הרב איתי יוסף כהן (36), תושב העיר בני ברק, שהה אמש (שלישי) בביתו עם אשתו וילדיו בביתו כששמע קולות של פיצוצים. בהתחלה חשבו במשפחה שמדובר בנפצים שנשארו מחג הפורים, אך בשלב מסוים הבינו שמדובר באירוע אחר. בשעה 19:59 התקשר כהן למשטרה, ודקה שלמה כמעט חלפה עד שהוא נענה במוקד 100 ובעוד שמסע הירי נמשך.

הפיגוע בבני ברק - כתבות נוספות

אשתו של כהן, מירי, התקשרה שוב למוקד המשטרה כעבור שתי דקות, וגם הפנייה הזאת נענתה רק כעבור 43 שניות. בשיחה שהגיעה לידי ynet היא נשמעת צועקת בבהלה: "הוא לא נורמלי! יריות! משוגעים! יריות ברחוב ביאליק בבני ברק פרדס כץ, אדם מסתובב עם רובה. אדם מסתובב עם רובה ברחוב! תבואו כבר! לפני דקה כבר התקשרתי!".
3 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
וכך נשמעה השיחה בין משפחת יוסף למוקד המשטרה:
מוקד: "משטרה שלום, מדבר..."
מירי: "משוגעים!"
מוקד: "הלו?"
מירי: "יריות, יריות. עובר עם רובה רחוב ביאליק, שניים, בבני ברק, פרדס כץ..."
מוקד: "יריות?"
מירי: "עובר, מסתובב עם רובה"
מוקד: "בסדר, מי מסתובב?"
מירי: "בן אדם מסתובב עם רובה ברחוב!"
מוקד: "בסדר אז אני..."
מירי: "תבואו כבר, כבר לפני דקה התקשרתי"
הרב כהן, ראש מכון דורות, שחזר את שהתרחש: "בהתחלה חשבנו שמדובר בנפצים, אולי בתגרה. התקשרתי למשטרה ועד שענו לי אמרו - 'כן, כן, בסדר'. בשלב הזה, כמעט שתי דקות שהמחבל מסתובב ברחוב ביאליק ואנחנו שומעים את היריות. סיימתי את השיחה ולא האמנתי למראה עיניי - מול הקיוסק הגיח אדם לבוש שחור עם רובה. לא אקדח, לא עוזי, אלא רובה. הוא כיוון אותו לרוכב האופניים שעבר ליד".
3 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
ההמולה בזירת הפיגוע
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבוקר שאחרי
זירת הפיגוע בבוקר שאחרי
הזירה בבני ברק, בוקר אחרי הפיגוע
(צילום: בראל אפרים)
כהן מספר על הרגעים המבהילים בזמן הפיגוע: "תפסתי את הילדים שלי ואמרתי להם להיכנס פנימה. הסתתרנו, המחבל התנהל כאילו שהוא בגינה של הבית שלו. הוא הסתובב ככה לפחות חמש דקות. בעקבות יריות באוויר הוא התחיל לרוץ, לא ראינו שום שוטר באזור. יצאתי מהבית הבוקר בשעה 06:00, הרגליים משותקות - אבל אמרתי לעצמי שאסור להיכנע לטרור. שלחתי את הילדים למוסדות החינוך".
ממשטרת ישראל נמסר: "מרגע התרחשות האירוע ובמשך כ-3 דקות התקבלו במוקד 100 של המשטרה כ-100 שיחות. מיד עם היוודע דבר הפיגוע, שני שוטרים שהיו בקרבת מקום פעלו במהירות על מנת למנוע את המשך מסע ההרג וחתרו למגע תוך ניהול קרב יריות עם מחבל חמוש. לצערנו הרב במהלך האירוע אחד השוטרים נפגע ונהרג. צר לנו שלאחר פעילותם הראויה לכל שבח של השוטרים שבמעשיהם הצילו חיי אדם רבים, אלו הטענות שעולות".