משטרת בריטניה פתחה בחקירה אחרי ששורה של חברי פרלמנט בריטים בעבר ובהווה דיווחו בשבועות האחרונים כי קיבלו הודעות ווטסאפ ממספר בלתי-מזוהה, שבהן אדם המתכנה "צ'רלי" או "אבּי" שלח להם תמונות עירום ומסרים פלרטטניים, ולפחות בשני מקרים גם הצליח לקבל מהם בחזרה תמונות אינטימיות שלהם.
2 צפייה בגלריה
בריטניה חברי פרלמנט וויליאם ראג לוק אוונס סחיטה מינית
בריטניה חברי פרלמנט וויליאם ראג לוק אוונס סחיטה מינית
חברי הפרלמנט וויליאם ראג (מימין) ולוק אוונס. ראג: "הוא עשה לי מניפולציה, ועכשיו פגעתי באחרים"
בסוף השבוע התוודה חבר הפרלמנט הבריטי וויליאם ראג, איש המפלגה השמרנית של ראש הממשלה רישי סונאק, כי ממש לאחרונה העביר מספרי טלפון של חברי פרלמנט אחרים לאדם זר שאותו הכיר באפליקציית ההיכרויות "גריינדר" המיועדת ללהט"בים, משום שחש נסחט. גם בשיחות עם ראג באפליקציה הזדהה האלמוני כ"צ'רלי", וייתכן שזהו המקור למבצע ההטרדות המסתורי.
בריאיון חשוף שהעניק ל"טיימס" הלונדוני בסוף השבוע סיפר ראג בן ה-36, שמכהן כחבר פרלמנט מאז 2015, כי במהלך השיחות עם "צ'רלי" באפליקציית גריינדר הוא שלח לאותו אדם אלמוני תמונות אינטימיות של עצמו, ולאחר מכן חש נסחט ומפוחד. "היו לו דברים שהעמידו אותי בסכנה", אמר ראג, "הוא לא הניח לי. הוא ביקש פרטים של אנשים. נתתי לו כמה מספרים, לא את כולם. אמרתי לו להפסיק. הוא עשה לי מניפולציה, ועכשיו פגעתי באנשים אחרים".
ראג סיפר כי בשיחה הראשונה ביניהם, שבה החליפו תמונות באפליקציה, קבעו הוא ו"צ'רלי" להיפגש לדרינק, אבל הפגישה לא התקיימה, ולאחר מכן החל האיש לבקש ממנו מספרי טלפון, מה שעורר את חששו. "פגעתי באנשים בכך שהייתי חלש", אמר ראג ל"טיימס". "פחדתי. אני נבוך. אני כל כך מצטער שהחולשה שלי גרמה לאנשים אחרים להיפגע". מספר הווטסאפ שמסר "צ'רלי" לראג אינו תקף עוד.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית גריינדר
אפליקציית גריינדר
אפליקציית "גריינדר". "אני צ'רלי, עבדתי אצל חבר הפרלמנט ראג"
(צילום: shutterstock)
לפי אתר "פוליטיקו", לעת עתה ידוע על 12 גברים בחוגי הפרלמנט, בהם גם שר בממשלה, שקיבלו הודעות מהאלמוני, במה שנראה כמבצע מאורגן שמטרתו לפגוע באישים בפוליטיקה הבריטית. בסוף השבוע נחשף חבר פרלמנט שני שהודה כי נפל קורבן לקמפיין החשוד, איש המפלגה השמרנית לוק אוונס. הוא סיפר שלפני כחודש אדם כלשהו שלח לו תמונה מינית של אישה עירומה, ושהוא דיווח על כך מיד למשטרה ולגורמים הרלוונטיים בפרלמנט. אחד המוטרדים סיפר כי גם האדם שפנה אליו סיפר שקוראים לו "צ'רלי", וכי הוא טען שבעבר עבד אצל חבר הפרלמנט ראג.
סוכנויות המודיעין של בריטניה הזהירו בשנים האחרונות מניסיונות של האקרים הקשורים למדינות זרות, במיוחד סין, לפגוע בפוליטיקאים באמצעות מתקפות סייבר, אבל המשטרה טרם הודיעה מי היא חושדת שעומד מאחורי הקמפיין הנוכחי.
חבר הפרלמנט ראג לא הכריז על השלכות מיידיות שיהיו לפרשה על הקריירה הפוליטית שלו, אבל הוא הודיע כבר ב-2022 שלא יתמודד בבחירות הבאות, הצפויות להתקיים במועד כלשהו השנה.