8 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ
(צילום: EPA)
שדה התעופה של מיאמי היה עמוס. כשבחלקים אחרים של החוף המזרחי קריר וגשום, הטמפרטורה הממוצעת בפלורידה בחודש אפריל מגיעה ל-27 מעלות צלזיוס, והאמריקנים נוהרים לכאן לחופשת האביב. הגעתי לביקור בזק של פחות מ-24 שעות. אחרי ראיון של שעה וחצי עם ג'ארד קושנר בביתו שעל החוף במיאמי ביץ', עשיתי את דרכי צפונה, לגולת הכותרת של הביקור - מפגש עם דונלד טראמפ, נשיאה ה-45 של ארצות הברית.
מאז שעזב את הבית הלבן, הנשיא לשעבר לא שב לדירתו במגדל טראמפ שבשדרה החמישית בניו יורק, והוא מבלה את רוב זמנו באחוזת מאר א-לאגו (בספרדית, "מהים עד האגם") שאותה רכש ב-1985. זו האחוזה ה-20 בגודלה בארצות הברית, והיא משתרעת על כשישה דונמים וכוללת 128 חדרים ומועדון חברים סגור. בזמן כהונתו כנשיא אירח שם טראמפ את נשיא סין, את ראש ממשלת יפן ומנהיגים נוספים.
בזמן הנסיעה צפונה השמיים התקדרו וגשם החל לרדת. את פניי קיבל בכניסה לכביש האחוזה איש השירות החשאי. הוא העיף בדרכון מבט חטוף ואישר לי להיכנס. המתחם היה שקט. מועדון החברים האקסקלוסיבי אינו פועל בימי ראשון ועמדת הקבלה בלובי המפואר הייתה נטושה. האולם המרכזי עם הקירות המוזהבים ונברשות הקריסטל הענקיות היה ריק מאדם, האח כבויה ופסנתר הכנף דמם. אחרי כמה דקות של המתנה הוא נכנס. בחליפה שחורה, חולצה לבנה בלא עניבה וכובע אדום, שהפך לסמל שלו עם הכיתוב Make America Great Again, על ראשו. ראיתי אותו מקרוב לא מעט פעמים במהלך פגישות בינו לבין ראש הממשלה לשעבר נתניהו בבית הלבן ובמהלך ביקורו בישראל, ואף שאלתי אותו שאלות במסיבות עיתונאים, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שישבתי איתו אחד על אחד. לא היה לי מושג למה לצפות מלבד לבלתי צפוי.
8 צפייה בגלריה
מאר-א-לאגו, בית נופש בפאלם ביץ' שבפלורידה, אשר בבעלות של דולנלד טראמפ
מאר-א-לאגו, בית נופש בפאלם ביץ' שבפלורידה, אשר בבעלות של דולנלד טראמפ
האחוזה של טראמפ בפלורידה
(צילום: AP)
הוא היה חביב, אך גם קצר רוח. "על מה הספר שלך?" הוא שאל. התחלתי להסביר, אך אחרי כמה שניות הוא קטע אותי ופצח בנאום על כל מה שעשה למען ישראל, מתבל את דבריו בהתקפות על קודמו בתפקיד, ברק אובמה, ועל מחליפו ג'ו ביידן, בביקורת חריפה על הסכם הגרעין עם איראן, ברטינות על הקהילה היהודית בארצות הברית, וכמובן באזכור חוזר ונשנה של מה שהוא מכנה "גניבת הבחירות" על ידי יריביו הדמוקרטים. ככל ששיחתנו נמשכה, כך הוא הזכיר עוד ועוד את "הבחירות התפורות" וטען שוב ושוב כי הוא זה שניצח בהן. באפריל 2021, שלושה חודשים אחרי שעזב את הבית הלבן, נראה היה שטראמפ עוד חי את ההפסד, מאמין באמת ובתמים כי נעשה לו עוול נוראי - ונחוש לחזור לזירה הפוליטית.
