מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, גינה הלילה (בין שישי לשבת) את תקיפת האמבולנס ליד בית החולים שיפא שבעיר עזה, ולא קיבל את גרסת צה"ל שלפיה הייתה בו חוליית מחבלים. "אני מזועזע", אמר. "תמונות הגופות הפזורות ברחוב מחוץ לבית החולים קורעות לב".
2 צפייה בגלריה
האמבולנס שנפגע ליד בית החולים שיפא
האמבולנס שנפגע ליד בית החולים שיפא
זירת התקיפה
(צילום: AFPTV STRINGER / various sources / AFP)
2 צפייה בגלריה
הסוס שנפגע ליד בית החולים שיפא
הסוס שנפגע ליד בית החולים שיפא
(צילום: MOMEN AL-HALABI / AFP)
לטענת חמאס, בתקיפה נהרגו 15 בני אדם ונפצעו כ-50 נוספים. הצלב האדום מסר כי מדובר בשיירה של חמישה אמבולנסים, שבהם אחד ששייך למשרד הבריאות של חמאס ואחד של הצלב האדום. התקיפה, לפי הארגון, התרחשה כקילומטר מבית החולים, ואנשי הצוות שלו לא נפגעו.
שעות ספורות לאחר התקיפה, וההאשמות נגד ישראל בעקבות התמונות הקשות, אמרו בישראל בהודעה רשמית כי אותו אמבולנס הסיע חוליה של חמאס, שהייתה בסמוך לבית החולים שמתחתיו נמצאת מפקדת שליטה של חמאס.
"כלי טיס של חיל האוויר תקף אמבולנס שזוהה על ידי הכוחות ככזה שמשמש חוליה של חמאס, בסמוך לעמדה שלה בשדה הקרב", נמסר בהודעה שהועברה ל-CNN. "כמה מחבלים של חמאס חוסלו בתקיפה. יש לנו מידע שמראה שחמאס משתמש באמבולנסים להעברת מחבלים ונשק".
מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס גברייסוס, אמר לפני ההבהרה הישראלית: כי "אני מזועזע עמוקות" מהתקיפה. לדבריו, "אנחנו אומרים שוב - חולים, מטפלים, אמבולנסים, חייבים להיות מוגנים כל העת. תמיד".