1 צפייה בגלריה
 השופט דחה את ערעור היולדת. בית החולים אסותא בראשון לציון והתינוקת סופיה
 השופט דחה את ערעור היולדת. בית החולים אסותא בראשון לציון והתינוקת סופיה
השופט דחה את ערעור היולדת. בית החולים אסותא בראשון לציון והתינוקת סופיה
(צילום: קובי קואנקס)
החלטה נוספת התקבלה הבוקר (ראשון) בפרשת מחדל ההפריה בבית החולים אסותא בראשון לציון. בית המשפט המחוזי בלוד דחה את ערעור בני הזוג שמגדלים את התינוקת סופיה, שנולדה לפני כשלושה חודשים, והורה על ביצוע בדיקות התאמה גנטית לקשרי משפחה בחמישה זוגות ואם יחידנית הטוענים לקשר ביולוגי.
עורכי הדין שמואל מורן ודורי כספי, המייצגים יחד עם עורכות הדין שירה פרידמן ונועה גלרמן את ששת הזוגות והאם שדרשו את בדיקות ההתאמה הגנטית, ציינו בפנייה לבית המשפט כי מאחר שהזוגות והאישה הם ממטופלי יחידת ההפריה בבית החולים קיים חשש שהם הוריה הביולוגיים של התינוקת. למרות זאת, דחה בית המשפט את בקשת אחד הזוגות והתיר את ביצוע הבדיקה רק לחמשת האחרים ולאם היחידנית.
 שמואל מורןעו"ד שמואל מורן
היולדת ובן זוגה, המגדלים את התינוקת מלידתה ואף רשומים במרשם האוכלוסין כהוריה, ערערו על פסק דינו של בית המשפט וטענו כי הבדיקה נוגדת את טובתה של התינוקת. האפוטרופסיות שמונו לה סברו כי יש לבצע את הבדיקה, אך במקביל יש לקבוע כי לתוצאות לא תהיה השלכה על קביעת ההורות המשפטית. לטענתן, שינוי בזהות הגורם המטפל בתינוקת עלול להזיק לה בשל מצבה הרפואי הקשה.
דורי כספיעו"ד דורי כספי
השופט צבי ויצמן, חבר בהרכב השופטים שדחה את ערעור בני הזוג, כתב בפסק הדין כי "בית המשפט נדרש לנווט בסערה שהציבה מציאות החיים באופן מיטבי עבור כלל הצדדים, ובעיקר תוך מתן דעתו לטובת הקטינה. לסברתנו, לא ניתן לחסום את דרכם של המשיבים מלברר האם קיימת התאמה גנטית בינם לבין התינוקת". הוא הוסיף כי "ככל שתמצא התאמה שכזו אין למנוע מראש הגשת תביעה מתאימה מטעמם בכל הקשור לכינון קשרי הורות משפטית ביחס אליה, וזאת נוכח קיומו של סיכוי סביר לקשר גנטי בינם לבין התינוקת".