"אף נשיא לא עשה למען ישראל את מה שאני עשיתי. אפילו לא קרוב", הוא פתח והחל למנות את הישגיו, כמו העברת השגרירות לירושלים וההכרה בה כבירת ישראל, ההכרה בריבונות ברמת הגולן והפרישה מהסכם הגרעין עם איראן. "זה אסון. עכשיו ביידן חוזר לעסקה הזו כי אין לו מושג. הישראלים נלחמו בהסכם הגרעין - ואובמה לא הקשיב להם". שאלתי אותו עד כמה החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין במאי 2018 הייתה תוצאה של מערכת היחסים שלו עם בנימין נתניהו. התשובה שלו הפתיעה אותי, וסיפקה רמז לשיחה שעוד יהיו בה לא מעט הפתעות. "ההחלטה הייתה קשורה למערכת היחסים שלי עם ישראל – לא עם ביבי. אלה היו הרגשות שלי כלפי ישראל", אמר טראמפ.
כמעט לאורך כל ארבע השנים של כהונת טראמפ נראה היה שנתניהו וטראמפ חד הם. קרובים, מתואמים ונעולים בברית בלתי שבירה. הראיון עם טראמפ חשף מציאות שונה. לא ברור מתי בדיוק, אבל בנקודה מסוימת בשנתיים האחרונות לכהונתו נוצר שבר בין טראמפ לנתניהו. אולי אלה היו הבחירות לכנסת באפריל 2019 שבהן נתניהו לא הצליח לנצח למרות תמיכה מסיבית של הנשיא האמריקני. אולי זה היה טקס הצגת תוכנית השלום בינואר 2020 בבית הלבן, שבסיומו טראמפ רתח על נאום הבחירות של נתניהו, ואולי זו הייתה התחושה שלו שראש הממשלה הישראלי לא נתן לו את הגיבוי המספיק במהלך הבחירות בארצות הברית. השורה התחתונה היא שדונלד טראמפ שפגשתי באפריל 2021 במאר א-לאגו היה טעון. הוא רק חיכה לפרוק את שעל ליבו בנוגע לבנימין נתניהו.
"אני אהבתי מאוד את נתניהו", פתח טראמפ. "אבל היו לנו בחירות במדינה הזאת שנגנבו ונתפרו. בגלל אנשים כמו מיץ' מקונל (מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט באותה עת) שהיו טיפשים וחלשים ולא נלחמו למען הנשיא. לא היה אף אחד שעשה יותר עבור נתניהו ממני. לא היה אף אחד שעשה עבור ישראל יותר ממני. והאדם הראשון שרץ לברך את ג'ו ביידן היה נתניהו. ולא רק שהוא בירך אותו – הוא עשה את זה בסרטון וידאו", טראמפ הדגיש. "אם תסתכל על המנהיגים של המדינות האחרות – כמו ברזיל – הוא חיכה חודשים. פוטין. מנהיגים רבים אחרים. מקסיקו. כל אלה הרגישו גם כן שהבחירות נתפרו".
ניסיתי לשאול אם הוא התאכזב מהתנהגותו של נתניהו, אבל היה קשה לעצור את שטף דבריו. "סין גם הייתה מחכה עם הברכות לביידן, אבל קרה מה שקרה עם סין והקורונה – והיחסים עכשיו לא טובים. אבל גם הם היו מחכים. אף אחד לא עשה יותר ממני למען ביבי. גם כסף. נתַנו להם המון כסף ונתנו להם חיילים. עשינו הכל".
כדוגמה למהלכים שעשה למען נתניהו, מזכיר טראמפ את החלטתו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן כמה ימים לפני הבחירות בישראל באפריל 2019. "קח לדוגמה את הגולן. זה היה ביג דיל", הוא אמר. "מישהו אמר לי שהערך של העסקה הזו הוא עשרות מיליארדי דולרים. כמו חתיכת נדל"ן". הוא סיפר כיצד במהלך דיון עם כמה מיועציו הוא העלה על קו הטלפון את שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, וביקש ממנו לתת לו הרצאה "של חמש דקות" על רמת הגולן וחשיבותה. "עצרתי אותו אחרי דקה", אמר לי טראמפ. "זה מקום גבוה, אז הוא חשוב מבחינה אסטרטגית. אני השגתי את זה עבורם. אנשים אמרו לי שזו הייתה מתנה ששווה עשרה מיליארד דולר". זה היה ממש לפני הבחירות, אמרתי לו. "עשיתי את זה לפני הבחירות – וזה עזר לו הרבה. אולי זה עזר לו להשיג תיקו. כלומר, הוא היה מפסיד את הבחירות בלעדיי ובזכותי הוא יצא תיקו. הוא עלה הרבה בסקרים אחרי ההחלטה על רמת הגולן. הוא עלה בעשרה או ב-15 אחוזים".
