איראן הודיעה אתמול (שבת) שכוחות הביטחון שלה עצרו רשת של סוכנים שעבדו למען ישראל. לפי התקשורת הממלכתית, הם נעצרו לפני שהצליחו לבצע פעולות חבלה ו"מבצעי טרור".
"החברים ברשת היו בקשר עם המוסד דרך מדינה שכנה, ונכנסו לאיראן מאזור כורדיסטן בעיראק עם ציוד מתקדם וחומרי נפץ עוצמתיים", דיווחה התקשורת הממלכתית ברפובליקה האיסלאמית. משרד המודיעין האיראני לא ציין כמה אנשים נעצרו ולא פרסם פרטים על הלאום של העצורים. לפי משרד המודיעין רשת המרגלים תכננה "פעולות חבלה ומבצעי טרור חסרי תקדים באתרים רגישים". סוכנות הידיעות רויטרס ציינה שבלשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד סירבו להגיב לפרסום.
2 צפייה בגלריה
איראן ריגול מרגלים אילוסטרציה
איראן ריגול מרגלים אילוסטרציה
רשת הריגול "תכננה פעולות חבלה ומבצעי טרור חסרי תקדים באתרים רגישים"
(צילום: shutterstock)
איראן מאשימה לעיתים קרובות את יריבותיה – בהן ארה"ב, ישראל וסעודיה – בניסיון לערער את שלטונה. מעת לעת מדווחת טהרן על מעצרם של חשודים בריגול למען ישראל.
בכמה מקרים העצורים שמואשמים בריגול אף הוצאו להורג: לפני שנתיים הוציאה איראן להורג אדם שהורשע בהדלפת המידע שסייע לכאורה לאמריקנים לחסל את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני, בתקיפה בנמל התעופה של בגדד בינואר 2020.
2 צפייה בגלריה
המדענים אנטזארי וארמולאי. באיראן חושדים: ישראל הרעילה אותם
המדענים אנטזארי וארמולאי. באיראן חושדים: ישראל הרעילה אותם
המדענים אנטזארי וארמולאי. באיראן חושדים: ישראל הרעילה אותם
( )
בחודש שעבר הודיעה איראן שבקרוב היא תעמיד לדין שלושה "מרגלי מוסד" שנעצרו באפריל. גורם במערכת המשפט אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA: "לפי הערכות מודיעין, השלושה תכננו להתנקש במדעני גרעין שלנו". הגורם, מהדי שאמסבאדי, לא ציין מהיכן מגיעים העצורים.
בתחילת יוני דיווחו כלי תקשורת איראניים על מותם המסתורי של המדענים איוב אנטזארי וקמרן ארמולאי. בהמשך דיווח ניו יורק טיימס שאיראן חושדת שישראל הרעילה מזון שאכלו שני המדענים. אנטזארי היה מדען תעופה שהיה אחראי על כמה פרויקטים גדולים במכון מחקר ופיתוח בעיר יזד במרכז איראן. ארמולאי היה מדען גרעין שעבד במתקן בנתנז, שבו אירעו בעבר כמה פיצוצים שיוחסו לישראל.
פורסם לראשונה: 20:02, 23.07.22