1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Gettyimages)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט הערב (רביעי) לגנוז את תיק החקירה נגד שופט בית המשפט המחוזי שנחקר באזהרה בחשד לעבירות מין ואלימות במשפחה. "זאת לאחר ביצוע פעולות חקירה רבות ומשלא נמצא בסיס לאשמה לכך שביצע עבירות פליליות", נכתב בהודעת היועמ"ש.
מדובר על תלונה שהוגשה נגד השופט בבמשטרה בתחילת ספטמבר בגין עבירות חמורות שנטען שביצע. האישור לטיפול בנושא בפרשה ניתן למשטרה מהיועמ"ש ומפרקליט המדינה עמית איסמן.
התלונה נחשפה בחדשות 12 לפני ראש השנה. בעקבות זאת הורה פרקליט המדינה עמית איסמן על חקירה מהירה של הפרשה ואף לערב גורמי רווחה בנושא. הוא יידע על החלטתו את שר המשפטים גדעון סער ואת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. על הנושא חל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי התיק, למעט המידע שמופיע.
במסגרת הפרשה פורסם כי מתלוננת מסרה באמצעות עורך דין בכתב את גרסתה לדברים הקשים לכאורה. את פרטי התלונה לא ניתן היה לפרסם בעקבות צו איסור פרסום שביקשה המשטרה ואושר בבית משפט.
איסור הפרסום הוביל לחרושת שמועות במערכת המשפט, וגורמים המכירים את האדם שהיה במרכז הפרשה הוכו בהלם. הם התקשו להאמין כי האיש מסביר הפנים, שאותו הם מכירים שנים ארוכות, מעורב בפרשה החמורה. הערב, כפי שצוין, נגנז התיק.