8 צפייה בגלריה
רמת טראמפ, הישוב שבנימין נתניהו הקים לכבוד דונלד טראמפ ברמת הגולן
רמת טראמפ, הישוב שבנימין נתניהו הקים לכבוד דונלד טראמפ ברמת הגולן
"זה עזר לו להשיג תיקו". טראמפ על ההכרה בגולן
(צילום: אביהו שפירא)
לא ברור האם אכן החלטת טראמפ בנושא רמת הגולן העלתה את נתניהו ב-10 עד 15 אחוזים בסקרים. אבל סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שנערך כשבוע לפני הבחירות, הראה כי 66 אחוז מהאזרחים היהודים חשבו כמו טראמפ ואמרו כי ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן תחזק את מעמדו של נתניהו בבחירות.
יותר מכל, טראמפ כועס על אותה ברכה מצולמת לביידן שנתניהו פרסם. רעייתו מלניה היא זו שראתה ראשונה את הסרטון והפנתה את תשומת ליבו. "אני אהבתי את ביבי. אני עדיין אוהב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות", הוא אמר לי. "האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי. לא רק שהוא בירך אותו – הוא עשה את זה בסרטון מוקלט. ביבי היה יכול לשבת בשקט. הוא עשה טעות נוראית. אני התאכזבתי ממנו רק ברמה האישית".
טראמפ זוכר כל מילה מהסרטון ההוא. הוא לא מבין מדוע נתניהו ציין את החברות הנהדרת שלו עם ביידן. "תן לי לומר לך משהו – זה אמנם היה אובמה ולא ביידן, אבל ביידן היה חלק מממשל אובמה", אמר טראמפ בכעס. "אני זוכר את ביבי נתניהו מגיע לארצות הברית ומתחנן לאובמה לא לעשות את העסקה עם איראן. כל מה שנתניהו קיבל מביידן זה ההסכם עם איראן. זה כל מה שהוא קיבל ממנו. אני לא מבין איך יהודים יכולים להצביע לביידן או לאובמה עם מה שנעשה להם עם הסכם הגרעין. תשמע מה אני אומר לך – אם אני לא הייתי מגיע, אני חושב שישראל הייתה מושמדת. אוקיי? אתה רוצה לדעת את האמת? אני חושב שישראל הייתה מושמדת עד עכשיו. לא הייתה להם חברות (לנתניהו ולביידן), כיוון שאם הייתה הם לא היו עושים את העסקה עם איראן. ונחש מה? הם הולכים לעשות את זה עכשיו פעם נוספת. ואם הם יחזרו להסכם הגרעין, ישראל תהיה בסכנה גדולה מאוד. סכנה גדולה מאוד. אתה מבין מה אני אומר?".
8 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו
"התקשר לברך אותו ראשון". נתניהו וביידן
(צילום: AP, הדס פרוש)
לפחות חמש פעמים בפגישתנו חזר טראמפ על כך שנתניהו היה הראשון שבירך את ביידן ועל הסרטון המוקלט. ניכר שהוא נפגע מכך עמוקות. "הבחירות כאן היו שנויות במחלוקת. הן עדיין שנויות במחלוקת... אז נתניהו, עוד לפני שהדיו יבשה, מקליט ברכה לג'ו ביידן?" אמר לי טראמפ בתסכול. "אגב, בישראל אני האדם הכי פופולרי כי הם מבינים. אני לא מתמודד בבחירות בישראל אז זה לא משנה, אבל אני שומע שאחוזי הפופולריות שלי בישראל מעיפים את הגג". אמרתי לו שהיו סקרים שהראו שהוא זוכה ל-80-70 אחוזי תמיכה בישראל. אחד מעוזריו שישב עימנו סיפר לו שישראל מכונה בצחוק "המדינה הכי אדומה" מקרב כל המדינות בארצות הברית. מטבע הלשון הזה הופיע בטורו של העיתונאי חמי שלו ב"הארץ" ביום הבחירות ב-3 בנובמבר 2020. שלו כתב כי לפי סקר של מכון 'מתווים', 70 אחוז מהישראלים מעדיפים ניצחון של טראמפ לעומת 30 אחוז בלבד שמעדיפים את ביידן. בקרב היהודים בלבד התוצאה הייתה דרמטית עוד יותר – 77 אחוז מול 23 אחוז.
