השר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני גדעון סער (תקווה חדשה) מתנגד לעסקה עם חמאס כרגע, וסבור כי הסכם כזה בשלב זה יהיה "כניעה לחמאס". בריאיון ל-ynet Live הבוקר (יום חמישי) התייחס סער גם לאפשרות שייצא מהממשלה יחד עם השר בני גנץ, והכחיש כי קיבל הצעה מנתניהו להישאר בממשלה בלי יו"ר המחנה הממלכתי.
סער: "עסקה? לא חושב שזה קרוב"
(צילום: אסף חן)

1 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"רק הלחץ הצבאי הוא שהביא את חמאס למתווה הראשון". סער
(צילום: קובי קואנקס)
הכותרת
מי באמת מנהל את המלחמה? | נחום ברנע
26:06
"מי שמוכן לסגת מחר באופן מוחלט מרצועת עזה, כולל מאזורי האבטחה שהוגדרו, להפסיק את המלחמה ולשחרר את כל המחבלים מבתי הכלא - אז הוא מקריס את היעד. האלטרנטיבה כרגע, החדה והברורה, היא בין להכניע את חמאס או להיכנע לו", אמר סער. הוא הוסיף: "חמאס יסכים לקבל את תנאי הכניעה האלה. הרי הוא לקח את החטופים מלכתחילה למען שרידותו, שרידות הנהגתו ושרידות שלטונו. המשמעות היא הכי חמורה שיכולה להיות לביטחון ישראל".
באשר למשפחות החטופים שלוחצות לעסקה שתאפשר את החזרת יקיריהן בהקדם האפשרי, אמר סער: "אני נפגש עם המשפחות ומבין לליבן. בשלב שלפני המתווה הראשון נפגשתי עם משפחות חטופים, שטענו שצריך להפסיק את המתקפה הצבאית כי 'זה יביא לשחרור החטופים'. אנחנו ראינו שזה בדיוק הפוך, ורק הלחץ הצבאי הוא שהביא את חמאס למתווה שחרור החטופים הראשון".
השר הכחיש שישנה עסקה מתממשת לשחרור חטופים, כפי שהצהירו בכירים בארצות הברית בימים האחרונים. "הלוואי שזה היה נכון. אני לא חושב שזה קרוב, זו הערכתי. ואני חושב שהגעה למתווה כזה חייבת לעבור בהחרפת הלחץ על חמאס. זה יקרה דרך פירוק התשתיות הצבאיות והשלטוניות שלו, זה מה שמפעיל את הלחץ. המאמץ המדיני הוא חשוב, אך הוא לא יכול להיות הדבר העיקרי", אמר סער.
על האמירות של שותפיו לקואליציה, השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, אמר: "בסופו של דבר יש החלטת קבינט שקובע את מטרות המלחמה. אני מציע לדבוק בהן ולחתור להגשמתן. חידוש ההתיישבות בגוש קטיף הוא לא ממטרות המלחמה, ואני מציע לנהל את המלחמה על בסיס קונצנזוס לאומי רחב".
סער הכחיש שקיבל הצעה מראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך בממשלה ללא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "לא הוצעה לי הצעה. עם זאת, אני חושב שיש דרך לממשלת החירום הלאומית. היא לא הוקמה סתם, היא נותנת כוח גדול. אנחנו רואים את האחדות שקיימת בקרב הלוחמים". סער נשאל אם יישאר גם אחרי פרישת גנץ, והשיב: "אעשה מה שעשיתי כל חיי - מה שטוב למדינת ישראל. הגדרנו מלכתחילה שהשותפות שלנו היא בעניין המלחמה, והיא לא תימשך אחריה".