן את בריאות הציבור, שכן הם עלולים לגרום למחסור בבדיקות הנדרשות בימים אלה של מגפה עולמית".
2 צפייה בגלריה
מחסור בבדיקות אנטיגן בפרדס חנה
מחסור בבדיקות אנטיגן בפרדס חנה
הגניבה - על רקע מחסור בבדיקות ביתיות ברשתות הפארם
(צילום: איתן גליקמן )
הגניבה התרחשה על רקע מחסור חמור של בדיקות ביתיות ברשתות הפארם, שאילץ אזרחים שנחשפו לחולים לפנות לבדיקות בתשלום, כדי להימנע מתורי הענק במתחמי הבדיקות. בדיון להארכת מעצר החשוד, אמר נציג המשטרה: "אנו נמצאים בגל החמישי של הקורונה, בדיקות האנטיגן הפכו למוצר הנחוץ והחיוני בימינו. כל אחד מאיתנו נזקק ונדרש לבדיקות".
החשוד הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, וטען כי המעסיק שלו עומד מאחורי הגניבה, וסנגורו אף ביקש שהמשטרה תערוך עימות בין המעסיק לבין החשוד.
בדיון ערר על הארכת המעצר, שהתקיים אתמול (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוחלט כי המעצר יקוצר ביום אחד. במהלך הדיון עלה כי התיק עבר ליחידת ההונאה במחוז דרום של המשטרה, לאור היקף פעולות החקירה שיש לעשות.