"מיהם 20 האחוזים שלא תומכים בי בישראל? הם כפויי טובה והם אנשים רעים", מיהר טראמפ להגיב. "טוב, באלבמה יש לי יותר מ-80 אחוז תמיכה. גם במקומות אחרים הצלחתי יותר. אבל אתה יודע, אני לא חושב שהוא אפילו קיבל שיחה מביידן". אני מתקן אותו ומעדכן שביידן דווקא כן התקשר לנתניהו, אך זה קרה חודש אחרי כניסתו לבית הלבן. טראמפ, לשם השוואה, שוחח עם נתניהו יומיים אחרי כניסתו לתפקיד. "אתה רואה? זה לקח הרבה זמן. הוא דיבר עם הרבה מנהיגים אחרים לפני נתניהו".
בשלב מסוים של השיחה נאלצתי לתקן את טראמפ וציינתי כי נתניהו לא היה הראשון שבירך את ביידן. ערוצי הטלוויזיה האמריקנים הכריזו על ניצחונו של ביידן בבחירות במוצאי שבת, 7 בנובמבר. דקות לאחר מכן פירסמו מנהיגי גרמניה, בריטניה, צרפת, קנדה ואחרים הודעות ברכה לנשיא הנבחר. נתניהו חיכה עד הבוקר שלמחרת כדי לפרסם ברכה כתובה, וכן את אותו סרטון שעליו טראמפ כועס עד היום.

זה לא סייע לשכך את כעסו של הנשיא לשעבר, שהגיע עד כדי קללות נמרצות כלפי נתניהו. "זה היה מוקדם. אוקיי? בוא ננסח את זה כך – הוא בירך אותו מאוד מוקדם. יותר מוקדם מרוב מנהיגי העולם. אני לא דיברתי איתו מאז. Fuck him", אמר טראמפ.
זה היה לא פחות ממדהים לשמוע את טראמפ מדבר ככה על מי שרק לפני כמה חודשים נראה כמו בעל בריתו הקרוב ביותר מבין כל מנהיגי העולם. לאורך כל הראיון טראמפ כמעט שלא אמר שום דבר חיובי על נתניהו. קשה היה לדעת אם הוא חש את אותם דברים כלפי נתניהו במשך כל ארבע השנים שלו בבית הלבן – או שהתחושה השלילית נבעה מכך שהוא סבור כי נתניהו הפגין חוסר נאמנות וכפיות טובה כלפיו כאשר בירך את ביידן על ניצחונו בבחירות; ניצחון שבו טראמפ אינו מכיר עד היום.
לכל אורך הקדנציה של טראמפ בבית הלבן היה נתניהו נתון לחקירות פליליות בגין חשדות חמורים לשחיתות. גם טראמפ היה נתון לחקירות – תחילה בחשד לשיתוף פעולה עם רוסיה בהשפעה על הבחירות ב-2016, ולאחר מכן במשפט הדחה בקונגרס סביב הלחצים שלו על נשיא אוקראינה לפתוח בחקירה נגד בנו של יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן. ביום שבו הציג טראמפ את תוכניתו לסכסוך הישראלי-פלסטיני, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגד נתניהו בסעיפי שוחד, מרמה והפרת אמונים. שבוע אחרי הצגת התוכנית החל הסנאט לדון בהדחתו של טראמפ – הליך שהסתיים בהחלטה של הרוב הרפובליקני לזַכותו.
