השיפוץ במעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור בירושלים צפוי להסתיים באוקטובר 2024, כלומר רק בעוד כשנתיים. כך עולה ממסמך פנימי עדכני של משרד ראש הממשלה שהגיע לידי ynet.
עלות השיפוצים במעון בבלפור נאמדת ב-50 מיליון שקל והם מתבצעים על ידי משרד הביטחון. השיפוצים כוללים מרכיב משמעותי של אבטחה ומיגון, אך גם החלפת תשתיות נרחבת. לפי הערכה קודמת, השיפוצים היו אמורים להסתיים בעוד שנה וחצי.
משפחת נתניהו לא מתכוונת להיכנס לדירת המאבטחים שבה התגוררו לעיתים ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ורעייתו ליהיא. ככל הנראה, משפחת נתניהו תתגורר בינתיים בביתה הפרטי ברחוב עזה בבירה, גם כשבנימין נתניהו, שצפוי להתמנות לראש הממשלה, אכן יתמנה.
המסמך כולל עדכון על מצב השיפוצים בבלפור תחת הכותרת: "פרויקט עבודות מיגון, בטיחות ושיפוץ במעון רה"מ הרשמי – מינהל תפקידים מיוחדים". במסמך נכתב, כי הפרויקט נמצא בשלב התכנון והפירוקים. "הפירוקים כוללים חישוף הנדסי מלא של המבנה, למעט הריצוף באזור האירוח בקומת הקרקע ואלמנטים לשימור, נמצאים בשלב מתקדם וצפויים להסתיים תוך כשבועיים", נכתב במסמך.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג נתניהו במעון בבלפור
בני הזוג נתניהו במעון בבלפור
בני הזוג נתניהו במעון בבלפור
(צילום: זיו קורן)
השיפוצים, לאחר מכרז, צפויים להתחיל רק באפריל 2023, כך נכתב, ותקופת העבודות מוערכת בכ-18 חודשים. עוד מתברר כי ישנה ועדת היגוי במשרד רה"מ שמלווה את פרויקט השיפוצים והיא מתכנסת כל חודש וחצי.
בחודשים האחרונים – עוד לפני הבחירות – ביקשה מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ להאיץ את העבודות כדי שהבית יהיה מוכן מוקדם יותר. ואולם, הקבלנים הודיעו שהדבר אינו אפשרי וכי כל הבית מפורק לגמרי, אי אפשר להיכנס אליו והוא אינו ראוי למגורים. לפי המסמך העדכני, לאחר הפירוק, התכנון המפורט צפוי להסתיים עד סוף השנה והעבודות יחלו בעוד כחצי שנה.