3 צפייה בגלריה
זירת הבור בדיר אל אסד
זירת הבור בדיר אל אסד
לוחם האש דקל מורציאנו שהלך לעולמו הבוקר
(צילום: נחום סגל)
יומיים לאחר האסון בבור בדיר אל-אסד, שם נהרגו תושב חברון שנפל לבור וכבאי שהגיע לחלצו, במרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע הבוקר (שלישי) מותו של דקל מורציאנו (33), לוחם האש השני שהגיע לזירה. מורציאנו, תושב מעלות, היה בסכנת חיים מיידית מאז האירוע הטרגי. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הקטנה שבהם בת חודש בלבד. סמל מורציאנו שירת כלוחם במערך הכבאות מאז שנת 2014.
לאחר האירוע מורציאנו פונה למרכז הרפואי תוך כדי פעולות החייאה ובמצב אנוש, עם סכנה מיידית לחייו. מבית החולים נמסר כי במהלך טיפולו בחדר ההלם הוחזר לו הדופק והוא הועבר לאישפוז, כשהוא מונשם, במחלקה לטיפול נמרץ כללי.
מנהל מחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים, ד"ר אוריאל טרטמברג, תיאר כי מורציאנו "סבל מפגיעה רב-מערכתית, שכללה פגיעה נשימתית, פגיעה בכלי דם ובכליות, וחשד לנזק מוחי. בעקבות מצבו הכלייתי הוא חובר במהלך הלילה האחרון למכונת דיאליזה, אלא שלמרבה הצער, הדבר לא עזר ולחץ הדם שלו החל לרדת בהדרגה. לפנות בוקר, בשעותיו האחרונות, נקראה משפחתו למיטתו והוסבר מצבו. מותו נקבע בסביבות השעה 07:00". במרכז הרפואי הביעו צער על מותו של מורציאנו: "אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".
3 צפייה בגלריה
עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בבור בדיר אל אסד
עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בבור בדיר אל אסד
עדנאן אסעד, לוחם האש הראשון שנהרג במהלך החילוץ
3 צפייה בגלריה
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
פעולות החילוץ של השלושה
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה בינתיים ממשיכים בחקירת האירוע, ואתמול נחקר המעסיק של הצעיר שנהרג, סאמד אל-עראמין מחברון. המעסיק חשוד בין היתר בגרימת מוות ברשלנות. בעדותו של המעסיק, תושב דיר אל-אסד בן 28, התגלו סתירות רבות בנוגע לאירועים שהובילו למותו של הפלסטיני ששהה בישראל שלא כחוק, וכן למותם של הכבאים עדנאן אסעד ומורציאנו.
מורציאנו ואסעד, שכאמור הגיעו למקום במטרה לחלץ את אל-עראמין, איבדו את הכרתם בעצמם בעת החילוץ. אחד מראשוני המגיעים לזירה, תושב דיר אל-אסד שמתגורר בקרבת מקום, סיפר כי אסעד ירד לבור ראשון, "ואז אחרי שתי דקות התחילו לקרוא לו, ולצעוק שיש סולם, אבל הוא ירד מהסולם". הוא ציין כי "לא הצלחנו להוציא אותו, כי איך אפשר להוציא בן אדם שאיבד הכרה? אז הכבאי השני ירד".
ד"ר טרטמברג העריך מה הוביל לטרגדיה: "כשזורקים לבור פסולת של סוסים או פסולת אורגנית החומרים תוססים ונרקבים. כתוצאה מהתהליכים האלה נפלטים גזים אורגניים שמצטברים בתחתית. הם לא עולים למעלה ולא מתנדפים, אחוז החמצן בתחתית הבור מאוד נמוך. ככל הנראה הם איבדו את ההכרה מחוסר חמצן".