שרי הליכוד מאי גולן ויריב לוין, לצד יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, הגיעו הערב (יום ראשון) לסניף הליכוד בעפולה - והתקבלו בקריאות מחאה מצד מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית שהמתינו להם.
בהמשך, כשיצאה השרה גולן מהסניף תחת אבטחה כבדה, המפגינים צרו על רכבה בקריאות "בושה" וחסמו אותו. לאחר מכן טען כץ שאחד המפגינים ירק לעברו, ואיים: "נעמיד אותך מול כיתת יורים". לדברי יו"ר הקואליציה, תלונה הוגשה במשטרה. לגבי שר המשפטים, הוא הוברח מהכנס על ידי המשטרה - ולא נתקל בחסימות של מוחים.
2 צפייה בגלריה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק היסוד הממשלה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק היסוד הממשלה
יו"ר הקואליציה אופיר כץ. טען שאחד המפגינים ירק לעברו ואיים עליו, ושהוגשה תלונה במשטרה
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
השרה מאי גולן. "מאחלים לה שתוכל להפסיק לשקר"
(צילום: רפי קוץ)
השלושה ביקרו בסניף בעפולה כדי לחזק את שלמה מליחי, מועמד הליכוד לראשות העיר. המפגינים נערכו לכך מבעוד מועד, הפיצו את דבר הגעתם בקבוצות ואף ארגנו הסעות בתשלום לנקודה. התוצאה: מאות הרעישו מחוץ לסניף בזמבורות וקריאות מחאה, על רקע הודעת ראשי הקואליציה שבה הזהירו את בג"ץ מפני התערבות בחוקי יסוד.
מטעם ארגוני המחאה נמסר כי "המפגינים כהרגלם עמדו ושרו אל מול הסניף בעוד יריב לוין, מאי גולן ואופיר כץ הגיעו לכנס. לא היתה אלימות או התפרעויות מצד המפגינים. חלק מהמפגינים עמדו על הכביש באופן מתואם והורחקו על ידי השוטרים . השרה מאי גולן חברה למפגינים מטעם הליכוד שעמדו בפתח הסניף והתנהגה כמו אחרונת הבריונים כפי שניתן לראות בסרטונים. אנו מאחלים לגולן שתוכל להפסיק לשקר".
לקראת הדיונים שיתקיימו בחודש ספטמבר על ביטול עילת הסבירות ועל חוק הנבצרות, ראשי מפלגות הקואליציה הוציאו הודעה מוקדם יותר, בה ציינו כי "אין לבית המשפט סמכות לבטל חוקי יסוד ואין לו סמכות לקבוע שחוק היסוד יכנס לתוקף בתקופה מאוחרת. אין גם לאף בית משפט סמכות לבטל את תוצאות הבחירות ולאפשר הוצאת ראש ממשלה לנבצרות, דבר שמבטל את הדמוקרטיה מיסודה". לדבריהם, "החלטה כזאת שומטת את הבסיס המשותף בין הרשויות שהיה מוסכם לאורך השנים. הציבור בישראל נדרש כרגע לרגיעה, להידברות ולהסכמה. בזמן שכזה נדרשים אחריות ואיפוק מצד כלל הרשויות".
יעל צ'כנובר השתתפה בהכנת הכתבה