הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד סאבח עבד אל-סאלם הנייה, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, שנעצרה לפני כשלושה שבועות - בגין עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה.
2 צפייה בגלריה
 איסמעיל הנייה ורגע מעצרה של אחותו סאבח
 איסמעיל הנייה ורגע מעצרה של אחותו סאבח
איסמעיל הנייה ורגע מעצרה של אחותו סאבח
(צילום: רויטרס/West Asia News Agency, דוברות המשטרה)
מכתב האישום, שהגיש עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי ב-9 באוקטובר שלחה הנייה, תושבת תל שבע, לעשרות אנשי קשר הודעות וואטסאפ שכוללות דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי הטבח המזוויעים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. את ההודעות היא שלחה בין היתר לקבוצות בשם "אהובים של סבתא" ו"פרחי הנייה", ובין השאר היא שלחה אותן גם לאחיה.
בין היתר היא כתבה בערבית: "הו אלוהינו, יש לנו אחים. זה ניצחון לדת שלך ושחרור לאסירים שלנו, ויציאה של הנביא שלך מוחמד עליו התפילות. זה הכוח והיכולות העליונות. ספק להם ממה שיש לך ומהכוח שלך ומהניצחון שלך. הו אלוהים, הרחק מאיתנו ומהם את כוחו של האויב שלך והאויב שלנו הקנטרני. הו אלוהים, הניצחון ממך זה שהבטחת בו לעבדים שלך המאמינים. הגבירו את הבקשה בבוקר שלכם לניצחון מאלוהים, והניצחון בקרוב".

למחרת, וכן כעבור כמה ימים, שלחה הנייה בקבוצות וואטסאפ שבהן היא חברה הודעה נוספת: "היי חבר'ה. מי שיכול לשלוח את התפילה הזאת אל כל השמות שנמצאים אצלכם, זה משפיע מאוד להשמדת האויב. התפילה הזאת לפעם אחת - הו אלוהים, פזר אותם והפרד ביניהם ועשה את ניהולם בהשמדתם והרוס את בניינם והחלף את מצבם וקרב את סופם וחתוך להם את החיים. ותן להם להיות עסוקים בגופות שלהם וקח אותם.
"הו אלוהים, ספור אותם במספר והרוג אותם ואל תשאיר אף אחד מהם, הו אלוהים. הוי אלוהים, תעשה בשחיטה שלהם והרחק אותנו מהרוע שלהם. הו אלוהי האלות שמכין את הסיבות. הכן לנו ממצוותנו בריאות יא אלוהים, יא אדיר, יא אדיר. הם לא יכולים לך. אלוהים, תתפלל על מוחמד ועל אומת מוחמד. שלא תעצור אצלך".
קבוצת הוואטסאפ "אהובים של סבתא" מנתה תשעה מספרי טלפון, ואילו קבוצת "פרחי הנייה" מנתה 116 מספרים - ובשתי הקבוצות היא פרסמה דברי שבח, אהבה ועידוד לחמאס. הנייה הייתה חשודה גם בעבירה של מגע עם סוכן חוץ, אך עבירה זו לא נכללה בכתב האישום. במהלך מעצרה נמצאו בביתה מאות אלפי שקלים במזומן וכמויות גדולות של זהב שהוחבאו בבית.
2 צפייה בגלריה
פשיטה על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
פשיטה על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
שטרות ומטיל זהב שנתפסו בביתה של הנייה
(צילום: דוברות המשטרה )
הפרקליטות הגישה בקשה למעצרה עד תום ההליכים. "מדובר באזרחית ישראלית אשר מוצאה מרצועת עזה, אזרחית אשר קיבלה את אזרחותה בשל נישואיה לאזרח ישראלי", נכתב בבקשה. "חומרת מעשיה נלמדת מתוכן ההודעות המגלות הזדהות עם ארגון טרור חמאס וכוללות דברי שבח למעשי טרור רצחניים ומזוויעים שביצע בעוטף עזה ב-7 לאוקטובר, וכן מועד פרסומם, כמות הנמענים להודעותיה המסיתות והמייחלות להצלחת האויב, וכן מעמדה בקרב הנמענים - בהיותה אחותו של בכיר החמאס איסמעיל הנייה".
להנייה יש שלוש אחיות המתגוררות בישראל: סאבח, ליילה וחאלידייה, שהתחתנו לפני שנים רבות עם בדואים וחיות בנגב. סאבח התחתנה בגיל 14 וסייעה לבעלה לטפל בילדיו כאילו היו שלה. כיום היא נאבקת במחלת הסרטן ומקבלת טיפולים רפואיים.
בני משפחתה מספרים שהיא לא דיברה עם אחיה כבר שנים רבות. עם זאת, ב-2015 הנייה הורשעה בעבירה של יציאה שלא כדין לארצות ערב לאחר שהיא ואחותה, ליילה, ביקרו ברצועת עזה ללא אישור. בית המשפט גזר עליהן שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 20 אלף שקל.