שיא היסטורי בהגרלת מפעל הפיס: בהגרלת הדאבל-לוטו שנערכה אמש (יום שבת) מהמר אחד ניחש נכונה את ששת המספרים ואת המספר החזק וזכה ב-80 מיליון שקלים – הפרס הגדול ביותר אי פעם בישראל.
המספרים שעלו בגורל בהגרלה אמש היו 6, 7, 16, 30, 32 ו-36. המספר החזק שעלה בגורל הוא 3. לא צריך לרחם על המולטי-מיליונר החדש (או החדשה) - אבל בכל מקרה 80 מיליון שקל לא יגיעו לידיו. על זכיות גבוהות מוטל מס בשיעור של 38%, ולכן 30.4 מיליון שקל לא יישארו אצל הזוכה, אלא יועברו למדינה. המהמר בר המזל יקבל לפיכך, לאחר ניכוי המס, 49.6 מיליון שקלים.
3 צפייה בגלריה
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
ששת הכדורים שעלו בגורל
( מאתר מפעל הפיס)
3 צפייה בגלריה
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
זוכה יחיד ב-80 מיליון שקלים
( מאתר מפעל הפיס)
איש לא ניחש נכונה את ששת המספרים ללא המספר החזק. 36 ניחשו 5 מששת המספרים ואת המספר החזק ויקבלו 18,834 שקלים כל אחד. 187 שניחשו נכונה 5 מספרים זכו ב-2,914 שקלים. יתר הזכיות נעות בין 506 שקלים ל-30 שקלים, לאלו שניחשו נכונה 3 מ-6 המספרים שעלו בגורל.
עד היום הפרס הגדול בתולדות המדינה חולק במאי אשתקד, אז אחד המהמרים פגע בול בכל ששת המספרים וגם במספר החזק, וזכה ב-76 מיליון שקלים. לאחר מס, הזוכה המאושר, גבר נשוי עם ילדים וסב לנכדים שמתגורר באחת מערי הדרום, קיבל 47.1 מיליון שקל. הוא סיפר כי גילה על הזכייה בבוקר שאחרי, כשהתכונן לנסיעה למקום עבודה חדש: "באותו רגע התקשרתי למנהל הישיר החדש שלי ועדכנתי שלא אגיע".
3 צפייה בגלריה
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
זוכה יחיד הגרלת לוטו 80 מיליון שקלים
התוצאות המלאות של ההגרלה
( מאתר מפעל הפיס)
לפני כן, הזכייה הגדולה ביותר בלוטו (ניחוש 6 מספרים) הייתה 37.5 מיליון שקל, ובדאבל לוטו 74 מיליון שקלים, בסוף 2009. בארצות הברית מהמר מדרום קרוליינה זכה לפני ארבע שנים ב-1.5 מיליארד דולר ובשנה שעברה זכה תושב מישיגן במיליארד דולר - אבל בישראל הזכייה אמש היא הגדולה בכל הזמנים.
ההסתברות לזכייה עבור טבלה בודדת בפרס הראשון בלוטו – ניחוש שישה מספרים נכונים ומספר חזק – היא נמוכה ביותר, 1 ל-16,273,488. לפי אתר מפעל הפיס, "דפוסי השתתפות בעייתיים בהגרלות ובהימורים גורמים נזק למשפחה או לחיים האישיים, לעבודתו של המשתתף בהגרלות, למצבו הכלכלי או לבריאותו. הסיכון שתפתחו דפוסי השתתפות בעייתיים גובר אם אתם מחזיקים באמונות שקריות באשר לדרך שבה מתנהלים ההגרלות או משחקי הימורים אחרים".

ההגרלה אמש נערכה על ידי נועה רוזין, שהייתה בין אלו שהחליפו את עירית ענבי, המנחה המיתולוגית של מפעל הפיס. ענבי נפרדה מתפקידה בשידור חי לפני כשלושה שבועות, אחרי 32 שנים, ולא הצליחה לעצור את הדמעות: "זהו זה צופים יקרים, תודה רבה למי שליווה אותי עד כה. זה היה הבית שלי, אני נפרדת ממנו לא בשמחה רבה", אמרה ענבי בשידור. ל-ynet אמרה לאחר מכן: "הפגיעה בי הייתה קשה, היה צריך להיפרד ממני בדרך יותר מכובדת. אף אחד לא דיבר איתי, שמעתי מהתקשורת ומשמועות".
הזכייה הענקית אמש אירעה לאחר 20 הגרלות ברצף שבהן איש לא זכה בפרס הראשון בדאבל-לוטו. בהגרלה הבאה הפרס הראשון יעמוד על 5 מיליון שקל בלוטו ו-10 מיליון בדאבל-לוטו.