אחרי הזכייה ההיסטורית של מהמר בודד ב-80 מיליון שקל בדאבל-לוטו שנערכה שלשום (יום שבת), שמו של אחמד פהמי נסאר מטורעאן שבגליל הופץ ברשתות החברתיות כזוכה המאושר - ומאז הוא נתון לאיומים ולניסיונות סחיטה.
זוהי לא הפעם הראשונה שבחברה הערבית מפיצים שמועות בעניין זהות הזוכים בלוטו. בסרטון שפרסם אתמול נסאר התעקש הצעיר כי מדובר בשקרים ושהוא מתכוון לתבוע את מי שיפיץ את שמו.
"הוציאו עליי שמועה שהרווחתי 80 מיליון שקל, אבל אין לי מושג. אני לא ממלא לוטו, טוטו, ווינר ולא מכיר את הדברים האלה", אמר נסאר. "מדובר בשמועות מטומטמות. כל מי שיפרסם את השם שלי ואת התמונה שלי באתרים או שיכתוב שהרווחתי - אפנה לבית המשפט או למשטרה, כי התחלתי לקבל איומים של ממש בגלל השטויות האלה. אני לא הרווחתי ולא כלום. שאלוהים יברך אתכם".
1 צפייה בגלריה
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
המספרים הזוכים בהגרלה
(מתוך אתר מפעל הפיס)
כאמור, מהמר אחד ניחש נכונה את ששת המספרים ואת המספר החזק וזכה ב-80 מיליון שקלים – הפרס הגדול ביותר אי פעם בישראל. המספרים שעלו בגורל בהגרלה שלשום היו 6, 7, 16, 30, 32 ו-36. המספר החזק שעלה בגורל הוא 3. המולטי-מיליונר החדש (או החדשה) לא יקבל את כל הכסף. על זכיות גבוהות מוטל מס בשיעור של 38%, ולכן 30.4 מיליון שקל לא יישארו אצל הזוכה, אלא יועברו למדינה. המהמר בר המזל יקבל לפיכך, לאחר ניכוי המס, 49.6 מיליון שקלים.
עד הגרלה זו, הפרס הגדול בתולדות המדינה חולק במאי אשתקד, אז אחד המהמרים פגע בול בכל ששת המספרים וגם במספר החזק, וזכה ב-76 מיליון שקלים. לאחר מס, הזוכה המאושר, סב לנכדים שמתגורר באחת מערי הדרום, קיבל 47.1 מיליון שקל. הוא סיפר כי גילה על הזכייה בבוקר שאחרי, כשהתכונן לנסיעה למקום עבודה חדש: "באותו רגע התקשרתי למנהל הישיר החדש שלי ועדכנתי שלא אגיע".

ההסתברות לזכייה עבור טבלה בודדת בפרס הראשון בלוטו – ניחוש שישה מספרים נכונים ומספר חזק – היא נמוכה ביותר, 1 ל-16,273,488. לפי אתר מפעל הפיס, "דפוסי השתתפות בעייתיים בהגרלות ובהימורים גורמים נזק למשפחה או לחיים האישיים, לעבודתו של המשתתף בהגרלות, למצבו הכלכלי או לבריאותו. הסיכון שתפתחו דפוסי השתתפות בעייתיים גובר אם אתם מחזיקים באמונות שקריות באשר לדרך שבה מתנהלים ההגרלות או משחקי הימורים אחרים".
הזכייה הענקית שלשום אירעה לאחר 20 הגרלות ברצף שבהן איש לא זכה בפרס הראשון בדאבל-לוטו. בהגרלה הבאה הפרס הראשון יעמוד על 5 מיליון שקל בלוטו ו-10 מיליון בדאבל-לוטו.
דניאל סלאמה ועינב חלבי השתתפו בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 18:38, 06.02.22