ספינת המלחמה האמריקנית שיירטה מל"טים וטילים ששוגרו מחופי תימן, ככל הנראה לעבר ישראל, נתקלה במטח גדול ומתמשך יותר משהיה ידוע קודם לכן. כך דיווחה הלילה (בין שישי לשבת) רשת CNN, שלפיה הספינה, USS קרני, יירטה ארבעה טילי שיוט ועוד 15 כטב"מים בפרק זמן של תשע שעות.
1 צפייה בגלריה
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
ספינת המלחמה USS קרני
את הפרטים מסר ל-CNN "גורם אמריקני שמכיר את הסיטואציה". לדבריו, הטילים והכטב"מים נעו צפונה לאורך הים האדום, ומסלולם "לא הותיר ספק גדול" שהיעד שלהם הוא ישראל - הערכה יותר ברורה משסיפק הפנטגון.
בארה"ב הבהירו השבוע כי הספינה עשתה שימוש בטילי SM2, ולא היו נפגעים. אוניית המלחמה של הצי האמריקני, נזכיר, הגיעה ב-18 באוקטובר לים האדום דרך תעלת סואץ. בצבא ארה"ב מסרו כי USS קרני "תסייע לשמור על הביטחון הימי ועל היציבות במזרח התיכון".
פרשננו רון בן ישי הדגיש כי הירי מתימן היה בהוראת האיראנים - כדי לאותת לישראל ולאמריקנים שהם רציניים בכוונתם לעצור את המתקפה של צה״ל על עזה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי אמר זאת במפורש השבוע. האיתות כרגע הוא בעיקר לאמריקנים: אתם לא רוצים מלחמה אזורית - אבל תקבלו אותה אם לא תעצרו את ישראל.
במקביל לדיווח האמריקני על יירוט הטילים, ביום חמישי דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על ירי של רקטות וכטב"מים לעבר בסיס חיל האוויר עין אל-אסד במערב עיראק. בבסיס שוהים חיילים אמריקנים וחיילים זרים אחרים. רון בן ישי הסביר כי גם השיגור לבסיס, שהתבצע על-ידי המיליציות השיעיות בעיראק, הוא חלק מ"שלב האיתותים" לאמריקנים.