האם פעם במהלך פגישותיכם או שיחות הטלפון שלכם שאלת את נתניהו לגבי החקירות הפליליות נגדו? שאלתי. "אף פעם לא דיברתי איתו על זה, מה קורה עם זה באמת?" השיב טראמפ. בנקודה זו הוא מבקש לעבור לשיחה שלא לציטוט. במשך כ-20 דקות הוא שאל על התיקים נגד נתניהו, על הסתעפויות החקירה ועל סיכוייו במשפט. סיפרתי לו על כתבי האישום נגד נתניהו – על הסיגרים והשמפניות, על המשא ומתן שניהל עם מו"ל 'ידיעות אחרונות', נוני מוזס, נגד איל הקזינו והמו"ל של 'ישראל היום', שלדון אדלסון, ועל עסקת השוחד של בזק-ואלה. כשאמרתי שנתניהו עלול להיכנס לכלא, טראמפ לא האמין למשמע אוזניו. הוא נדהם לשמוע כי מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, שאת שניהם מינה נתניהו, הם אלה שניהלו נגדו את החקירות והגישו כתב אישום בהתאמה.
בשלב מסוים, כשהשיחה גלשה למחוזות הרכילות, טראמפ ביקש שאסגור את מכשיר ההקלטה. כשחזרנו לדבר לציטוט ולייחוס, סיפרתי לו על ההשפעה שהייתה להסכמי אברהם על הציבור הערבי בישראל, שתמך במהלך הרבה יותר מנציגיו בכנסת. זה פגע במפלגות הערביות בבחירות והִקשה על האופוזיציה לחסום את נתניהו, סיפרתי לו. "אני הצלתי לו את התחת. אני חושב שזה מה שעשיתי", אמר טראמפ בחיוך. "בן אדם, זה מאוד מצחיק".
עברה כבר כמעט שעה וחצי מתחילת שיחתנו, ועוזריו של טראמפ חתרו לסיום. "השורה התחתונה מבחינתי היא שאף אחד לא עשה יותר למען ישראל ממני – ואני גאה שעשיתי זאת. אני מאוד גאה... נראה, אולי תהיה לי קדנציה שנייה. נראה מה יקרה". אתה מתכנן לרוץ שוב, שאלתי. "נראה מה יקרה. אני לא מתכנן שום דבר".
8 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
"הצלתי לו את התחת". טראמפ על נתניהו
(צילום: GettyImages)
8 צפייה בגלריה
השלום של טראמפ ספר ברק רביד ידיעות ספרים
השלום של טראמפ ספר ברק רביד ידיעות ספרים
"השלום של טראמפ" בהוצאת ידיעות ספרים
בשעות הערב של 19 ביולי 2021 צילצל הטלפון שלי. על הקו היה נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. הוא רצה להמשיך את השיחה שבה התחלנו שלושה חודשים קודם לכן באחוזה שלו שבפלורידה. "הלו? זה ברק? היי, מה המצב? איך ישראל? מה קורה בישראל?" הוא שאל מיד בתחילת השיחה תוך שהוא מנסה לדבר במבטא ישראלי. "בוא נדבר עשר דקות. יותר מזה אין מה להוסיף. זה לא נושא מסובך. הסכם הגרעין נוראי. לחזור להסכם הגרעין יהיה נוראי".
מטרת השיחה הזאת עם טראמפ הייתה לעבור על כמה נושאים נוספים שלא הספקנו לדבר עליהם בפגישתנו. בשיחתנו הטלפונית, שנמשכה יותר מחצי שעה, טראמפ היה רגוע יותר ומריר פחות מאשר באפריל במאר א-לאגו. במהלך השיחה הוא אף ניסה לעדן ולמתן כמה מהדברים שאמר לי אז – במיוחד בכל הקשור לבנימין נתניהו.
בפגישה שלי עם טראמפ במאר א-לאגו, באפריל 2021, הוא תקף את נתניהו בחריפות. באותה עת חוסר הוודאות הפוליטי היה רב, ולא היה ברור אם ניתן יהיה להרכיב ממשלה או שישראל הולכת לבחירות חמישיות. שיחת הטלפון שלנו ביולי 2021 התקיימה אחרי המהפך הפוליטי.
