3 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
(צילום: נחום סגל )
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה דוחה בשלב זה את הופעתה בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לחקר הרוגלות (פגסוס), עקב עתירות שהוגשו לבג"ץ נגד הקמת הוועדה.
ועדת הבדיקה הממשלתית של שר המשפטים יריב לוין אושרה פה אחד על ידי הממשלה בסוף חודש אוגוסט, חרף התנגדות היועמ"שית - וכן התנגדות השב"כ והמל"ל, מחשש לדליפת סודות מבצעיים. הוועדה, שעוסקת ב"כל הקשור במתן צווים להאזנת סתר ובביצוע מעקב אחרי אזרחים או נושאי משרה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים" בפרשת NSO (פגסוס).
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
עתירה נגד הוועדה של לוין: עלולה להוביל לשיבוש בתיקי נתניהו
(צילום: EPA/GIL COHEN-MAGEN/Pool )
העתירות נגד הקמת הוועדה עוסקות בשלוש טענות עיקריות. הראשונה היא שלוועדה אין סמכות לעסוק בנושא, שכן 'ועדת מררי', בראשות המשנה ליועמ"שית עמית מררי, כבר בדקה את הנושא ביסודיות והגיעה למסקנות והמלצות - ובינתיים השימוש ברוגלות על ידי המשטרה מושעה. העתירה גורסת כי מסיבות אלו אין צורך בוועדה נוספת.
טענה שנייה היא שוועדת החקירה שהוקמה תבדוק גם הליכי חקירה בתיקי האלפים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכך עלולה להוביל לשיבוש המשפט ולתיאום עדויות. טענה נוספת גורסת שיו"ר הוועדה, השופט בדימוס משה דרורי, התבטא בטרם מינויו בחריפות נגד אופן ניהול תיקי נתניהו ונגד הפרקליטות.
3 צפייה בגלריה
NSO
NSO
NSO
(צילום: AFP)
כפי שעלה מעמדת היועצת המשפטית לממשלה ערב הקמת הוועדה ולאחריה, בהתכתבות עם שר המשפטים לוין, היא לא כופרת בסמכות הממשלה להקים ועדה, אך מתנגדת בתוקף לכך שתדון בתיקים תלויים ועומדים, כמו תיקי נתניהו. בסוגיה זו כבר הודיעה בהרב-מיארה לשר לוין שמדובר בהליך לא חוקי, וכי לא תגן על הממשלה בנושא זה.
במקביל, לאחרונה הזמינה הוועדה את היועמ"שית לדון בעניין הטיפול בתיקים פליליים מתנהלים, אך מכיוון שסוגיית בחינת תיקים אלה נבחנת בימים אלה בבג"ץ, בהרב-מיארה הציעה להמתין להכרעת בית המשפט.
ממשרד המשפטים נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לשיח עם הוועדה".