2 צפייה בגלריה
עומר שעבאן
עומר שעבאן
עומר שעבאן וזירת הפיצוץ ברכב
קורבן הרצח והרומן האסור עם השוטרת: המפכ"ל יעקב שבתאי פיטר לפני כחמישה חודשים קצינת חקירות ומודיעין ששירתה בתחנת המשטרה בלוד, בעקבות חשדות שקיימה קשר אינטימי עם עבריין מקומי ומסרה לו מידע מודיעיני מסווג בתיקים שקשורים אליו ולאזרחים אחרים. כעת מתברר שמדובר בעומר שעבאן, שחוסל שלשום בפיצוץ ברכבו בלוד.
בשעות הצהריים המוקדמות של יום רביעי התקבל במוקד מד"א דיווח על פיצוץ ברכב ברחוב מורדי הגטאות בלוד. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה גילו אדם לכוד במכונית שעלתה באש, ומותו נקבע במקום. בערב זיהו במשטרה את הנרצח - עומר שעבאן, עבריין מוכר בן 37 בעל עבר פלילי עשיר, בעיקר בתחום הסמים והנשק. טרם ברור מה הביא למותו, במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה.

שעבאן הוא אסיר ברישיון, שהשתחרר ממאסר של 42 חודשי מאסר לאחר שהורשע בתיק שבו הוא "הופל" על ידי סוכן בעבירות של סחר ותיווך בקוקאין, וכן בתיק נשק נוסף. שעבאן הוגדר על ידי המשטרה כ"יעד מודיעיני" בעקבות עיסוקיו המפוקפקים, בין היתר סחר בסמים. הוא הכיר את השוטרת לאחר שאחיו של עומר נורה, ובזירה נוצר ביניהם הקשר. בנוסף לעזרה שקיבל ממנה, הוא וקרוב משפחה נוסף גם סייעו לקצינת המשטרה במשך תקופה לא מבוטלת של זמן בשלל דרכים.
נגד הקצינה נפתחה חקירת מח"ש בחשד למרמה והפרת אמונים, שנחשפה לראשונה ב"פוסטה" באפריל 2021. החקירה הפלילית לא הניבה כתב אישום, אך מח"ש המליצה לפטר אותה לנוכח הממצאים. באוקטובר האחרון הודיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לקצינה על פיטוריה, ולפי "פוסטה", הוא התייחס למידע שהעבירה במספר הזדמנויות לשעבאן, שעמו נטען בחקירת מח"ש שקיימה "קשר אישי-אינטימי".
2 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
החליט על פיטורי הקצינה. המפכ"ל שבתאי
(צילום: גיל נחושתן)
לפי ממצאי התחקיר המשטרתי, הקצינה העבירה לו מידע מסווג בזמן אמת מתוך תיקי חקירות מתנהלים, ביצעה בעניינו בדיקות במערכת המידע של המשטרה וגם התייעצה עימו על תיקי חקירה ודמויות מאזור המרכז. היא המשיכה בקשר האסור עם שעבאן גם לאחר שנכנס לכלא בגין מכירת 400 גרמים של קוקאין בשתי עסקאות לסוכן סמוי של המשטרה, ותועדו שיחות טלפון ביניהם בהקשר זה כשהיה בכלא.
"לפני כמה שנים הגיעה אישה לתחנת לוד וביקשה להגיש תלונה נגד בעלה בגין אלימות פיזית ומינית", סיפר גורם המעורה בפרטים. "המידע שמסרה מצא את דרכו אל עבר עומר, שהביא את המתלוננת לתחנה כדי לעשות שלום בית בין בני הזוג".
המאסר ממנו השתחרר שעבאן, רק זמן קצר לפני שחוסל, היה מאסרו השני. "אחרי הפרשה האחרונה הוא עשה דרך והשתקם, עבר הליך טיפולי משמעותי בתוך כותלי בית סוהר. הייתה לו מוטיבציה לשנות את חייו", סיפרו אנשים שהכירו אותו. עו"ד כריסטיאן דיק, פרקליטו של שעבאן, מסר: "איני מתייחס ללקוחותיי. משתתף בצער המשפחה".