איך אתה מרגיש לגבי תוצאות הבחירות בישראל והעובדה שנתניהו כבר לא ראש ממשלה? שאלתי את טראמפ. לאור דבריו על נתניהו בפגישתנו הקודמת, חשבתי שהוא ישמח לאידו של ראש הממשלה לשעבר. אבל, להפתעתי, הטון שלו כלפי נתניהו היה מעודן יותר. "אתה יודע, הוא היה בתפקיד המון זמן", אמר לי טראמפ. "הוא אדם שאני מחבב, אבל הוא היה בתפקיד המון זמן. אנשים מאוד כעסו עליו כשהוא היה הראשון שהתקשר לברך את ביידן". הזכרתי לטראמפ שהוא היה אחד מאותם אנשים שכעסו. "כן. אם להיות הוגן, לא התלהבתי מזה", הוא אמר. "אף אחד, למעט ראש ממשלה ישראלי אחד או שניים, לא עשה למען ישראל יותר מהנשיא דונלד טראמפ. תראה את הגולן.
אנשים לא דיברו על זה כי חשבו שזה לא לדיון. וירושלים והשגרירות שבניתי במחיר הכי נמוך שיש ובמיקום טוב יותר מזה שהיה לנו ושאף אחד לא חשב להשתמש בו. אבל הדבר הכי גדול שעשיתי לא היה הגולן או ירושלים, אלא סיום הסכם הגרעין עם איראן. זה הדבר הגדול ביותר שעשיתי".
8 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
טראמפ תקף את ביידן: "הסכם הגרעין יביא בסופו של דבר לסופה של ישראל"
(צילום: AP)
אתה חושב שהעובדה שנתניהו אינו ראש הממשלה היא טובה או רעה לישראל, שאלתי. "ימים יגידו. נראה. הוא היה שם הרבה זמן", השיב טראמפ. "אני מחבב אותו. אני חושב שאנשים היו מאוד לא מרוצים מזה שהוא היה הראשון להתקשר לביידן. חתיכת נאמנות. אני הייתי בסדר עם זה. זה עניינו. לא רק שהוא התקשר. הוא פרסם סרטון נוראי. זה נראה כאילו הוא מתחנן לאהבה. אמרתי לעצמי – תראו, תראו איך דברים משתנים. התאכזבתי. בסוף זה פגע בו מאוד בציבור הישראלי. כפי שאתה יודע, אני מאוד פופולרי בקרב הציבור הישראלי. אני חושב שזה פגע בו מאוד. מה ביידן ואובמה נתנו לו? מה הם נתנו לישראל? את הסכם הגרעין. הסכם שבסוף הדרך, אני לא רוצה לומר זאת, אבל זה יביא לסופה של ישראל. ועכשיו הם רוצים לעשות את זה שוב".
הסכמי אברהם היו ההישג הגדול ביותר של טראמפ בתחום מדיניות החוץ. הם היו הנושא היחיד בקונצנזוס בין הדמוקרטים לרפובליקנים במהלך כהונתו. כיצד אתה חושב שאנשים ישפטו את ההסכמים בעוד 50 או 100 שנה? שאלתי אותו. "אני חושב שישפטו אותם בצורה חיובית מאוד", הוא אמר. "אף אחד לא חשב שזה אפשרי. להשיג את איחוד האמירויות, שהיא מדינה חזקה ומנהיגה באזור, כראשונים שינרמלו יחסים עם ישראל. זה היה דבר נהדר. אם הבחירות היו נגמרות בצורה שהן היו צריכות להסתיים, אני חושב שהיינו משלימים את העסקה כי היינו מוסיפים מדינות רבות. אני לא יודע אם ביידן יוכל להוסיף מדינות. אני לא יודע אם יש לו את היכולת לכך".
שאלתי אותו מה העצה שהיה נותן לביידן לגבי הסכמי אברהם. "אני הייתי אומר לו – תיפגש עם מדינות רבות – והם יחתמו לך על ההסכם כמו עוגות טריות שנמכרות במהירות", השיב טראמפ. "הם עייפים ממלחמות. האזור נקרע בצורה טרגית במשך כל כך הרבה שנים הרבה לפני שארצות הברית התערבה באזור". עוזריו של טראמפ התערבו פעם נוספת בשיחה והזכירו לו שמחכים לו אנשים לפגישה. "אני מקווה לראות אותך בקרוב בישראל", אמרתי לו. "אני מצפה לכך", הוא השיב. "תעדכן אותי מה קורה עם הספר. להתראות".
הכתבה המלאה התפרסמה במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות.