3 צפייה בגלריה
הנהג הדורס ניר פלקר
הנהג הדורס ניר פלקר
ניר פלקר בבית המשפט, ארכיון
(צילום: אורי דוידוביץ')
ניר פלקר, 22, שהיה מעורב בתאונת דרכים במשמר השבעה בסוף שנת 2020, תאונה שבה נהרגה מדלן שמיאלוב כהן (17) ז"ל, החליט להודות הבוקר (יום ה') במיוחס לו והורשע בכל עבירות כתב האישום נגדו: המתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון ונהיגה ללא פוליסת ביטוח.
במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בלוד, באמצעות סנגורו, הוא חזר בו מהכפירה. עורך דינו ביקש לומר לשופטים כי הוא לוקח אחריות, תוך הבעת צער וכאב על הדברים. בעקבות כך השופטת מיכל ברנט הרשיעה אותו במקום בכל עבירות כתב האישום. גזר דינו יינתן בהמשך.
נזכיר, פלקר היה מעורב בתאונת דרכים בכניסה למושב משמר השבעה שבה נהרגה הנערה מרחובות וקרובת משפחתה נפצעה. בכתב האישום שהגישה הפרקליטות מתואר כיצד ב-12 בדצמבר בשעות אחר הצהריים נהג פלקר תחת השפעת אלכוהול בכביש 412 באזור השפלה. כשהגיע לצומת שבו הפנייה אל משמר השבעה הוא סטה מהנתיב והתנגש בעוצמה בחלק האחורי של רכב שהמתין באור אדום. ברכב ישבו מדלן שמאילוב כהן ובת דודתה. כתוצאה מההתנגשות החל רכבן להסתובב, עלה על שטח הפרדה בנוי והתנגש ברמזור. מדלן נפצעה אנושות ובהמשך מתה מפצעיה. בת דודתה נפצעה באורח קשה.
דצמבר 2020, ריאיון עם בני המשפחה
(צילום: עידו ארז, שחר גולדשטיין)

3 צפייה בגלריה
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
מדלן שמאילוב כהן - וזירת התאונה
(צילום: נדב אבס)
שלי, שנפצעה בתאונה, התייחסה הבוקר להודאה של פלקר: "אני נסערת מאוד, מאוכזבת, אין לי עוד מה לומר. הפחד שלי שהוא יקבל פחות בגלל שהוא החליט להודות. אני חושבת שמגיע לו 17 שנה בכלא, אמרתי גם מההתחלה, 'שיקבל את כמות השנים שהמנוחה חיה'. מאז המקרה החיים שלי השתנו, הם פשוט עצרו, חשבתי ללכת לעשות שירות צבאי ואז בדיוק קרתה התאונה, זה עצר אותי, הייתי צריכה לעבור שיקום. מאד קשה למשפחה, כולם בסערת רגשות. זה לא פשוט".
עו"ד אביתר קציר, שמייצג את משפחות שמאילוב ובקר ביחד עם עו"ד גיורא אבן צור, אמר כי "החל מהיום הראשון טענו המשפחות שהנאשם עשה שימוש בכלי הרכב בנסיבות שמהוות לא פחות מאשר רצח. רק היום, ובאיחור גדול ולאחר שמשפטו הגיע לשלב מתקדם והוא הבין שלא יוכל עוד למלט עצמו, הודה הנהג בפשעיו. המשפחות תמשכנה ללוות את ההליך המשפטי כדי לוודא שימוצה הדין עם מי שבהפקרותו הרס את חייהן וישלח מסר מרתיע שאולי יהיה בו כדי להציל חיים בעתיד וכי הצדק יעשה וגם יראה".
3 צפייה בגלריה
עו"ד גיורא אבן צור ואביתר קציר
עו"ד גיורא אבן צור ואביתר קציר
עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר
קארין, אמה של מדלן, קראה בעבר להחמיר עם פלקר. "הבן אדם צריך לקבל עונש כבד", אמרה. "אי אפשר להחזיר את הילדה, אבל אם הוא לא יקבל עונש כבד זה לא ייגמר. ילדים משוויצים בכבישים. רואים את זה בדרכים. לילדה שלי לא נתתי לנסוע אחרי תשע-עשר בלילה, וזה עדיין קרה. אין חיים, אי אפשר להתאושש מזה, אני לא מאמינה שהזמן יירפא".
אביה הרצל הוסיף: "הוא הרס לנו את החיים, זו לא אותה משפחה שהייתה. בתוך הבית שחור. כשרואים אותו כאן זו קריעה בלב, הוא רצח את הילדה שלי. אני רוצה שבית משפט יגיד את דברו, שיקבל לפחות 20 שנה. זה יותר גרוע ממחבל. הוא בא במהירות, שיכור, מי יכול להתמודד מולו? את בת דודה שלי פצע קשה. היא סובלת עד היום. הבית לא בית, זה לא חיים, אין לנו כלום".
עורך דין יאיר מושיב המייצג את פלקר: "במהלך שמיעת הראיות, נמצאו לטעמנו לא מעט כשלים ראייתיים ופגמים בעבודת המשטרה בחקירת האירוע, אבל אתמול לפני שסיימנו את פרשת התביעה פנה אליי ניר ואמר לי שהוא מרגיש נורא עם המקרה והסוף הטרגי שלה, והוא מבקש להפסיק להילחם ולקחת אחריות כי בסופו של דבר המוות של מדלן קרה ביחס ישיר ובקשר אליו. וידאתי שהוא מבין את משמעות של הודאתו ולקיחת האחריות בשלב זה, אבל הוא אמר לי שכבר למעלה משנה הוא לא ישן טוב. הוא ניסה לאשפז את עצמו בגלל בעיותיו הנפשיות כתוצאה מהאלכוהוליזם שלו ביחד עם השפעת המקרה על נפשו והאחריות שהרגיש, ובסופו של דבר הוא הבין שלקיחת האחריות וסיום ההליך כבר בשלב הזה היא הדבר הנכון לעשות שהוא מודע לחלוטין לתוצאות הצפויות".