בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשבוע את מעצר החשוד ברצח צעיר בן 22 אתמול בדירה ברחוב מנחם בגין בעיר. היורה בן ה-26 נעצר כבר אתמול, ואילו זוגתו בת ה-19 עוכבה לחקירה - שבסיומה הוחלט לעצור גם אותה כחשודה בקשירת קשר לביצוע פשע. בכניסה לאולם הדיון, החלה לצרוח אימו של הקורבן, דניאל אמינוב (22), על היורה: "רוצח, רצחת את הבן שלי". צו איסור פרסום הוטל על שמותיהם ותמונותיהם של החשודים.
אמינוב, תושב אור יהודה, הועסק כשומר. בחקירה התברר כי בדירה אירע עימות שבמהלכו החשוד ברצח, שהוכר לדבריו כסובל מפוסט טראומה בגלל השירות הצבאי, שלף אקדח וירה באמינוב. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותו.

2 צפייה בגלריה
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
(צילום: יובל חן)
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
(צילום: יובל חן)

עם כניסת החשוד לאולם, צעקו לעברו אימו ואחותו של אמינוב: "רוצח, מגיע לך עונש מוות". האם אמרה בתום הדיון: "הבן שלי, לפני שיצא בשבת, נתן לי חיבוק ושתי נשיקות. אמרתי לו 'אל תצא כפרה עליך', הוא אמר 'אמא, אני בסדר, אני ילד גדול'. הוא היה סטודנט שסיים תואר ראשון, ילד חכם, מוכשר, עזר לכל מי שאיתו לקבל את התואר. עבד כשומר בלי אקדח. אני לא מאמינה שיהודי משלנו הרג אותו, אני רוצה שייתנו לו עונש מוות".
האחות אמרה: "פוסט טראומה זה לא תירוץ להרוג בן אדם, אני יכולה גם להשתמש בזה כתירוץ. אני גם יכולה להוציא את עצמי כפסיכופתית, עכשיו כל אחד משתמש במלחמה כתירוץ. שיהיה צדק בעולם הזה, עונש מוות מגיע לו. אם אחי מת, לפחות שיקבל נקמה לדם שלו, שיהיה פה צדק".
עו"ד אורי רבינוב, שמייצג את משפחת המנוח, אמר: "אנחנו סומכים את ידינו על רשויות אכיפת החוק, ומקווים שייעשה צדק למשפחה שאיבדה ילד בן 22 שיצא לבלות עם חברים".
עורכי דינו של החשוד - אמיר בר דיין, טליה גרידיש ועמיר רוזנטל - טענו בדיון בבית המשפט כי מדובר בבחור צעיר שסובל מפוסט טראומה בשל שירותו הצבאי ומטראומה נוספת בעקבות שירות מילואים לאחרונה. עורכי הדין ביקשו להפנות את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית. הם גם טענו כי מרשם היה תחת השפעת סמים שלא מרצונו, ואף הלינו על כך שלא התבצעה בדיקה טוקסולוגית במהלך הלילה.
עו"ד יהודה פריד, שמייצג את החשודה, הצהיר כי היא איננה מעורבת ברצח. לדבריו, "היא התעוררה לקולות ירי, יצאה וראתה שהתבצע ירי נוסף במסדרון, היא ירדה ללובי וביקשה מהשומר להזמין אמבולנס ומשטרה, אף שניסו לשכנע אותה שלא. אשם ברצח לא מבצע פעולות כאלה".
מקרה הירי התרחש בדירה ברחוב בה נכחו באותה העת ארבעה אנשים: דניאל אמינוב, זוגתו, היורה ובת הזוג שלו. לפי חקירה ראשונית, המנוח נפגע מארבעה כדורים שהביאו לתוצאה הקטלנית. בדירה נמצאו גם סמים ואלכוהול - והמשטרה חושדת שהנוכחים השתמשו בהם והיו תחת השפעה בעת האירוע. המשטרה עצרה את היורה, המחזיק ברישיון נשק ולא הכחיש את מעורבותו באירוע.
במשטרה עדיין לא יודעים לומר מה טיב הקשר בין הצעיר שנורה לבין היורה - שמסר כאמור גרסה לפיה הוא פוסט-טראומטי ששב ממילואים בדרום. גם בת הזוג של הקורבן עוכבה לחקירה - אך היא שוחררה בסיומה.