מיכל מיילי, מנהלת מכון יופי בבני ברק, סיפרה היום (רביעי) לאולפן ynet כי ניצלה ממסע ההרג של המחבל אמש לאחר שהחליטה לסיים את עבודתה מוקדם מהרגיל. "בדרך כלל אני עובדת עד 21:00 בערב, אבל אתמול היה יום חלש", אמרה מיכל. "אני מודה לאלוהים, שכנראה רצה שאצא מוקדם". היא סיפרה שהמחבל נקלט במצלמת האבטחה של מכון היופי: "המחבל ירד מהאוטו והתכוון להיכנס ישר לעסק, אבל אז התחרט, שיחק קצת עם הנשק ויצא להרוג".

גילי, בעלה של מיכל, סיפר כי הוא מאמין שקרה לו נס. "אני לא אדם שומר תורה ומצוות, אבל היום אני מאמין שאלוהים אוהב אותי ואת משפחתי", אמר גילי. "גם אבא שלי, רוני, נמצא באזור העסק רוב הזמן. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם המחבל הארור היה נכנס למכון ומתחיל לירות".
עוד סיפר גילי על תחושותיהם הקשות אחרי הפיגוע אמש. "זה פחד אלוהים שדבר כזה קורה בפתח ביתך, ולדעת שהפיגוע למעשה התחיל כאן", הודה גילי. "מיכל לא ישנה כל הלילה. היא התלבטה אם לבוא לעבודה היום, אבל אמרתי לה 'מיכלי, החיים ממשיכים, החיים יותר חזקים מהכול'". גילי התייחס גם לפיגועים הקודמים בחדרה ובבאר שבע: "הגל הזה חייב להיעצר כמה שיותר מהר. פוליטיקה לא מעניינת אותי, לא אומר 'בנט' ולא 'ביבי', רק אומר למי שצריך - קומו ותעשו משהו".
1 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
משה חכים ויהודה אליהו העידו ששמעו את קרב היריות בין המחבל לבין השוטרים, וחשבו שמדובר בנפצים של פורים. "שמעתי את היריות, אבל לא ידעתי מה קורה עד שראיתי את השוטר והמחבל על הקרקע, מתים", סיפר משה. יהודה סיפר שראה את קרב היריות מביתו. "ניגשתי לחלון וראיתי את הקרב בין שני השוטרים למחבל, צעקתי 'פיגוע', והלכנו מיד לחלק האחורי של הבית והתקשרנו למשטרה", אמר יהודה. הוא שיבח את פעולות השוטרים: "הם פשוט חתרו למגע עם אותו מחבל ועצרו את מסע ההרג שלו. יהי זכרו של אותו שוטר ברוך".
ביתם של דוד ואורטל גינסברגר ספג קליעים שנורו במהלך הפיגוע, ובני הזוג סיפרו על הרגעים שבהם הבינו שהם בסכנה. "בדיוק השכבתי את הילד לישון, ואז שמעתי את הפיצוצים וראיתי שהבית הפוך ומחורר. היינו בהלם", העידה אורטל. "מחריד לחשוב מה היה יכול לקרות", הוסיף דוד.


דוד נומה, דודו של הרב אבישי יחזקאל שנרצח, הגיע לזירת הפיגוע כדי לראות את המקום שבו נורה אחיינו, וסיפר על מצבה הקשה של משפחתו. "אנחנו לא מפסיקים לבכות מאז אתמול בערב, כשהודיעו לנו שהוא נהרג", סיפר דוד. "קשה לנו מאוד. אבישי התחתן לא מזמן ועכשיו אשתו בהיריון בחודש השמיני. הוא היה בחור נהדר".
יאיר עמאר, חבר ילדות של הרב יחזקאל סיפר גם הוא על תחושותיו. "אני עצוב מאוד על כל מה שקרה פה אתמול, אבל במיוחד על אבישי", אמר יאיר, "הוא היה בחור לתפארת, אדם מקסים. גדלנו יחד ביד אליהו, עבדנו יחד ובילינו יחד". יאיר, שמתגורר בסמוך לזירת הפיגוע, העיד על חששותיו מפני נוכחותם של שב"חים נוספים באזור. "פועלי בניין ערבים עובדים כאן בסמוך, ויש מבנים ששב"חים ישנים בהם", אמר יאיר, "יכול להיות שהם פשוט באים כדי לעבוד, אבל החשש קיים".
עד נוסף לפיגוע, אריאל כהן, התייחס גם הוא לחששות של תושבי האזור מפני השוהים הבלתי חוקיים. "זה משהו שמשפיע על תחושת הביטחון כל הזמן", העיד אריאל, "היום דיווחנו למשטרה על שני שב"חים. השוטרים הגיעו מהר, תוך חמש דקות, אבל הצליחו לעצור רק שב"ח אחד". עוד טען אריאל כי "מיד אחרי הפיגוע, הגיע רכב לבן שנסע נגד כיוון התנועה. הוא אסף 15 ערבים ויצא משם במהירות".
איזה פתרונות העירייה יכולה לספק? או המפקחים על הבנייה? "הפתרון הוא להחזיר לנו את קצת תחושת ביטחון. היום, עם כל החשש, שלחתי את הילדים למוסדות החינוך שלהם. ציפיתי שיהיו קצת יותר שוטרים ושמירה, אבל לא היה שום דבר מזה וזו הבעיה העיקרית".