3 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
בישראל טרם התקבלה החלטה - אך מתכוננים לתחילת המבצע. אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות עתיד לדון בחיסוני הילדים בגילים 5 עד 11 רק מחר (יום חמישי), בדיון שיועבר בשידור חי - ובמקביל מתקדמות ההכנות לקראת הרחבת המבצע.
ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי במשרד הבריאות נעשים מאמצים להקדמת משלוחי החיסונים הייעודיים לילדים כבר לימים הקרובים, או לשבוע הבא. המשלוחים יכללו בקבוקונים עם כמויות קטנות אשר מותאמות לחיסוני הילדים. כל ילד עתיד לקבל שתי מנות של חיסון פייזר, שכל אחת מהן מכילה שליש מהכמות שניתנת בגילים הבוגרים יותר. עיתוי הגעת המשלוחים ישפיע מאוד על תחילת מתן החיסונים. אם חלק מהם יגיעו לישראל עד השבוע הבא, ייתכן שהוא יוקדם.
3 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה של חברת פייזר
חיסוני קורונה של חברת פייזר
המשלוחים יכללו בקבוקונים עם כמויות קטנות שמותאמות לחיסוני הילדים של חברת פייזר
(צילום: רויטרס)
במשרד הבריאות נוטים למקד את עיקר המאמצים של מבצע החיסונים בקופות החולים - על חשבון בתי הספר. גורמי מקצוע שעוסקים במהלך טוענים כי עד כה לא הוסדר סופית נושא החיסונים במוסדות החינוך. ברקע יש נתון נוסף: אחוזי ההתחסנות הנמוכים יחסית בבתי הספר לתלמידים בגילי 12 עד 16. ויש יתרון נוסף לקופות החולים: ההנחה היא שהורים רבים יעדיפו להיות עם ילדיהם בעת מתן החיסון החדש. עם זאת, החלטה סופית בעניין עוד לא התקבלה.
בעוד בישראל כאמור לא התקבלה עדיין החלטה בנושא, שכאמור יעלה לדיון מחר, אמש, לאחר החלטת ה-FDA, המליצו מומחי המרכז לבקרת מחלות האמריקני (CDC) לאשר את חיסוני פייזר לילדים בגילי 5 עד 11 בארה"ב. כעבור שעות ספורות חתמה על המלצתם מנהלת ה-CDC, ומבצע החיסונים בארה"ב צפוי להתחיל בימים הקרובים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי מדובר ב"נקודת מפנה" במלחמה נגד הקורונה.