2 צפייה בגלריה
משפחת בירן
משפחת בירן
שתי המשפחות במאבק משמורת על איתן בן ה-6
(צילום: AFP)
שמואל פלג, סבו של איתן בירן, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, נחקר היום (ג') בחשד לחטיפה ממשמורת של קטין מתחת לגיל 16. כל זאת, לאחר שהטיס את איתן בן ה-6 מאיטליה לישראל, על רקע מאבק משמורת בין שתי המשפחות.
הוריו של איתן, עמית בירן וטל פלג בירן, מתו באסון יחד עם בנם בן השנתיים טום. גם סבה של טל יצחק (איזי) כהן (81) ואשתו השנייה, ברברה קונינסקי כהן (71) נהרגו כתוצאה מהתנתקות הרכבל במאי האחרון.
2 צפייה בגלריה
משפחת בירן
משפחת בירן
משפחת בירן. רק איתן ניצל
(באדיבות המשפחה)
הסב, בן 58 מפתח תקווה, נחקר ביחידת ההונאה של מחוז מרכז בחשד למעורבות בפרשה. עם סיום חקירתו הוא שוחרר למעצר בית לחמישה ימים בתנאים מגבילים - בהם הפקדת דרכונו. לבינתיים, איתן יישאר בביתו לאחר שלא הוצא צו הרחקה לסבא מנכדו. דודתו של איתן, איה בירן, שטוענת שהיא האפוטרופסית של הילד, הגישה לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב תביעה להשבת קטין חטוף על-פי אמנת האג.
בן ה-6 נפצע אנושות ואושפז בבית החולים רגינה מרגריטה בטורינו במשך 19 ימים. מאז ששוחרר שהה אצל דודתו איה - אחותו של אביו שמתגוררת באיטליה. גם משפחתו של הילד התגוררה באיטליה בשנים האחרונות. הוריו ואחיו הובאו למנוחות בארץ - ומאז דורשת משפחת האם שאיתן ישהה עימם בארץ.
מלבד חמשת בני המשפחה הישראלים, נספו באסון הרכבל הקשה ביותר באיטליה ב-20 השנים האחרונות עוד תשעה בני אדם נוספים - ארבעה זוגות וילד קטן, בן 5.