פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) נגד דניאל קדר (64) מראשון לציון כתב אישום בגין רצח יזם הנדל"ן אלדד פרי בנסיבות מחמירות, יומיים לאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה בפרשה.
הרצח אירע לפני חמישה שבועות ברחובות. פרי בן ה-44 הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת ליד החווה החקלאית ברחובות, וקדר המתין לו מחוץ למקום כשהוא רכוב על אופנוע. לפי כתב האישום, הוא ירה לעברו מטווח קצר ונמלט. קדר, סב לשישה נכדים, רכש שתי דירות בפרויקטים של פרי, ונעצר כשלושה שבועות לאחר הרצח.

4 צפייה בגלריה
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
דניאל קדר (משמאל) ואלדד פרי
(צילום: עמית שעל, יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
דניאל קדר בבית המשפט המחוזי לוד
דניאל קדר בבית המשפט המחוזי לוד
דניאל קדר בבית המשפט המחוזי בלוד, היום
(צילום: יריב כץ)

חקירת הרצח - כתבות נוספות

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד גלעד ארליך מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם הצטרף בשנת 2018 לקבוצת רכישה שארגן פרי לבניית בניין מגורים בעיר לוד. המשיב שילם מראש למנוח סכום של כ-2.2 מיליון שקלים עבור שתי דירות, וזאת בהסתמך על ערבות אישית של פרי.
במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2020 הוגשה בקשה לחדלות פירעון נגד קבוצת הנדל"ן של פרי, וכן נגד פרי עצמו ובכלל זאת נכסיו האישיים. במסגרת עבודת הנאמנים אישר בית המשפט מתווה לשיקום הפרויקט בו השקיע הנאשם, במסגרתו חויב הנאשם לשלם סכום נוסף של כ-1.4 מיליון שקלים נוספים על מנת לקבל לידיו את הדירות אשר רכש.
בעקבות החלטת בית המשפט, החל הנאשם לבצע מעקבים ותצפיות על פרי, כאשר בין היתר נהג להגיע בשעות הבוקר המוקדמות לאזור מגוריו, תצפת על ביתו ולמד את שגרת חייו. במהלך תצפיותיו, למד הנאשם כי פרי נוהג לפקוד את בית הכנסת.
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
רכבו של פרי בזירת הרצח ברחובות
(צילום: נדב אבס )
באחד הבקרים הגיע הנאשם לחניון בית הכנסת כשהוא רוכב על אופנוע שבבעלותו, כאשר לוחית הזיהוי שלו מוסתרת וכשהוא חמוש באקדחו האישי. הנאשם המתין לפרי עד להגעתו לבית הכנסת, אז ירה בו שבעה כדורים מטווח קרוב ביותר והביא למותו במקום.
במקביל לכתב האישום הוגשה נגד הנאשם בקשת מעצר עד לתום ההליכים, שבה ציין עו"ד ארליך: "מעשי המשיב מגלמים מסוכנות רבה, מדובר במשיב אשר בתכנון קר ומחושב למד את אורחות חייו של המנוח, ביצע מעקבים יום מרובים ובחר את זירת הרצח כחודשיים טרם ביצועה.
"המשיב ביצע את המעשים בקור רוח, שיטתיות ויסודיות מאופן מושכל ומתוכנן. עסקינן בירי אכזרי ללא רחם המנוח נורה בעורפו, חזהו גבו ידו ורגלו באופן שהותיר פגיעה במרבית האיברים החיוניים בגופו, ירי שהוביל למותו של המנוח. במעשיו אלו וידא המשיב את מותו של המנוח".
בידי הפרקליטות כמה ראיות נגד הנאשם ובכללן קשירת קשר מצדו של קדר לשימוש בלעדי במכוניתו, באקדח ובאופנוע, חוות דוות של מעבדת נשק שקובעת כי ישנה התאמה מלאה בין אקדחו האישי של קדר לתרמילים בזירת הרצח, פלטי מערכת איתוראן שממקמים את המנוח בעת ביצוע התצפיות והמעקבים שקדמו לרצח, מצלמות אבטחה שתיעדו את הנאשם בשכונת מגוריו של פרי בעת ביצוע המעקבים ופלט קבוצת וואסטאפ של קבוצת הרכישה שבה כתב קידר ב-10 ביולי 2020: "מתי תפנימו שדיבורים לא יעזרו? When you have to shoot - shoot, don't talk".

החוקרים העריכו שמדובר באירוע אמוציונלי

מאז הרצח עברו החוקרים מימ"ר מרכז על תיקי המודיעין וניסו לבדוק אם פרי היה מאוים על ידי גורמים עברייניים. גופו של פרי היה מנוקב במספר רב של קליעים, ולפיכך אחת ההשערות של החוקרים הייתה שמדובר באירוע אמוציונלי. במקביל לבדיקות שנעשו מול עבריינים וגורמים בשוק באפור, החוקרים בדקו מעגלים של לקוחות שנפגעו מקריסת החברה שהייתה בבעלותו. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי בידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז אספו את הראיות שקשרו את קדר לזירה, בהן ראייה מרכזית אחת שקיבלה גם אישור מעבדה.
4 צפייה בגלריה
עו"ד ששי גז ועידן שני
עו"ד ששי גז ועידן שני
עורכי דינו של החשוד, ששי גז ועידן שני
(צילום: דנה קופל)
חיבתו של קדר לרובים ואקדחים, כמו גם מקצועיותו בתפעול כלי נשק והתעניינותו באופנועים - חיזקו את החשד נגדו במשטרה. סנגורו של קדר, עורך הדין ששי גז, מסר בתגובה: "רק היום הוגש כתב האישום. נצלם את התיק נקרא אותו ונגיב בבית המשפט"