דובר צה"ל התיר הערב (שלישי) לפרסום כי רס"ל (במיל') מעוז פניגשטיין נפל בקרב בצפון רצועת עזה. פניגשטיין בן ה-25 מסוסיא היה לוחם בגדוד 7008 בעוצבת חצי האש (551). מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר הודיע דובר צה"ל על דבר נפילתם של 464 חיילי צה"ל, 132 בהם מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.
4 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) מעוז פניגשטיין ז"ל
רס״ל (מיל׳) מעוז פניגשטיין ז"ל
"הוא נפל בקרבות הגבורה בעזה". רס"ל (במיל') מעוז פניגשטיין
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) מעוז פניגשטיין ז"ל עם חברו מאיר ידידיה תדהר
רס״ל (מיל׳) מעוז פניגשטיין ז"ל עם חברו מאיר ידידיה תדהר
"ברוך דיין האמת, אח שלי מעוז". התמונה שצילם חברו בעת מפגשם
(צילום: מאיר ידידיה תדהר)
פניגשטיין, שגדל ביישוב טלמון, התגורר ביישוב גבעת חנן שבהר חברון, היה נשוי לאודיה ואבא לטנא בת ה-3 חודשים. הוא למד בישיבות בני נצרים ורמת גן, ולאחר שהשתחרר מהצבא למד בישיבת "רעותא" בכרמל. במשפחתו סיפרו כי מעוז היה אוהב ארץ ישראל, מלא שמחת חיים, מאיר פנים, חברותי, שתמיד הסתובב עם חיוך על פניו. לאחר נפילות, המשפחה החליטה לתרום את איבריו.
צורית, אימו של מעוז, הרבתה לשתף בפייסבוק על חששותיה כאם לשני בנים לוחמים בעזה. רק אתמול כתבה: "יש לי שני בנים אהובים, יקרים וגיבורים שנמצאים כרגע ברצועת עזה. אני דואגת לשלומם וגאה בהם. בתפילה שהקב"ה יותן כל טוב, אור ואמת בלב המנהיגים". האם שיתפה סרטון שצילמו הלוחמים, בו הם נראו מקיימים מניין בחאן יונס. "כל כך חיכיתי לאום חיים מהבן שלי. קיבלתי אחד עם כבוד", כתבה.
לפני כחודש היא כתבה: "מבעית כל כך להיות אימא ללוחם בעזה בזמן הפסקת אש. פחד". פניגשטיין סיפרה שבעבר טיפלה ברס"ר (במיל') גל איזנקוט, שנפל ברצועת עזה לפני כשבועיים, כשנפצע בחופשת סקי שבה הייתה עם בעלה. "גל, עלם חמודות, נקשרתי אליך בעיקר כי אתה בן גילו של הבן שלי, וכי יש בי צורך לטפל והיית פצוע. ואז גיליתי איזה אדם מקסים, חכם, נעים וערכי אתה. נשארנו בקשר והתארחת אצלנו בחופשת הסקי האחרונה שלך. היה טוב ומתוק. חבל על דאבדין. כואבת מאוד, ומתקשה לתפוס".
המועצה האזורית הר חברון ספדה לו, ואמרה כי "מעוז היה האיש של אודיה ואבא של התינוקת טנא. צוותי המועצה, עובדיה ומנהליה מחבקים את המשפחה, את משפחת בראלי מהיישוב עשהאל, הוריה של אודיה ואת היישובים גבעת חנן (סוסיא) ועשהאל".
גם המועצה האזורית בנימין ספדה לו, והוסיפה: "אנו מודיעים בצער על נפילתו בקרבות הגבורה בעזה של לוחם המילואים מעוז פניגשטיין הי"ד. מועצת בנימין וקהילת טלמון עוטפות את משפחת פניגשטיין ואת רעייתו אודיה ובתו טנא".
4 צפייה בגלריה
גל איזנקוט ז"ל לאחר פציעה בחופשת הסקי
גל איזנקוט ז"ל לאחר פציעה בחופשת הסקי
"נקשרנו אלייך כי אתה בן גילו של בני". גל איזנקוט ז"ל והוריו של מעוז פניגשטיין
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
סרן (במיל') רותם יוסף לוי ורס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש נפלו בקרבות בצפון הרצועה
סרן (במיל') רותם יוסף לוי ורס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש נפלו בקרבות בצפון הרצועה
סרן (במיל') רותם יוסף לוי ורס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש שנפלו בקרבות בצפון הרצועה
"ברוך דיין האמת, אח שלי מעוז", כתב מאיר ידידה תדהר, חברו של מעוז פניגשטיין. "התמונה הזו ממש לפני חודש מחוץ לבא"ח נחל, ביציאה הראשונה שלך מעזה, אחרי שלא התראינו תקופה. סיפרת לי שיש לך חלום לפתוח חנות אופניים וללמוד תורה, כשהתחתנת ונולדה לך בת. היית לוחם חיה. זכית ליפול כקדוש עליון בהגנה על ארץ ישראל. דבר עם הקדוש ברוך הוא שם למעלה, שיזדרז בבקשה עם הגאולה. אני מתגעגע".
יצחק, מכרו של פנגישטיין, ספד לו: "איזה ילד מיוחד. גדל וינק חסד מההורים שלו מגיל 0. מכיר את מעוז מאז שהוא ילד קטן עוד לפני הבר מצווה. לוחם ללא חת ומורא".
דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרב בצפון רצועת עזה: סרן במיל' רותם יוסף לוי (24) מאורנית, סגן מפקד פלגה ביחידת יהל"ם; רב-סמל ראשון דניאל יעקב בן הרוש (31) מאלון, לוחם בגדוד 6551 בעוצבת חצי האש (551). בנוסף, שני לוחמים מגדוד 13 בחטיבת גולני נפצעו קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.
דניאל, חברו של רותם, ספד: "הטוב ביותר שיש, הכי איכותי שיש, עם ישראל היפה, איזה ילד הלך לנו, נזכור אותך תמיד אחינו היקר. גיבור". יגאל, חבר נוסף, כתב: "ילד שהוא זהב. מנהיג, גיבור ישראל". אמיר, חבר נוסף של רותם, כתב: "היה בחור ואח קטן לתפארת מדינת ישראל. לא מאמין שאתה כבר לא איתנו. רותם חבר ואח יקר. תמיד תישאר אצלי בלב. הייתה חלק בלתי נפרד מהיישוב שבו גדלנו ומארגון האוהדים שכל כך אהב אותך".
מיכל, ידידתו של דניאל בן הרוש, ספדה: "אסון רודף אסון. דניאל בן הרוש, הבחור והנשמה והחיוך הרחב והיפה, ואהבת האדם, והעדינות, והסקרנות, נפל בעזה. הלב כואב ודואב. דניאל היה הענ"ק (עובד נוער קהילתי) של המושב הקטן שלנו. כך זכינו להכיר אותו. כולנו אהבנו אותו, ילדים והורים. היה אבא צעיר וגאה לבנו בן השנתיים. רק סיים לימודים בוינגייט והתחיל את דרכו המקצועית. עולם שלם שעוד חיכה לו. אישית היה לנו חיבור חם ושיחות רבות, ופשוט אהבתי את הבן אדם והנשמה הטובה שהיה. עצוב. יהי זכרו ברוך".