אש ועשן כבד, בעקבות פיצוץ אדיר ברכב בלוד: עומר שעבאן, תושב לוד, אותר בצהריים (רביעי) ללא רוח חיים לאחר פיצוץ במכונית שבה שהה. כוחות גדולים של משטרת לוד הוזעקו לזירה שבה התפוצץ הרכב שעלה בלהבות, ברחוב מורדי הגטאות בעיר. גם חבלן משטרה הגיע למקום במטרה לבדוק את הרכב.
שעות לאחר הפיצוץ, מהמשטרה נמסר כי החוקרים שבחנו את הזירה איתרו את שרידיו של מטען חבלה שהוצמד לרכב, וצוין כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי. עוד נמסר כי בתום הערכת מצב שנערכה בתחנת המשטרה בלוד, חקירת האירוע הוטלה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה.
2 צפייה בגלריה
עומר שעבאן
עומר שעבאן
עומר שעבאן וזירת הפיצוץ ברכב
2 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בלוד
פיצוץ רכב בלוד
העשן נראה למרחוק
(צילום: ליאורה רביץ )
הדיווח על הפיצוץ בלוד התקבל בשעה 13:00 במוקד מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר שנלכד ברכב, וגולשים שלחו למייל האדום של ynet תמונות וסרטונים מהזירה.
שעות ספורות לפני כן נורה למוות גבר בכניסה ליישוב לקיה שבנגב. שוטרים הגיעו לזירה, אספו ממצאים והחלו בסריקות בעקבות הרצח. גם סגן מפקד מרחב נגב, נצ"מ אייל אזולאי, הגיע למקום.
רק לפני פחות מחודש ביקר השר לביטחון לאומי בן גביר בלוד, ויממה אחר כך ערכה המשטרה מבצע מעצרים בעיר. "מברך את המשטר והמפכ"ל על הפעולה המהירה למעצר עברייני נשק בלוד, שגורמים מדי לילה לסבל לכל תושבי לוד. בעזרת השם נחזיר את הביטחון האישי והמשילות גם ללוד", אמר אז השר בן גביר.
האלימות בלוד גבתה באחרונה את חייהן של שתי נשים: בתחילת השבוע נעצר תושב העיר משה אטיאס בחשד שרצח את אשתו. מיד לאחר הארכת מעצרו ביקש פרקליטו של החשוד לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית לצורך קביעת מצבו הנפשי. ביום רביעי שעבר נרצחה תושבת העיר לידר סויסה יפה. יעקב חיימוביץ', שכן של המנוחה, נעצר בחשד לרצח האישה.