כשבועיים אחרי שנתפס בשעת מעשה ונעצר ראמי איסמעיל הייב, שנחשב לאחד מגובי הפרוטקשן הבולטים והאלימים באזור טובא זנגריה, במשטרה סיימו הבוקר (רביעי) את החקירה נגדו והגישו לבית המשפט השלום בטבריה הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום. בכוונת פרקליטות צפון להגיש נגד הייב אישום חמור בגין עבירות של סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט.
כאמור, לפני שבועיים הגיע הייב לאתר בנייה ודרש לגבות דמי חסות ממנהל העבודה במתחם בצומת גיבור בקריית שמונה. לפני מעצרו ניגש איסמעיל למנהל העבודה, ביקש ממנו להוריד את משקפי השמש ואמר לו: "אני רוצה לראות את העיניים היפות שלך. אם לא תרצה שמירה כאן, תבוא עוד הלילה לטובא לנשק את הרגליים שלי". מנהל העבודה דיווח מיד למשטרה, עיכב את איסמעיל - והעבריין נעצר. בסרטון שפורסם לראשונה ב-ynet (בפתח הכתבה) תועד מעצרו של איסמעיל על-ידי כוחות משטרה.
2 צפייה בגלריה
ראמי איסמעאיל,  אחד מגובי הפרוטקשיין בטובא זנגריה
ראמי איסמעאיל,  אחד מגובי הפרוטקשיין בטובא זנגריה
הייב. הורשע בעבר בעבירות דומות
(צילום: דוברות המשטרה )
במשטרה ובפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרו של הייב עד תום ההליכים ומקווים שבית המשפט יפעל ברוח חוק הפרוטקשן החדש, שהגדיר עונש מאסר מינימלי של שלוש שנים על עבירת גביית דמי חסות. הייב, הואשם ב-2019 בעבירות דומות במסגרת פרשיית הפרוטקשן "הרי גולן", הורשע ונגזרו עליו חודשי מאסר בודדים. עם כניסתו לתוקף של החוק החדש הוא צפוי לקבל לפחות שלוש עד תשע שנות מאסר על אותן עבירות אם יורשע.
גורמים בחברה הכלכלית בקריית שמונה, שאמונה על הקמת הפרויקט לבניית המרכז לרפואת חירום בעיר, בירכו על כתב האישום הצפוי. "הבן אדם הזה צריך לשבת בכלא לשנים ארוכות וכך גם כל מחבלי הפרוטקשן שמביאים לחיסול העתיד שלנו בגליל. רבים נפגעו מנחת זרועם", אמרו הגורמים. חברי תנועת החקלאים ובעלי העסקים "עד כאן למאבק בפרוטקשן" בירכו גם הם את עבודת המשטרה ושיתוף הפעולה מצד מנהל העבודה באתר הבנייה, שלמרות שנירתע והסתכן בהגשת התלונה, הביא לפיצוח ומעצר אחד מהעבריינים הבכירים והאלימים בגליל.
שלשום בלילה למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הייב, שופטת בית משפט השלום בטבריה יסמין כתילי הורתה על שחרורו של למעצר בית, בדירה של חבריו בכפר כעביה. היא סברה כי "עוצמת החשדות נגדו לא התחזקו ועילת מעצרו נחלשה מאז נעצר לראשונה" וכי ואין צורך עוד במעצרו בכלא. בעקבות ערעור ובקשה לעיכוב השחרור שהגישה המשטרה, שופטת המחוזי בנצרת יפעת שיטרית הורתה על הארכת מעצרו ביומיים - עד היום כדי שבמשטרה יוכלו להשלים את החקירה ואיסוף הראיות. שיטרית קבעה כי "יש בשחרורו חשש ממשי לשיבוש מהלכי משפט והשפעה על עדים... עילת מעצר זו מתחזקת נוכח עברו הפלילי הרלוונטי של המשיב הכולל בחובו הרשעות קודמות בעבירות דומות".
2 צפייה בגלריה
מעצרו של ראמי איסמעאיל,  אחד מגובי הפרוטקשיין בטובא זנגריה
מעצרו של ראמי איסמעאיל,  אחד מגובי הפרוטקשיין בטובא זנגריה
מעצרו של הייב. המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בגביית תלונות
על אף קריאת המשטרה לציבור בעת מעצרו של הייב, שביקשה עזרה באיתור קורבנות נוספים, לא הגיעו תלונות נוספות ובהודעת המשטרה הבוקר נמסר כי "משטרת ישראל שבה מבקשת את עזרת הציבור לצורך איתור קורבנות נוספים. כל היודע דבר על מקרים נוספים או שהוא נדרש לשלם דמי שמירה או משלם דמי שמירה לחשוד ראמי איסמעיל מתבקש להתקשר למוקד 100 או להגיש תלונה בכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ".
במשטרה מפצירים בבעלי עסקים וחקלאים שלא להיכנע לינסיונות גביית דמי חסות. "עברייני פרוטקשן מבצעים פעמים רבות סיור מקדים באתר אותו הם מבקשים לסחוט לשם היכרות עם סידורי האבטחה או לשם תכנון היעד להצתה או חבלה. גם במקרה של פנייה מאיימת או אף הצעה של שירותי שמירה יש לפנות מיד למוקד 100. כניעה לסוחטים לא מבטיחה דבר ורק תביא להעמקת הסחיטה והמשכה".
דוברת המחוז הצפוני ניצב-משנה לאה לשם ציינה כי "שוטרי משטרת ישראל יפעלו בכל כוחותיהם על מנת ללכוד את החשודים גם אם טרם ביצעו את זממם. היה וכבר נפגעתם, הודיעו למשטרה".