מ', בן ה-18 שנדרס הבוקר (יום חמישי) בבאר שבע על ידי נהג מרהט, טוען כי מדובר בפיגוע דריסה מכוון. הצעיר, שלבש מדים והיה בדרכו לבית הספר הטכני של חיל האוויר בעיר, שחזר בשיחה עם ynet ממיטת בית החולים בסורוקה: "הלכתי לבית הספר ואחרי שחציתי את המעצר חציה הלכתי על המדרכה. שמעתי רכב מאיץ, הספקתי להסתובב לאחור מעט, להסתכל מעבר לכתף וראיתי אותו מאיץ לעברי".
לדבריו, באותם רגעים ניסה לקפוץ באוויר כדי שהרכב לא יפגע לו ברגליים. "אני לא יודע אם הצלחתי, האדרנלין נכנס אחרי הפגיעה, אבל הבנתי שאני על השמשה שלו. הוא פנה שמאלה וניסיתי לדחוף את עצמי כדי לרדת מהרכב. קמתי, אבל נפלתי ישר כי הרגל לא הייתה יציבה ושברתי אותה. אחרי שהבנתי שאני לא יכול ללכת התיישבתי והתחלתי לגרור את עצמי אחורה. הייתה שם בחורה צעירה, היא הסתכלה עליי והזמינה אמבולנס - אחרי שביקשתי ממנה".
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בין רכב להולך רגל בבאר שבע
תאונת דרכים בין רכב להולך רגל בבאר שבע
"שמעתי רכב מאיץ, הסתובבתי לאחור וניסיתי לקפוץ". מ' משחזר את הדריסה
(צילום: רועי עידן)

מיד לאחר הדריסה התקשר מ' להוריו: "הייתי בהכרה. התקשרתי להורים כדי להגיד להם שדרסו אותי ואם הם יכולים לבוא. אמא שלי נלחצה. ידעתי ישר שזה פיגוע. על המדרכה הזו יכולים לבוא רכבים, אבל בטח שלא מאיצים לכיוון בן אדם. אחרי שפגע בי ראיתי אותו ממשיך לנסוע. המדריכים בטכני והמנהל הגיעו למקום. המשטרה עצרה את הנהג ואחר כך באו לראות מה שלומי. הם אמרו לי שעצרו אותו. הוא היה רחוק יחסית ממני".
הנהג הדורס, שנחקר במשטרה ובשב"כ, יובא מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון בחשד לניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור. בצאתו מבית החולים, בדרך לחקירה, אמר הנהג כי איבד שליטה וטען כי מדובר בתאונה. לפני כמה ימים תיעד עצמו מגיע לתחנת המשטרה כדי להתלונן על איומים מצד אזרח אלמוני שאמר כי "בדואים צריכים לעוף מבאר שבע". בתיעוד נשמע החשוד תושב רהט אומר: "אם תכבדו אותנו – נכבד אתכם. אם לא תכבדו – אתם תסבלו. זה לא איום, אבל הכבוד והחיים שלנו? אנחנו מוכנים לוותר על החיים".
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בין רכב להולך רגל בבאר שבע
תאונת דרכים בין רכב להולך רגל בבאר שבע
הצעיר היה במדים. "ישר ידעתי שזה פיגוע"
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בין רכב להולך רגל בבאר שבע
תאונת דרכים בין רכב להולך רגל בבאר שבע
זירת הדריסה. הנהג חשוד בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור
(צילום: איחוד הצלה סניף באר שבע)
הדריסה התרחשה הבוקר בשעה שהצעיר, שהיה במדים, הלך ברחוב אילן רמון בבאר שבע, ליד כיכר הכפיר. בתיעוד מהאירוע נראה הרכב ובו הנהג הפוגע עולה על המדרכה, נוסע לעברו של הצעיר - ומעיף אותו באוויר.
במשטרה מסרו כי הרכב המשיך בנסיעה עד שעצר לאחר כמה עשרות מטרים. נהג הרכב, בן 39 מרהט, נלקח לטיפול רפואי - ועם שחרורו נעצר. במשטרה אמרו מוקדם יותר שהם בודקים את כל הכיוונים האפשריים - מהתחום הביטחוני ועד הפלילי. מתיעוד האירוע נראה כי מדובר בדריסה מכוונת.
מפקד מרחב נגב תת-ניצב נחשון נגלר אישר כי מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בדריסה מכוונת, אך סייג את דבריו. "בשלב הזה אנחנו לא שוללים שום כיוון. שוטרים שהיו באזור במסגרת ההיערכות הביטחונית המוגברת הבחינו במקרה והעניקו לצעיר טיפול רפואי. יש פריסה רחבה מאוד של המשטרה בכל הארץ וגם בנגב. אנחנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות", אמר. כוחות הביטחון הגיעו לביתו של החשוד לאחר הדריסה.
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה